Raskausmasu ja vauvaöljy???

Ostin tänään natusan baby oilia... Ajattelin sitä masuun. Onkos kokemuksia onko siitä apua raskausarpien ehkäisyssä? Vai pitäisikös ostaa jotain muuta?

Ja mitäs muita paikkoja kannattais hölvätä? Itelläni taisi muutama tulla reisiin ja rinnat sai osuutensa mahan lisäksi edellisissä raskauksissa. Ei pahasti. Mutta jos niiltä vaikka vähän välttyisi tällä kertaa.
 
hanna
Mä oon ainakin öljynnyt masua suihkun jälkeen joka kerta tässä loppuraskaudessa. Ja rintoja. En muista millä viikoilla aloitin.. ehkä rv30? Nyt siis rv40, mutta on mulle silti tullut muutama arpi! Lähinnä tuonne sivulle. Mutta tosiaan en tiedä onko se auttanut asiaa, että oon öljynnyt, kun on eka lapsi kyseessä. Aion silti jatkaa nyt vielä niin kauan kun poksahdan.. :) Ja ihan tollasta jotain pirkan vauvaöljyä oon käyttänyt nytten..
 
äiti ilman arpia
Eli perimällä vaikutusta ja myös painon nousun määrällä, ei niinkään rasvauksella. Rasva ei vaikuta niin syvälle. Rahaa noihin rasvoihin saa kyllä uppoamaan. Myöskään kosmetiikan käyttö ei ole kovin suositeltavaa raskaana. Pitäytyisin ihan apteekin perusvoiteissa.
 
En kyllä itse tiedä oliko tuosta rasvauksesta apu, mutta tytyyväinen olen kun ei arpia tullut! Äidilläni on kaikista neljästä raskaudesta tullut arpia, mutta minulle ei. Painoni nousi raskauden aikana 5kg, mutta masun ympärys navan kohdalta kasvoi 55cm, joten iso olin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti ilman arpia:
Eli perimällä vaikutusta ja myös painon nousun määrällä, ei niinkään rasvauksella. Rasva ei vaikuta niin syvälle. Rahaa noihin rasvoihin saa kyllä uppoamaan. Myöskään kosmetiikan käyttö ei ole kovin suositeltavaa raskaana. Pitäytyisin ihan apteekin perusvoiteissa.
No en mie käytäkkään kosmetiikkaa. Tosi harvoin edes meikkiä (n kerran viikkoon). Ja vauvaöljyn en uskoisi olevan pahasta ainakaan :).

Muutenkin olen todella kuiva ihoinen. Jospa tuo öljy toisi helpotusta ihan yleisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Alkuperäinen kirjoittaja Poio:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimossa-:
Rasvailin masuani, kylkiäni, tissejäni, reisiäni ja pakaroitani body shopin kaakaovoilla aamuin illoin. Yhtäkään raskausarpea ei tullut, vaikka masuni venyi todella isoksi!
Mä kans!
:wave: Maksaa n. 15?
Kiitos... Hei muuten tuoksuukos se kaakaolle? Vai tuoksuton vai??? :LOL:
Tuoksuu ihanalle kaakaolle.. Muistaakseni, sillä kolme vuotta melkein aikaa raskaana olosta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimossa-:
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Alkuperäinen kirjoittaja Poio:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimossa-:
Rasvailin masuani, kylkiäni, tissejäni, reisiäni ja pakaroitani body shopin kaakaovoilla aamuin illoin. Yhtäkään raskausarpea ei tullut, vaikka masuni venyi todella isoksi!
Mä kans!
:wave: Maksaa n. 15?
Kiitos... Hei muuten tuoksuukos se kaakaolle? Vai tuoksuton vai??? :LOL:
Tuoksuu ihanalle kaakaolle.. Muistaakseni, sillä kolme vuotta melkein aikaa raskaana olosta =)
Oi vitsi... Pakko saada. Josko se olisi hyväksi muutenkin kuivalle iholleni. Inhottaa kun suihkun jälkeen on kuin korppu ja joka paikkaa pistelee. Dovea jne oon testannut eikä oikein oo ollut miun mieleen...
 
Lainaus lehden artikkelistä

Raskausarpien muodostumista ei voi täysin estää, mutta niiden riskiä voi pienentää välttämällä suurta painonnousua ja hoitamalla kuntoaan ja ihoaan hyvin koko raskauden ajan. Tärkeintä on huolehtia ihon jokapäiväisestä kosteutuksesta.

Ihonhoidossa auttavat arpienehkäisemiseen ja hoitamiseen tarkoitetut voiteet. Tarkoitukseen sopivat myös ihoöljyt sekä manteli- tai oliiviöljy. Myös säännöllinen kuorinta, esimerkiksi kiinteällä hunajalla, pehmittää kireää ja venyvää ihoa.
 
ei enää nuori
AI kauheeta kun musta tulee äiti ja masu ja perse levii ku lehmällä,NO HEI pellet ehkä se onkin se tarkoitus ei me voida ikuisesti nuoria olla,ajatelkaas taas enne ku puhutte,kannattas ajatella myös ennenku pamauttaa ittesä paksux mut eihän sitä voi kun se on NIIIIN kivaa se paneminen
 
"Vieras"
Takana kaksi raskautta, en kertaakaan rasvannut mahaani yhtään millään eikä yhtään raskausarpea tullut. Myöskään siskolleni ei ole tullut yhtään raskausarpea, hänelläkin takana kaksi raskautta. Äidillä kyllä oli.

Taitaa olla enemmän ihotyypistä kiinni kuin rasvauksesta, tuleeko niitä arpia vai ei.
 

Yhteistyössä