Raskausturvotus ja pysyvä tunnottomuus?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jalat oli turvoksissa raskauden loppuviikkoina, turvotus hävis heti synnytyksen jälkeen mutta molempiin isovarpaisiin jäi ulkosyrjälle tunnottomat alueet, toisessa jalassa myös kantapään reunoille. Ei oo palautunu vielä yli puolen vuoden jälkeenkään synnytyksestä :( Onko kellään muulla ollu tällästä ja onko tunto enää koskaan palautunu? Voiko asiaa auttaa ite mitenkään? Lääkäri ei osannu ottaa oikein mitään kantaa jälkitarkastuksessa kun mainitsin tästä.
 
vierailija
Mulla välillä saattaa tuntua nipistelyä niillä alueilla mutta kuitenkin jos sormella raapii niin ihon pinta ei tunne mitään. Eli ei oo puutumistyyppistä kuitenkaan. Kai sieltä jokkut hermot oli niin kauan puristuksissa että ääreisosat kuoleentu tms. :/
 
Ei nyt samanlaista, mutta vähän samansuuntaista vaivaa on ollut.
Minulla tuli synnytyksen jälkeen vuoden ajan sellaisia "sähköisiä inpulsseja" jalkapohjaan, päkiän kohdalle, ehkä noin kymmenisen kertaa päivässä. Vähitellen harvenivat ja loppuivat. Ilmeisesti joku hermo jäänyt jumiin tai vaurioitunut raskauden aikana tai synnytyksessä, mutta homma parani itsekseen.

Siis lähinnä pointtina se, että noissa hermovaurioissa saattaa kestää tosi pitkään, ennen kun normalisoituvat.
 
vierailija
Minulla menivät sormet tunnottomiksi raskauden loppuvaiheessa (oli kesäkuuma ja paljon turvitusta mitä liikun pahensi), kesti monta kuukautta ennenkuin tunto palasi ja tavarat pysyivät taas kädessä.
 

Yhteistyössä