Rasvanpoltto takamuksesta?

Onko ylipäänsä mahdollista? Mulla on aivan lapsesta asti (äitini kertoman mukaan) ollut sellainen ongelma, että normi-mitoitetut housut ei vaan mahdu mulle. Vaikka muutoin olisin ollut kuinka hoikka. Asiaan toki vaikuttaa leveä lantio ja selvästi notkolla oleva lannelordoosi ja vahvat pakaralihakset. MUTTA. Pärjäisin ihan hyvin niillä, sillä niissä olisi jo tarpeeksi kestämistä. Noiden synnynnäisten ominaisuuksien lisäksi omaan (ilmeisesti geneettisen) taipumuksen kerätä rasvavarastoa takamukseen. Sieltä se viimeisimpänä lähtee pois.

Muistan ajan, kun tässä pituudessa painoin 48 kiloa (olen siis 160 cm pitkä). Silloin takamukseni näytti mielestäni jopa kauniilta -> rasvaa ei siellä(kään) paljoa ollut. Muualta olin melkoinen luuviulu siinä vaiheessa.

Nyt olen antanut ylipainon kertyä, olen rintava ja reitevä ja olo on mukavan naisellinen. Mutta voi juma*auta näitä vartalon mittasuhteita....

Auttaako tuohon saa**nan perserasvaan mikään? Olen treenannut niin, että tuntuu jotta pakaralihakset paukkuu nostaessani painoja...:mad:
 
"vieras"
Joo ikävä kyllä siihen ei mitään vippaskonsteja ole. Minulla on myös yksi ystävä, jolla on TODELLA leveä lantio, siis aivan hurjan leveä, vaikka vyötärö ihan kapea onkin. En tiedä mistä joutuu ostamaan housunsa. Hänellä on myös jonkin verran ylipainoa.
 
[QUOTE="vieras";26006395]Joo ikävä kyllä siihen ei mitään vippaskonsteja ole. Minulla on myös yksi ystävä, jolla on TODELLA leveä lantio, siis aivan hurjan leveä, vaikka vyötärö ihan kapea onkin. En tiedä mistä joutuu ostamaan housunsa. Hänellä on myös jonkin verran ylipainoa.[/QUOTE]

Mulla on lantion ympärysmitta 95cm ja vyötärö 65cm...ei ylipainoa, pituutta 170cm. Ja voin vain todeta että kaikki mun housut on matalalla vyötäröllä, sillä normi vyötäröisiä joutuu aina viemään ompelijalle vyötäröstä kavennettavaksi.
Olen ollut aina ns perseikäs sekä reitevä...joten kovaa salitreeniä ja aerobista vaatii jotta saa rasvaa palmaan ja lihasta tilalle. Tosin toi projekti on vasta aluillaan...
 
Kannattaa dietata kunnolla ja pitää siitä ruokavaliosta kiinni vaikka ois mitä juhlia tiedossa...siihen lisäksi rasvanpolttojumppaa ja kun oot saanut tarpeeksi senttejä pois niin sit salitreeniä jotta saat lihaksista muotoja kroppaasi.
Heitä vaaka pois ja käytä mittanauhaa, sillä kropan nestetasapaino voi heitellä aika paljonkin joten tulee sitten virheellistä tietoakin.
Ja yksi mitä suosittelen niin käy kehonkoostumusmittauksessa...sellaisessa kunnollisessa niin saat tietoosi mm rasvanmäärän ja lihasten määrän kiloina. Siitä on sit hyvä verrata vaikka puolen vuoden päästä kun tekee uuden mittauksen.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Mulla on lantion ympärysmitta 95cm ja vyötärö 65cm...ei ylipainoa, pituutta 170cm. Ja voin vain todeta että kaikki mun housut on matalalla vyötäröllä, sillä normi vyötäröisiä joutuu aina viemään ompelijalle vyötäröstä kavennettavaksi.
Olen ollut aina ns perseikäs sekä reitevä...joten kovaa salitreeniä ja aerobista vaatii jotta saa rasvaa palmaan ja lihasta tilalle. Tosin toi projekti on vasta aluillaan...
Mulla on siis pituus 160, paino 76kg (aamupaino). Lantio 109 cm. Vyötärö kapeimmasta kohdasta 82 cm. Leveimmästä kohdasta 97 cm (eli navan alapuolelta, jenkka-kahvojen kohdalta) Rinnoista en välitä, olkoot mitä hyvänsä, menivät jo ekan imetyksen jälkeen joten suhtaudun niihin varsin epäeroottisesti.

