ravintolan tarjoilija tuli huomauttamaan imettämisestä!

  • Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja olento:
miksi olisin kun monessa paikassa on ihan siistit lastenhoitotilat .

Tätä mä en sitten ymmärrä: joku mamma syöttämässä pahimpaan ruuhka-aikaan yleensä vauvaansa lastenhoitohuoneessa, kun oven takana odottaa 10 muksua kakat pöksyissä kera hermoromahduksen partaalla olevine vanhempineen.


Eikö sille syöttämiselle ihan oikeasti todella mitään muuta paikkaa ole?

 
voi tsiisus
jos joku saa kiksejä siitä että tuiottelee mun tissejä niin siinähän menee vessaan tumpulle, ei oo mun elämästä pois.. ja eiköhän se ole ihan tervettä teineillekkin nähdä että ihmiset rupsahtaa kun ikää karttuu ja tissitkään ei terhakoina pysy.. ei oo sitä turhaa kuvitelmaa että on pakko olla timmissä kunnossa ja että ei voi imettää kun tissit menee piloille... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja sellainen pikkuhuomatus että ei ne nännit imetyksessä näy kun vauvalla on se nänni suussaan.....

Voi juma, nyt taitaa olla nasusen aika painua pehkuihin kun putosin tästä ihan totaallisesti. :LOL: :LOL: :LOL:

Halvat on huvit, hullulla ilmaset... :ashamed:
ja minä en myöskään ymmärtänyt mitä huvittavaa tuossa minun kommentissani sitten oli... kun joku nänniennäyttelemisestä kommentoi... No olen tyhmä enkä ymmärrä eikä imetykset enää minulle kuulu enää, vaikka olen pitkää imettänytkin enkä ole halunnut neljän seinän sisälle jäädä. Mutta oli mitä oli, jatkakaa te keskustelua te tämän päivän asiantuntijat sitten. minä menen nukkumaan

Ei siis mitään pahaa, tää kuulosti nyt vaan jotenkin äärimmäisen hassulta. Ihan itsestään selvä asia toki. :wave:
 
No mä ne ainakaan ole koskaan halunnut imettää julkisesti ja mä olen hoitanut sen homman mieluiten jossain muualla kuin julkisella paikalla. Ei ne vauvat niin tiuhaan tarvitse maitoa etteikö se imettäminen useimmiten onnistuisi jossain muualla kuin ravintolassa tai kaupassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja olento:
miksi olisin kun monessa paikassa on ihan siistit lastenhoitotilat .

Tätä mä en sitten ymmärrä: joku mamma syöttämässä pahimpaan ruuhka-aikaan yleensä vauvaansa lastenhoitohuoneessa, kun oven takana odottaa 10 muksua kakat pöksyissä kera hermoromahduksen partaalla olevine vanhempineen.


Eikö sille syöttämiselle ihan oikeasti todella mitään muuta paikkaa ole?
En mä ainakaan häiriintynyt vaikka joku muukin oli wcssä samaan aikaan. Tosin täälläpäin nuo lasten hoitotilat usein ns. kaksi osaisia.
 
Helsingissä varsinkin kannattaa aina kysyä ravintolaan mennessä ,missä voi imettää vauvaa ja onko se sopivaa pöydässä. Sama on rattaiden kanssa. Tiedän, että monessa paikassa toivotaan imetys hoituvan hoitohuoneessa tai muussa tilassa ,poissa muiden asiakkaiden silmistä. Monissa ravintoloissa nimen nomaan ne muut asiakkaat ovat siitä sanoneet ravintoloitsijalle.
Itse olen imettänyt aikoinani inva vessassa ja kapinetissa. Tuo kapinetti oli paras paikka koskaan,kun sinne toimi kahvitarjoilu ja siellä oli telkkari =)
Mutta siis joka ravintolassa on omat säännökset nuihin imetyksiin ja rattaisiin . Kaikissa se vaan ei ole suotavaa ja se on ravintoloitsijasta kiinni.
 
pampula
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
no sun mielestä varmaan on ok sitten ruveta paneskelemaan siellä missä tarve yllättää! Sillä SE ON VIELÄ LUONNOLLISEMPAA kuin imettäminen. Ilman seksiä ei ole vauvoja. PISTE
No mutta näinhän jotkut tekeekin :) Mikähän tässä nyt niin kamalaa on, ruokaahan se lapsikin siinä saa, se vain tulee tissistä. Ja tissi on piilossa. Se ajatusko siitä tekee niin vastenmielisen?? Se että pieni vauva saa ruokaa massuunsa? Vai onko tosiaan kaiken pahan alku ja juuri se TISSI!!!? Kuten jo joku sanoikin, sitten laitetaan pannaan avokaulaiset juhlamekot ja puserot, liian lyhyet helmat...

