RATTAIDEN TYYPPIVIAT

Meillä on ollut yhdet Emmaljungan kuomurattaat, nyt on Emmaljungan yhdistelmät ja Softyt käytössä ja missään näistä ei ole ollut ensimmäistäkään vikaa eikä moitetta, vaikka huomannut olen että täällä ainakin Emmaljungaa jostain syystä kovasti tykätään haukkua. Varmaan kaiken merkkisistä vaunuista löytyy niitä "viallisia" kappaleita ja sitten kun joskus muistettais näissä kirjoituksissa myös se että jos puhutaan vaikka kankaan laadusta, niin 5 vuotta sitten oli ehkä erilaiset kankaat kun tänä päivänä...ja tämä vaan esimerkkinä. Lähestulkoon kaikista vaunuista tulee uusia malleja tai mallit uudistuu melkein vuosittain ja tottakai niitä aina yritetään parantaa.
 
vieras111
Kiitos tästä ketjusta!

hyvä kuulla, mitä vikoja vaunuissa voi eteen tulla!! Ymmärrän hyvin ketjun aloittajan tarkoituksen...

Itse olen saanut jo nyt apua käyttämättömiin vaunuihin. Kun vaunut oli jo ostettu, aloin kotona miettimään, että tuo kuomu varmaan ei pysy ylhäällä pitkään napakasti. Hyvä tietää, että sitä saa kiristettyä ja jos vien ne takaisin kauppaan, ei minua pidetä täysin tyhmänä nipottajana, kun muillakin on ollut samanlaisia ongelmia. ja neppareiden kanssa siis täytynee olla varovainen...

Kertokaa lisää esimerkkejä Brion vioista, että osaan varautua!!!
 
Meillä vm. 02 Briosta repeytyivät työntöaisan pehmusteet kokonaan, sanoivat että on yleinen vika. Lisäksi nuo nepparit lähtivät irti ja ostoskorin kiinnikkeet pettivät. Näistä vioista reklamoin pari kertaa liikkeeseen, mutta mitään korjauksia ei koskaan tehty.
 
hui
meidän emmaljungan twinetteissä myös kuomu roikkuu. ja on mallia 2003 eli ei vanhat,

samoin meillä brion yhdistelmät joista läksi yksi neppari irti.

eli ne kai on näiden tyyppiviat.

meillä on myös pikkupiia matkarattaat ja niissä vasta vikkaa onkin. renkaat lonksottaa eikä pysy lukittuna eteenpäin. ja parissa kuukaudessa meni päällikangas etureunasta rikki, vaikka käytettiin vaan kesällä ostoksilla.

että kyllä vikoi löytyy varmaan kaikista rattaista

mukava kyllä lukea että muilla on samoja vikoja eikä ne ole omasta käytöstä johtuvia.
oikeestaan mukavampi lukea vikoja kun ainaisia kehuja kuinka just meidän vaunut on ne ainoot oikeet. vaatii paljon enenpi uskaltaa kertoa että meillä on kallissakin vaunuissa vikaa. halpoja kun voi aina syyttää halpuudesta jos menee rikki
 
hui
ja tuli mieleen. kuinka moni on valittanut vaikka spostilla tehtaalle suoraan noista vioista esim kuomun löystymisestä ja neppareiden irtoamisesta. kun ne on tavallaan pikkujuttuja joita liikkeet ei kerro eteenpäin joten tehdas ei välttämäti tiiä koko bviasta. jos jokainen kertoisi suoraan tehtaalle mikä on vika niin tehdas voi aina parantaa sitä kohtaa.

yleensä noi firmat ottaa mielellään palautetta vastaan kun voivat siten parantaa noita heikkoja kohtia.
 
HoponPoppoo
Brio Kombit:

Tavarakori irtosi(ilman painoa)

Kankaista tulee vanut läpi

Kuomu irtosi (korjautettu liikkeessä)

Työntöaisan pehmuste repeyty irti (vaihtoivat tehtaalla kovamuoviseen)

Neppareita irtoillut (vaunuliikkeessä laittaneet uudet tilalle)

Kaksi rengasta vanteiltaan jo uutena soikeita (vaihdettu liikkeessä)
 
Jaz
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2005 klo 12:45 Brio kirjoitti:
Meillä vm. 02 Briosta repeytyivät työntöaisan pehmusteet kokonaan, sanoivat että on yleinen vika. Lisäksi nuo nepparit lähtivät irti ja ostoskorin kiinnikkeet pettivät. Näistä vioista reklamoin pari kertaa liikkeeseen, mutta mitään korjauksia ei koskaan tehty.
Meillä kävi samoin vuosia sitten mutta saimme saman tien kokonaan uuden rungon ja samana vuonna sekä Brio lakkasi käyttämästä sitä pehmeää työntöaisan pehmustetta vaan se on nykyään kovapintainen. Sellainen mekin saatiin takuuna =)
 