Jotain hyvää salitreeneistä on ollut (aloitin 3,5 viikkoa sitten) sillä lantion ympärys on mulla nyt sama mitä se oli pari vuotta aiemmin painaessani 68 kiloa!:O Eli haluan luottaa siihen (epätoivoisesti) että asialle olisi jotain tehtävissä. Kunhan vain osaisin tehdä oikein. Mulle kelpaa lantio, joka on 90 cm. Sääli vaan, jos sitä tavoitellessa pitää näyttää luuviululta yläkropasta. Ehkä pitää vaan saada lihasmassaa enempi yläkroppaan...
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mulla on lantion ympärysmitta 95cm ja vyötärö 65cm...ei ylipainoa, pituutta 170cm. Ja voin vain todeta että kaikki mun housut on matalalla vyötäröllä, sillä normi vyötäröisiä joutuu aina viemään ompelijalle vyötäröstä kavennettavaksi.
Olen ollut aina ns perseikäs sekä reitevä...joten kovaa salitreeniä ja aerobista vaatii jotta saa rasvaa palmaan ja lihasta tilalle. Tosin toi projekti on vasta aluillaan...
Eihän tuo ole edes leveä lantio. Ihan normaali. Tosi kapea vyötärö sinulla kyllä on. Ehkä se on se "ongelma", kun on niin suuri ero vyötärössä ja lantiossa.
 
"eee"
Mulla on siis pituus 160, paino 76kg (aamupaino). Lantio 109 cm. Vyötärö kapeimmasta kohdasta 82 cm. leveimmästä kohdasta 97 cm (eli navan alapuolelta, jenkka-kahvojen kohdalta) Rinnoista en välitä, olkoot mitä hyvänsä, menivät jo ekan imetyksen jälkeen joten suhtaudun niihin varsin epäeroottisesti.

Jotain hyvää salitreeneistä on ollut (aloitin 3,5 viikkoa sitten) sillä lantion ympärys on mulla nyt sama mitä se oli pari vuotta aiemmin painaessani 68 kiloa!:O Eli haluan luottaa siihen (epätoivoisesti) että asialle olisi jotain tehtävissä. Kunhan vain osaisin tehdä oikein. Mulle kelpaa lantio, joka on 90 cm. Sääli vaan, jos sitä tavoitellessa pitää näyttää luuvilululta yläkropasta. Ehkä pitää vaan saada lihasmassaa enempi yläkroppaan...
Sulle "kelpaa" 90 cm lantio? Ootko tosissasi? Siis tiedostatko nyt, ettei useimpien Miss Suomi -finalistien lantiokaan ole aivan noin kapea?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26006527]Eihän tuo ole edes leveä lantio. Ihan normaali. Tosi kapea vyötärö sinulla kyllä on. Ehkä se on se "ongelma", kun on niin suuri ero vyötärössä ja lantiossa.[/QUOTE]

Sori, ethän sä ollutkaan ap! :D Luin huolimattomasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
[QUOTE="eee";26006530]Sulle "kelpaa" 90 cm lantio? Ootko tosissasi? Siis tiedostatko nyt, ettei useimpien Miss Suomi -finalistien lantiokaan ole aivan noin kapea?[/QUOTE]

No hei....mä olen vain 160 cm ja mun lantio oli alle 90 cm painaessani sen 48 kiloa. Mutta mulla on vähän erikoinen ruumiinrakenne, kun on notko selkä ja lihaksikas pyöreä peppu, joten ei se lantion ympärys voi olla kovin suuri, jotta edes näyttäisin sopusuhtaiselta....
 