Sitä mieltä olen, että myös äidin joka imettää ravintelissa, tulee ottaa huomioon muut ja tehdä imetyksestä mahdollisimman huomaamatonta. Vaikka itse pitää sitä luonnollisena, muut ei aina valitettavasti pidä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ärsyttää tuo vetoaminen maailman luonnollisimpaan asiaan. Niitä luonnollisia, ihmisen jokapäiväiseen elämään kuuluvia toimintoja on paljonkin, mutta ei niitäkään kaikkia julkisesti tavata tehdä ;)

Imetykselle tekee hallaa, jos sitä "kiusallaan" ja "uhmalla" tehdään julkisesti; kaikki eivät vaan voi olla sen kanssa ok, aina on niitä, joita se häiritsee. Miksi kiusallaan imettää julkisesti vedoten luonnollisuuteen, jos on esim. lastenhoitohuone, jossa sen voi tehdä huomaamattomasti?

no kyllä kai vielä saa SYÖDÄ julkisella paikalla ???!!! :eek:

eikai kukaan uhmalla imetä, vaan silloin kun lapsella on nälkä :headwall: :headwall:

ja voisko joku ystävällisesti kertoa MIKÄ ihme siinä on niin vastenmielistä nähdä äiti imettämässä, jos rintaa ei näy??!!
 
Tapahtui taalla jenkeissa,oliko se nyt vuosi sitten vai koska se nyt tapahtui...mutta joka tapauksessa kyseessa oli aiti,joka istui lentokoneessa ja alkoi imettamaan lastaan ENNEN kuin kone nousi. No hallakka siita tuli ja hanta pyydettiin poistumaan koneesta!! En uskonut etta oli tissiaan naytellyt,koska taalla kaytetaan niita imetyssuojia.
No,protesti siita tuli! Imettavat aidit joukolla imettivat lentoyhtion lahtoselvityksen luona,siina mista koneeseen mennaan. Se sai aikaan sen etta lentoyhtio pyysi anteeksi imettavilta aideilta!!
Tasta ketjusta tulee varmaan valtavan pitka,koska asiasta ollaan puolesta ja vastaan. Itse olen imettamisen kannalla julkisilla paikoilla.Koska vaikka sita ennen lahtoa syotti vauvan,nalka siina tuli,tai sitten rinta oli ainoa mika sai vauvan rauhoittumaan.
Mua ei imettajat hairitse ravintolassa,olen siella viettamassa aikaa perheen tai ystavien kanssa. Tehkoot muut mita lystaavat!
 
tota
miksi ihmisillä on tarve tuiottaa muitten tissejä.. ei mulla ainakaan ja se ei edes hyviin tapoihin kuulu, eli jos näen että joku imettää niin en koe tarvetta ruveta katselemaan näkyykö tissi vaiko pelkkä nänni :D
ja mitä tulee tohon lasten huoneen varaamiseen niin voinkin sitten jatkossa tissin sijaan läväyttää siihen pöydälle pojan kakkavaippoineen, varmasti herkullista katseltavaa muille tuokailijoille.. eli mun mielestä imetyksen voi ihan helposti hoitaa pöydässä mutta vaipan vaihtoa ei.. :D voin toki olla väärässä :D
 
harmaa
Yleensä varmaan nämä julkisen imetyksen vastustajat ovat niitä omissa imetyksissään epäonnistuneita. Niin eihän nyt toki saa heitä TUOMITA imettämällä itse julkisesti... ainakin omassa kaveripiirissä asia on juurikin näin. Kaikki, kenellä imetys onnistuu hyvin, myös imettävät juuri siinä kohtaa, missä vauvalla nälkä. (siis mun laajan kaveripiirin pohjalta tämä väite) Toki osaa imettäjistä vaivaa estyneisyys, mutta usein äidiksi tultuaan tämä jää toissijaiseksi asiaksi. Itsellä ei ennen äidiksi tuloa olis tullut mieleenkään paljastaa edes sitä vähää rinnoistaan, mikä imetyksessä paljastuu. (eli hyvin vähän)
 