Jaz
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2005 klo 16:38 hui kirjoitti:
ja tuli mieleen. kuinka moni on valittanut vaikka spostilla tehtaalle suoraan noista vioista esim kuomun löystymisestä ja neppareiden irtoamisesta. kun ne on tavallaan pikkujuttuja joita liikkeet ei kerro eteenpäin joten tehdas ei välttämäti tiiä koko bviasta. jos jokainen kertoisi suoraan tehtaalle mikä on vika niin tehdas voi aina parantaa sitä kohtaa.

yleensä noi firmat ottaa mielellään palautetta vastaan kun voivat siten parantaa noita heikkoja kohtia.
Olen miettinyt ihan samaa, että vaikka myyjäliike hoitaa takuukorjaukset, voisi valmistajallekin raportoida aina vioista niin tietäisivät mihin kannattaa tehdä muutoksia.

Tämä on hyvä ketju! :)
 
Klaudia
Ei tää kyllä mikään tyyppivika ole, mutta ostin HOCO-merkkiset yhdistelmät tytölle, joka nyt 3 kk. Kaveri odottaa myös esikoistaan ja osti Gessleinit. Nyt tuntuu, et mollaa mun vaunuja. Niinku sil olis merkitystä ku ite olen tosi tyytyväinen, mut olis kiva saada niistä HOCOista jostain jotain tietoa. Kun ei löydy mitään. Onko kokemuksia?
 
laatuako
brio viat
kuomun nepparit irtoaa
jarrussa vikaa
kankaissa nyppyyntymistä
kuomu löystyy
jousitus löystyy
vanteet kierot

emmaljungan viat
runko ruostuu liitoskohdista
jarruissa vikaa
työntöaisan säädöissä vikaa
kangas saumoissa vikoja
vanteet kierot

aina ei siis rahallakaan saa hyvää :'(

nimimerkki: näitä vaunuja käyttänyt

 
Pettynyt
Kerronpa kuinka meidän takuuasiat hoidettiin kun vaunuissa ilmeni seuraavia vikoja:
- kuomu löystyi jo alussa
- kankaista alkoi puskea vanua läpi
- säädettävä työntöaisa jumitti
- ratasosan selkänoja rojahteli itsestään alas
- yksi rengas ei pysynyt paikallaan!
- rungon kasaan taittaminen takkuili ja jumitti
ja kaiken huippu: rungon liitokset pettivät toiselta puolen, eli runko vaihtoon kokonaan takuun aikana!

Kuomua kiristettiin kerran myyjäliikkeessä ja saimme uuden renkaan. Runko vaihdettiin kokonaan uuteen liitosten pettäessä kun ei sitä olisi muuten voinut käyttää mutta KAIKISTA MUISTA VIOISTA myyjä syytti käyttäjää! Ei suoranaisesti mutta vihjailevilla kysymyksillä yritti osoittaa että käyttäjässä on vika. Esim. kun kuomusta alkoi tulla vanua läpi, multa kysyttiin olenko yrittänyt pestä kuomua ja hangannut sitä märkänä?! Mitä hittoa mä nyt uusia vaunuja pesisin, saati kuomua. Lisäksi moneen vikaan kommentoitiin useita kertoja kysymällä olemmeko iskeneet vahingossa kovasti johonkin jne. Yritettiin vihjata että käyttäjässä vika.

Eikä siinä mitään jos vikoja tulee mutta pitää myyjän ne osata hoitaa, etenkin takuun aikana!
Merkki OLI siis Emaljunga eikä ole toiste! Nyt meillä Simo Bertinit. Vikaa on ollut pientä niissäkin mutta takuu on toiminut jo virallisen takuun päätyttyäkin.
 
sari81
Nyt kun tätä ketjua lukee, niin yllätys, yllätys, "merkkivaunuissa" onkin näitä tyyppivikoja tosi paljon. Miksi siis aina haukutaan "halpisvaunuja", kun ne vikojen osalta ovat ilmeisesti ihan samalla viivalla hinnaltaan kaksin- tai kolminkertaisten kanssa.

Tietenkään halvemmissa ei ole kaikkia samoja ominaisuuksia, mutta siksihän ne ovatkin halvempia. Kun kysyin tätä liikkeen myyjältä, niin vastaus oli, että halvempien osat, pyörät, työntöaisan säädöt jne. ovat ihan niitä samoja kuin kalliimmissakin. Kankaat ovat usein yhtä paksuja, mutta halvempia. Niistä ei tule vanut läpi vaikka ovatkin halvempia. Kuomut eivät repsahtele ym. Myyjät varmaan tietävät aika hyvin mistä valitetaan eniten.
 
