ratsastajaa etelä-pohjanmaalle?

tiinelli ja minä vihgaan kun et tiedä mistään mitään tästä tapauksesta! joten turha tulla aukomaan päätäsi,. eli hevosella on lähinnä käyty maastossa, ja vain yhen kerran valmennuksessa, nimenomaan siksi että kuuntelis apuja enemmän, hevonen on herkkä suustaan, ja muutenkin yleensä hyvin nöyrä,ja yrittää parhaansa, muodos ei kyllä mene, koska itse en mikään mestari ratsastuksessa ole, että osaisin sen opettaa kunnolla, ajattelinkin sille ratsastajaa joka kävis maastoilee sillä, käpyttelemäs yms, ja tietenkin ensin kentällä. ja sitten kun heppa kuuntelee ja toimii hällä hyvin voi mennä pellolle, ja siittä sitten myöhemmin maastoon, minä ratsastin ensin ennen kun kyy meni, ja hevonen meni hyvin, sitten kyy meni, ja se oli fiasko, kun hepo niin reagoi, menin viellä ite kyyn jälkeen, ja ei mitään ongelmaa. ja ennen kuin kyy meni kerroin hevosestas, ja kaikista mitä ottaa huomioon, ja siittä että hjevonen säikähtäessään saattaa loikata sivulle, yms, ja että tarvii johdonmukaisen mutta herkän käden, /ratsastajan, en ole pasnnut kyyttä vain hevosen selkään, että anna mennä, niinkuin saitte asian kuulostamaan
 
tiinelli ja minä vihgaan kun et tiedä mistään mitään tästä tapauksesta! joten turha tulla aukomaan päätäsi,. eli hevosella on lähinnä käyty maastossa, ja vain yhen kerran valmennuksessa, nimenomaan siksi että kuuntelis apuja enemmän, hevonen on herkkä suustaan, ja muutenkin yleensä hyvin nöyrä,ja yrittää parhaansa, muodos ei kyllä mene, koska itse en mikään mestari ratsastuksessa ole, että osaisin sen opettaa kunnolla, ajattelinkin sille ratsastajaa joka kävis maastoilee sillä, käpyttelemäs yms, ja tietenkin ensin kentällä. ja sitten kun heppa kuuntelee ja toimii hällä hyvin voi mennä pellolle, ja siittä sitten myöhemmin maastoon, minä ratsastin ensin ennen kun kyy meni, ja hevonen meni hyvin, sitten kyy meni, ja se oli fiasko, kun hepo niin reagoi, menin viellä ite kyyn jälkeen, ja ei mitään ongelmaa. ja ennen kuin kyy meni kerroin hevosestas, ja kaikista mitä ottaa huomioon, ja siittä että hjevonen säikähtäessään saattaa loikata sivulle, yms, ja että tarvii johdonmukaisen mutta herkän käden, /ratsastajan, en ole pasnnut kyyttä vain hevosen selkään, että anna mennä, niinkuin saitte asian kuulostamaan

Eihän tässä sulle ole kukaan päätä aukonut. Mistä moinen käsitys?
Se ihmetytti lähinnä, että syytit ratsastajan painoa hevosesi käytökseen.
Ja jos heppasi ei mitään osaa, silloinhan ei ole järkevää kutsua sille maastoköpöttelijää, vaan ratsastajan joka osaa viedä sitä eteenpäin ja tehdä siitä turvallisemman. Mukavampihan hepankin on kulkea kun taitaa ja osaa ja pystyy itsensä tasapainossa kantamaan.
Sinä olet tämän aloituksen tehnyt, ja ihmiset kiinnostuneina kyselee mm. hevosen tasosta, kukaan ei ole väittänytkään tietävänsä asiasta mitään sen enempää kun täältä lukee.
Onko sulla kaikki ihan ok?
Ajattelee, että hevosihmisillä yleensä pitkä pinna, varsinkin jos remppoja omistaa....
 
tiinelli, minä en rupea nyt takkuamaan kanssasi, pitkä pinna joo on yleensä, mutta kun kyse on että en hae tästä hevosesta "ratsua" mulla se toimii suht hyvin, ja en syyttänyt painoa, vaan en keksi muuta syytä miksi teki näin, ja kyllä tallinomistajakin oli samaa mieltä että tuo paino oli hevoselle liikaa, ja hän kuitenkin on ratsupuolen ihmisiä, itse en ratsastuksesta oikeestaan osaa muuta kun perusjutut, joten minun on aika vaikia opettaa hevosta jos en itekään osaa sitä tehdä, eikös vain? ja en ole vastuuton, itsellekkin jäi paha mieli tilanteesta, jsa kyylle sanoin ettei voi uudestaan mennä, koska ite säikähdin niin lujaa, ja onneks kyylle ei tapahtunu mitään, tästä olen puhunu muitten tuttujeni kanssa, ja olen juuri eilen sanonut etten uskalla enää päästää sinne muita:( koska tapahtuma ei tosiaan ollu kenellekkään mukava,
 
eli paino on ainoA ASIA MIKSI USKON ETTÄ NÄIN KÄVI, KUN EN MUUTA JÄRKEVÄÄ SELITYSTÄ TÄLLE KEKSI, MUTTA TARKOITUS EI OLE OLLA LOUKKAAVA TAI INHOTTAVA KYYLLE, ENKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MEINAA ETTÄ SE HÄNEN VIKA OLISI OLLUT.
 
Selvä.