Fleur de la Cour
Mua raivostuttaa tollainen nykyajan häveliäisyys juttu.. olen asiaa miettiessäni jopa miettinyt että täytyypä joskus oikeen kunnolla varmaan viuhahtaa että saisivat ihmiset oikeen kunnolla järkyttyä sitten.. jumantsuikka että kaljamahaiset miehet saa vilkutella persvakoaan, tai teinitytöt saa kulkea mahamakkarat näkyvillä mut imetystä tai normaalia helteestä johtuvaa paidattomuutta (sillä senkin kimppuun käydään nykyään muuallakin kuin kirkossa) halveksitaan..
 
violetti
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
no sun mielestä varmaan on ok sitten ruveta paneskelemaan siellä missä tarve yllättää! Sillä SE ON VIELÄ LUONNOLLISEMPAA kuin imettäminen. Ilman seksiä ei ole vauvoja. PISTE
Tule sä mun kanssa samaan ravintolaan paneskelemaan niin minä imetän ;)

 
hohhoijaa
Onhan se ihme ettei aikuinen ihminen/äiti osaa perus käytöstapoja???
Ei ole soveliasta heittää tissiä lapsen suuhun yleisellä paikalla.

Kuinkas sitten sanotte kun ravintolassa naapuri pöydässä 5 tai 6v lapsi alkaa kinuamaan äidiltä"mutteria",mikäs siinä tissi suuhun ja lapsi lutkuttamaan??? Miksi ei isompi lapsi jota on imetetty jatkuvasti saisi imeä tissiä nälkäänsä?? Eikö ole "soveliasta"?
Jotain rajaa "vapauksiin",jokaisella on oikeus nauttia ravintolassa ruokarauhasta,jota yritetään opettaa jo tarha ikäisille. Sitäpaitsi maksavat asiakkaat ravintolan tarjoamasta ympäristöstä,jos tissejä tahtoo tirkistellä,uskon heidän valitsevan toisen tyyppisen baarin linjoilta ;)

Miksi ravintolat ym instanssit laittavat rahaa turhaan lastenhoitohuoneisiin,jos niitä ei käytetä??

Sinä närkästynyt imettäjä tahtoisit varmaankin vaipatkin vaihtaa ruokapöydällä??? Luonnollisesti se maitokin sieltä ulos tulee, ei siinäkään mitään tuijottamista tai närkästymisiä tarvita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja violetti:
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
no sun mielestä varmaan on ok sitten ruveta paneskelemaan siellä missä tarve yllättää! Sillä SE ON VIELÄ LUONNOLLISEMPAA kuin imettäminen. Ilman seksiä ei ole vauvoja. PISTE
Tule sä mun kanssa samaan ravintolaan paneskelemaan niin minä imetän ;)
No tehään niin :D
Saman pöydän ääressä oikee... heh
 
äitee
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja olento:
miksi olisin kun monessa paikassa on ihan siistit lastenhoitotilat .

Tätä mä en sitten ymmärrä: joku mamma syöttämässä pahimpaan ruuhka-aikaan yleensä vauvaansa lastenhoitohuoneessa, kun oven takana odottaa 10 muksua kakat pöksyissä kera hermoromahduksen partaalla olevine vanhempineen.


Eikö sille syöttämiselle ihan oikeasti todella mitään muuta paikkaa ole?


Tota peesaan todella.. kun on todellakin tullut seistyä kerrat jos toiset oven takana odottamassa haisevan lapsen kanssa et joku saapi tissitettyä..
Hemmetti ne sitä varten oo että joku syöttää siellä tunti tolkulla.. kun sen voi tehä jossain sivullakin
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Onhan se ihme ettei aikuinen ihminen/äiti osaa perus käytöstapoja???
Ei ole soveliasta heittää tissiä lapsen suuhun yleisellä paikalla.