Pasi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2005 klo 23:12 Pettynyt kirjoitti:
Kerronpa kuinka meidän takuuasiat hoidettiin kun vaunuissa ilmeni seuraavia vikoja:
- kuomu löystyi jo alussa
- kankaista alkoi puskea vanua läpi
- säädettävä työntöaisa jumitti
- ratasosan selkänoja rojahteli itsestään alas
- yksi rengas ei pysynyt paikallaan!
- rungon kasaan taittaminen takkuili ja jumitti
ja kaiken huippu: rungon liitokset pettivät toiselta puolen, eli runko vaihtoon kokonaan takuun aikana!

Kuomua kiristettiin kerran myyjäliikkeessä ja saimme uuden renkaan. Runko vaihdettiin kokonaan uuteen liitosten pettäessä kun ei sitä olisi muuten voinut käyttää mutta KAIKISTA MUISTA VIOISTA myyjä syytti käyttäjää! Ei suoranaisesti mutta vihjailevilla kysymyksillä yritti osoittaa että käyttäjässä on vika. Esim. kun kuomusta alkoi tulla vanua läpi, multa kysyttiin olenko yrittänyt pestä kuomua ja hangannut sitä märkänä?! Mitä hittoa mä nyt uusia vaunuja pesisin, saati kuomua. Lisäksi moneen vikaan kommentoitiin useita kertoja kysymällä olemmeko iskeneet vahingossa kovasti johonkin jne. Yritettiin vihjata että käyttäjässä vika.

Eikä siinä mitään jos vikoja tulee mutta pitää myyjän ne osata hoitaa, etenkin takuun aikana!
Merkki OLI siis Emaljunga eikä ole toiste! Nyt meillä Simo Bertinit. Vikaa on ollut pientä niissäkin mutta takuu on toiminut jo virallisen takuun päätyttyäkin.
Kuulostaapa tutulta! Meillä oli lähes sama homma ja myyjän suhtautuminen sama! Liekö ollut saama myyjäkin! Me otettiin kuluttaja-asiamies jossain vaihees avuksi ja saatiin purettua kauppa, luulen et teilläki ois ollu siihen mahdollisuus...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2005 klo 23:12 Pettynyt kirjoitti:
Kerronpa kuinka meidän takuuasiat hoidettiin kun vaunuissa ilmeni seuraavia vikoja:
- kuomu löystyi jo alussa
- kankaista alkoi puskea vanua läpi
- säädettävä työntöaisa jumitti
- ratasosan selkänoja rojahteli itsestään alas
- yksi rengas ei pysynyt paikallaan!
- rungon kasaan taittaminen takkuili ja jumitti
ja kaiken huippu: rungon liitokset pettivät toiselta puolen, eli runko vaihtoon kokonaan takuun aikana!

Kuomua kiristettiin kerran myyjäliikkeessä ja saimme uuden renkaan. Runko vaihdettiin kokonaan uuteen liitosten pettäessä kun ei sitä olisi muuten voinut käyttää mutta KAIKISTA MUISTA VIOISTA myyjä syytti käyttäjää! Ei suoranaisesti mutta vihjailevilla kysymyksillä yritti osoittaa että käyttäjässä on vika. Esim. kun kuomusta alkoi tulla vanua läpi, multa kysyttiin olenko yrittänyt pestä kuomua ja hangannut sitä märkänä?! Mitä hittoa mä nyt uusia vaunuja pesisin, saati kuomua. Lisäksi moneen vikaan kommentoitiin useita kertoja kysymällä olemmeko iskeneet vahingossa kovasti johonkin jne. Yritettiin vihjata että käyttäjässä vika.

Eikä siinä mitään jos vikoja tulee mutta pitää myyjän ne osata hoitaa, etenkin takuun aikana!
Merkki OLI siis Emaljunga eikä ole toiste! Nyt meillä Simo Bertinit. Vikaa on ollut pientä niissäkin mutta takuu on toiminut jo virallisen takuun päätyttyäkin.
Etkö ottanut yhteyttä maahantuojaan?? Meillä kerran yhdessä takuuasiassa myyjä oli sitä mieltä että ei takuu korvaa ja kun vaadin kysymään maahantuojalta, hän soitti ja maahantuoja oli heti sitä mieltä että uusi tilalle! Kyllä takuu on takuu, mutta joskus pitää vähän itse nähdä vaivaa asioiden eteen, noista myyjistä osa on niin pirun täynnä itseään ja täysin väärällä alalla.
 

Yhteistyössä