Siinä teet oikein,ettet päästä ketää kokematonta ratsastajaa sinne selkään. Hitsi jos itse asuisin lähempänä, tulisin mielelläni kokeilemaan moista huliviliä :D

Suosittelisin kylläl ämpimästi hommaamaan kunnon ratsuttajan hevosellesi, jos ei omat taidot riitä :)
 
No toki, eihän silloin voi hevosta opettaa jos ei itsekään osaa.
Kukaan ei yrittänyt sun kanssa takuta. Tunnut olevan varsin kärkäs ihminen.

Harmi sinänsä jos et halua heppaa eteenpäin viedä vaikka se sillekin hyvää tekisi, mutta joo, kukin tyylillään =)
 
PINKI. ratsuttajat maksaa sen verran paljon ettei ole varaa jatkuvasti niin tehdä.. ehkä tästä sitten kun saan el rumban hellittää tän hevosen kohdalla... mutta joo en päästä nyt hetkeen varm ketään muuta sinne.

tiedän kyllä että tein väärin kun kyyn päästin poitkän tauonn jälkeen selkään, pakkohan se on myöntää, mutta onneksi kenellekkään ei käyny pahemmin:(
 
Ja ehkäpä me tavataan jos vielä sielläpäin liikun :wave:
Minut kyllä tunnistaa, ja minun perheeni.
Lueskelin tänään jos sinun kommentteja tuossa erään palstailijan vartaloketjussa...
Olis jännä nähdä oletko millainen persoona irl.
 
hmm.liian tempperamenttinen, joo oon pahoillani jos olen tuntunut töykeältä, mutta tää on jääny painamaan ja hävettämään, niin reaktio on näköjään huono.. olius vaan niin mukava saada sille joku jokja pärjäis sen kans, ja vois huoletta antaa ratsastaa,
 
Siinähän ei ole mitään väärää jos ostaa itselleen hevosen omiin käyttötarkoituksiin, tietenkään.
Mutta siinä on vinha perä, että kannattaa kaupata ratsastettavaksi sellaiselle henkilölle ainoastaan, jonka tietää hevosen kanssa pärjäävän ja ratsastuksesta nauttivan.
Ja ainahan itsekin pääset hevosesi kanssa ratsastustunneille oppimaan yhdessä lisää eikö vain?
Jos sinua kiinnostaa saada hevonen toimimaan myös ratsastajan alla.
Ei tokikaan, kaikessa ei voi eikä tarvitse olla hyvä.
Minä kyselin hevosesi ratsastustaustoista lähinnä ammatillisesta näkökulmasta.
Ja taustoja siksi kun putoamisia oli sattunut, oma periaate ollut aina vahinkojen minimointi.
Tallilla missä olen nyt opettanut ja ratsuttanut vuoden, on silmieni alla sattunut tasan yksi putoamistapaus. Ja suurin osa hevosista oli ihan täysin nollapohjaisia raakileita kun sinne ensi kerran eksyin.
 
Siinähän ei ole mitään väärää jos ostaa itselleen hevosen omiin käyttötarkoituksiin, tietenkään.
Mutta siinä on vinha perä, että kannattaa kaupata ratsastettavaksi sellaiselle henkilölle ainoastaan, jonka tietää hevosen kanssa pärjäävän ja ratsastuksesta nauttivan.
Ja ainahan itsekin pääset hevosesi kanssa ratsastustunneille oppimaan yhdessä lisää eikö vain?
Jos sinua kiinnostaa saada hevonen toimimaan myös ratsastajan alla.
Ei tokikaan, kaikessa ei voi eikä tarvitse olla hyvä.
Minä kyselin hevosesi ratsastustaustoista lähinnä ammatillisesta näkökulmasta.
Ja taustoja siksi kun putoamisia oli sattunut, oma periaate ollut aina vahinkojen minimointi.
Tallilla missä olen nyt opettanut ja ratsuttanut vuoden, on silmieni alla sattunut tasan yksi putoamistapaus. Ja suurin osa hevosista oli ihan täysin nollapohjaisia raakileita kun sinne ensi kerran eksyin.
tiedän että toimin väärin ja joa vastuuttomasti, mutta en oikeasti osannu ees kuvitella että hevonen nuon tekisi, oli tosiaan yllätys.. nyt tiedän, enkä enää toimisi niin,
 
Tervetuloa :wave:
Ratsastus- ja valmennustalli Polestar

Täällä opetan pääsääntöisesti tällä hetkellä. Omistajalta saa kysellä minusta lisää mikäli jää kiinnostamaan.
En tiedä puhummeko samasta tallista, mutta kävin tuossa muutama viikko sitten yhdellä tallilla sielläpäin suomenhevosella ratsastamassa ja oli puhe viime viikon ke tulla tuntia pitämään mutta olin kuumeessa.
 
No se on hyvä, eikä niin väliä onko kuulemasi ollut positiivista vai negatiivista :cool:.
Kuten olen tallin omistajan kanssa keskustellut, kaikki opet/ratsuttajat ei käy joka tallille.
Minä kun en itseäni mitenkään markkinoi, teen tätä työtä omaksi ilokseni ja puhtaasti auttaakseni hevosia ja ratsastajia. Kaikki katujyrät ja väkääjähevoset on sydäntä lähellä.
Teen tätä silloin kun aika sen sallii, nyt opetan yhdessä paikassa ja siellä myös ratsastelen ja toisella tallilla käyn vaan treenailemassa yhtä hevosta.
Jos tallin omistaja vielä ottaa yhteyttä, tulen "teille". Jos ei, niin olette varmasti löytäneet omiin tarkoituksiinne sopivamman.
 

Yhteistyössä