raskaustesti näyttää + ja gyne sanoo että kohtu on tyhjä

heips, tein 26.10 positiivisen raskaustestin (haamun) ja tänä aamuna tuli paperiin pikkuisen verta. MEnin työterveyden kautta OYS:iin ja siellä päivystävä gyne sanoi että kohtu on tyhjä. Pikkuisen jotakin nestettä kohdun keskellä ja limakalvo on paksu.

Tein uuden testin ja se näytti selkeää plussaa heti. Voisiko olla kyseessä kohdun ulkoinen raskaus. Gyne ei kyllä nähnyt missään mitään...

Onko kellään käynyt samalla lailla? Kuinka pitkään raskaushormonin määrä voi nousta veressä jos kohdussa ei mitään ole?
 
Voi olla kohdunulkoinen. Hakeudu heti lääkäriin, jotta myös munasarjasi tulee tutkittua. Ihmettelen kyllä, jos lääkäri ei niitä tutkinut. Toisaalta on voinut mennä heti kesken siten, että elimistössäsi on vielä raskaushormonia vaikka kaikki on tullut kokonaan ulos. Kirjoitit kuitenkin, että tuli vain vähän verta? Kunnon menkatko vielä puuttuvat?
 
minulla vähä vajaa 3 vuotta sitte. testi näytti plussaa.melkeen heti alko rusehtava vuoto ja sitä jatku melkeen kuukausi.kävin ultrassa ja kohtu oli tyhjä mut raskaushormoonit koholla.oisko menny siitä noin viikko niin tuli semmonen verinen klöntti ja vähä enämpi vuotoa mut ei missään vaiheessa semmosta mikä yleensä keskenmenossa tulee.sen jälk.alko hormoonitki laskeen.kävin verikokeissa 3 kertaa.epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta.
 
Soitin OYS:iin ja sanoivat hcg:n arvoksi 869. Gyne tutki munasarjat ja johtimet ja sanoi että toisessanäkyy iso keltarauhanen mutta missään ei raskautta.
Kierto on epäselvä mutta kait 5-8 viikon välillä pitäisi olla jotakin.


 
Ainiin ja paperiin tuli vaan hajut muutaman kerran että tosiaankaa mitään kunnon vuotoa ei ole tullut.

Gyne sanoi että tuo keltarauhanen voisi olla munasolu joka on puhjennut ja raskaus alkanut nyt? Kumma kommentti.

Kuitenkin 25,10 näytti haamu pos. JA tänään tein taas uuden testin niin se näytti vahvan plussa. Jos en ois käynyt tuolla niin kovasti luulisin olevani raskaana. Onneksi kävin

 
Feeniks
mulla samankaltainen tilanne. Tosin kohdun limakalvokin erittäin ohut mikä ei viittaisi alkavaan raskauteen. Tänään saan seuranta-verikokeen tulokset minkä jälkeen mahd lähdetään tilannetta tarkkailemaan jos arvot nouseet eli metsästämään sitä matkustajaa pitkin mahaa..

marginaalinen mahdollisuus myös että kyseeessä on hyvin alkuraskaus jopa kohdunsisäinen, joka ei vaan vielä näy. En kuitenkaan jaksa uskoa siihen..
 
sama täällä että häviävän pieni mahdollisuus että johtuen epäsäännöllisestä kierrosta että sikiö / alkio on vielä niin aikaisilla viikolla että ei kohdussa näy.

Mulla on kontrolli aika gynen plk:lle maanantaina jossa katsotaan nuo kontrolli arvot ja päätetään sitten että mitkä on ne jatkotoimenpiteet.

Sitä ennen sanottiin että jos tulee kovia kipuja / niska pistosta / muuta poikkeavaa niin tulla heti päivystykseen. Epäivivät että raskaus on kohdun ulkopuolinen.


Itse kyllä uskon että jos mitään ei näy niin mitään ei sitten ole.

missä vaiheessa alkio näkyy ultrassa? tietääkö kukaan

 
alkio ei välttämättä
...näy ultrassa. Tai näin minulle sanottiin. Jouduin leikkaukseen kun munatorvo oli revennyt ja olin silloin jo viikolla 9. Eikä mitään näkynyt ultrassa. En siis usko että sitä näkyisi "ajoissa", siis hoidon kannalta jos se on kohdun ulkoinen... jos taas on norm. raskaus mutta vain nin alussa ettei näy niin sekin näkynee kuitenkin jo selvästi ennen 9. viikkoa. Ohjeeksi sain mennä seur. mahd. kerralla ultraan n. vko 6-7 tarkistamaan että oikeassa paikassa (joskus olen lukenut että vkolla 5 jo näkyisi norm. raskaus?)
 
aika outoa että hcg:tä ei jääty kontrolloimaan esim. vkon päähän että nähdään että se todellakin lähtee laskuun.Kohdunulkopuolisessahan joskus hcg voi lähteä uudelleen nousuun.Kannattaa tarkistuttaa asia uudelleen koska toi hcg oli kuitenkin noin korkea!
 

Yhteistyössä