"vieras"
Siis mulla on lantio 97 cm, vyötärö 76 cm, ja olen oikeasti tosi tyytyväinen. Peppuni ja lantioni on aivan täydellinen, pyöreä ja kiinteä, ei lituska tai läski. Miksi ihmeessä te havittelette jotain maks. 90 sentin lantiota? :O

Mitat 167/60.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
"vieras"
No hei....mä olen vain 160 cm ja mun lantio oli alle 90 cm painaessani sen 48 kiloa. Mutta mulla on vähän erikoinen ruumiinrakenne, kun on notko selkä ja lihaksikas pyöreä peppu, joten ei se lantion ympärys voi olla kovin suuri, jotta edes näyttäisin sopusuhtaiselta....
Lihaksikas ja pyöreä peppu on vain hyvä asia. Ei sinun alle 50-kiloiseksi kannata laihduttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
[QUOTE="vieras";26006562]Siis mulla on lantio 97 cm, vyötärö 76 cm, ja olen oikeasti tosi tyytyväinen. Peppuni ja lantioni on aivan täydellinen, pyöreä ja kiinteä, ei lituska tai läski. Miksi ihmeessä te havittelette jotain maks. 90 sentin lantiota? :O

Mitat 167/60.[/QUOTE]

Mun lantio oli viimeksi 97 cm kun painoin 57 kiloa ja olen sinua 7 cm lyhyempi. Meillä on erilainen ruumiin rakenne. Siksi.
 
[QUOTE="vieras";26006527]Eihän tuo ole edes leveä lantio. Ihan normaali. Tosi kapea vyötärö sinulla kyllä on. Ehkä se on se "ongelma", kun on niin suuri ero vyötärössä ja lantiossa.[/QUOTE]

Just toi kapea vyötärö suhteessa tohon lantioon on se ongelma...
 
Kannattaa dietata kunnolla ja pitää siitä ruokavaliosta kiinni vaikka ois mitä juhlia tiedossa...siihen lisäksi rasvanpolttojumppaa ja kun oot saanut tarpeeksi senttejä pois niin sit salitreeniä jotta saat lihaksista muotoja kroppaasi.
Heitä vaaka pois ja käytä mittanauhaa, sillä kropan nestetasapaino voi heitellä aika paljonkin joten tulee sitten virheellistä tietoakin.
Ja yksi mitä suosittelen niin käy kehonkoostumusmittauksessa...sellaisessa kunnollisessa niin saat tietoosi mm rasvanmäärän ja lihasten määrän kiloina. Siitä on sit hyvä verrata vaikka puolen vuoden päästä kun tekee uuden mittauksen.
Mä kävin jossain vaiheessa, vajaa pari vuotta sitten kehonkoostumusmittauksessa. Silloin painoin n.68 kiloa ja lantion mittani oli sama mitä nyt tässä painossa (76 kiloa). Jo silloin lihasmassani oli painoon nähden korkea, eikä asialle olisi ollut terveydellisistä syistä ollut välttämätöntä tehdä mitään. Mietin vain, että kun nyt lantion leveys on sama kuin silloin, niin onko käymässä sillä tavoin, että lihasmassa se vaan jatkaa kasvuaan....ei sinänsä "vaaraa", koska en lähimainkaan ole näyttämässä kehonrakentajalta. Haluaisin vain oman räätälöidyn ohjelman, jolla kehon mittasuhteita voisi tasapainottaa. Mutta eiköhän se tulisi sen verran kalliiksi, ei ole varaa nyt tässä tilanteessa personal trainereihin yms. Yritän tässä itse jotain oppia ja kysellä vinkkejä muilta=)
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="eee";26008214]En kyllä tajua mikä tuossa on ongelma. 65 cm vyötärö ja 95 cm lantio on mullakin, ja nehän on ihan unelmamitat! :)[/QUOTE]

Joo, onhan se kivan näköistä, mutta mä en ole onnistunut löytämään normaalivyötäröllä varustettuja farkkuja joissa toi vyötärökappale ois heti sopiva. Joten se on ongelma...ja sitä sanovat mulle vaateliikkeissäkin et mulle on vaikea löytää muita kuin matalalla vyötäröllä varustettuja malleja. No ei siinä mitään, sillä ne on ihan jees.
 

Yhteistyössä