Kuinkas sitten sanotte kun ravintolassa naapuri pöydässä 5 tai 6v lapsi alkaa kinuamaan äidiltä"mutteria",mikäs siinä tissi suuhun ja lapsi lutkuttamaan??? Miksi ei isompi lapsi jota on imetetty jatkuvasti saisi imeä tissiä nälkäänsä?? Eikö ole "soveliasta"?
Jotain rajaa "vapauksiin",jokaisella on oikeus nauttia ravintolassa ruokarauhasta,jota yritetään opettaa jo tarha ikäisille. Sitäpaitsi maksavat asiakkaat ravintolan tarjoamasta ympäristöstä,jos tissejä tahtoo tirkistellä,uskon heidän valitsevan toisen tyyppisen baarin linjoilta ;)

Miksi ravintolat ym instanssit laittavat rahaa turhaan lastenhoitohuoneisiin,jos niitä ei käytetä??

Sinä närkästynyt imettäjä tahtoisit varmaankin vaipatkin vaihtaa ruokapöydällä??? Luonnollisesti se maitokin sieltä ulos tulee, ei siinäkään mitään tuijottamista tai närkästymisiä tarvita.

Sulle ei varmaan itselles tätä lukiessa tule ollenkaan sellainen olo, että aika monessa kohdassa meni oletukset hieman yli? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
no sun mielestä varmaan on ok sitten ruveta paneskelemaan siellä missä tarve yllättää! Sillä SE ON VIELÄ LUONNOLLISEMPAA kuin imettäminen. Ilman seksiä ei ole vauvoja. PISTE
ei sinä kotonakaan luultavasti ruokapöydässä seksiä harrasta muiden syödessä, mutta lapsellakin on oikeus syödä ruokailupaikassa. on kaksi eri asiaa. Niin on eri juttu tuosta myös ulostaminen ja jotkun vanhemmat raahaa sen kakkapotalla istujan kahvipöydän viereen.
 
en lukenu koko ketjua..
eli osan mielestä mun ois pitäny jumittua pojan kanssa kotiin ensimmäisen vuoden ajaksi, koska poika ei suostunut juomaan pullosta? Ja kun ei korviketta löydy täältä mitä sille vois juottaa niin paha minun oli sitä hoitoonkaan jättää itseltäni kun ei pumppaamalla tule maitoa.
Meiltä en sen verran matkaa isommille kaupoille että pakko sitä oli välillä sielläkin imetttää
pyydn sitä nyt nöyrästi anteeksi.
Mutta jos meille viellä kolmas syntyy niin ihan salettii imetän sitäkin julkisesti, ilman että läväytän kokokansalle tissini esiteltäväksi.
 
PahaSilmä
Mä syötin meidän tyttöä kaupan kassajonossa, kenkäkaupassa ja ihan missä vaan missä se päätti alkaa karjumaan. En mä ainakaan huomannu että kukaan ois kattonut pahasti. Ei ihmiset edes huomannut sitä.

Jos minä näen imettävän äidin, niin minusta se on ihastuttava tapahtuma ja katson, koska vauva on niin ihana syödessään ja koska imettämisessä on minusta jotain kaunista. Minun mieskin katsoo, koska se on hänen mielestä suloista. Sairas se on, joka imetystissejä kuolaa.
 
mammamia
mielestäni ihan oikein tarjoilijalta. kaikki eivät pidä siitä että imetetään julkisella paikalla, vaikka kuinka piilossa paidan alla vauva olisi syömässä. Toiset vaan vaivautuvat kun tietävät mitä tapahtuu. Pitää ajatella muitakin. olisit voinut mennä lastenhoitohuoneeseen syöttämään vauvaa.
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja mammamia:
mielestäni ihan oikein tarjoilijalta. kaikki eivät pidä siitä että imetetään julkisella paikalla, vaikka kuinka piilossa paidan alla vauva olisi syömässä. Toiset vaan vaivautuvat kun tietävät mitä tapahtuu. Pitää ajatella muitakin. olisit voinut mennä lastenhoitohuoneeseen syöttämään vauvaa.
oo että oikein tietävät mitä tapahtuu... no kerropas mitä siinä tapahtuu??? Jotain saastaista vai? kun vauva syö??? :LOL:
 

Yhteistyössä