Rehellisiä mielipiteitä nimistä Alma Helena Maria ja Aapo Markus Olavi?

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Alma on tosi kiva, meiltäkin nimittäin löytyy. :) Helena myös jees, Mariasta en erityisesti pidä (liian yleinen ja katolinen).
Aapo ei oikein lämmitä, mutta ymmärrän että se on jostakin kiva nimi. Mä en vaan jostain syystä pidä. Tokat nimet on hyviä.
 
"yksi"
Alma ja Aapo ihania nimiä! Nuo toiset ja kolmannet nimetkin kivoja, mutta minun ajatuksissani tökkii toi Alma Helena Maria yhdistettynä noin. Maria parempi toisena nimenä. Mutta täähän on vaan mielipide asia :)
 
Kauniita nimiä. Meidän perheen naisilta löytyvät jostain kohtaa nimirimpsua nuo kaikki aapeen mainitsemat tytön nimet. Ajattomia nimiä ja sointuvat myös kansainväliseen käyttöön, vaikka ovatkin "kotimaisia" ja perinteikkäitä myös Suomessa.

Oletkos katsonut mitä nimet tarkoittavat? Meidän masuvauvalle on vihdoinkin nimi oli kumpaa sukupuolta tahansa ja merkitysten kanssa oli miehen kanssa suurin vääntö. Pojallekin löytyi nimi kun merkitykset kahdelle nimelle ovat "Ikuinen hallitsija, Rauhanruhtinas" :D Tytölle ei kyllä ole toista nimeä lyöty lukkoon, mutta aapeeltakaan ei auta ideaa napata, vaikka kovin kauniita ovat koska noiden nimien kantajat meillä jo on.
 
Kertokaa
[QUOTE="hmm";27899937]Alma ei ole minun makuun ja siinä kääntäsin Marian toiseksi, Helenan kolmanneksi. Pojan nimi miellyttää.[/QUOTE]

Mun mielestä ei sovi yhtään toisinpäin, siksi kun Alma loppuu Ma ja Maria alkaa Ma. Ap =)
 
samaa mieltä
[QUOTE="hmm";27899937]Alma ei ole minun makuun ja siinä kääntäsin Marian toiseksi, Helenan kolmanneksi. Pojan nimi miellyttää.[/QUOTE]

Mun mielestä kääntyy suussa kans paremmin tässä järjestyksessä. Tai sointuu paremmin. Ihanat nimet kuitenkin.
 
"Vieras"
Ihan ok mutta aika tylsät.
Alma on kiva, Helena ja Maria mitäänsanomattomia.
Aapo ei oo kovin kaunis, vähän koirannimimäinen, Markus ihan ok ja Olavi kiva muttei sovi noiden nimien kanssa.
 
Ihan kivat nimet. Almasta en tosin tykkää ja vaihtaisin Marian toiseksi nimeksi. Helena on kiva nimi, Mariakin ok.

Aapo Markus Olavi on tosi kiva nimi! Aapo-nimeä tosin itse ehkä vielä pyörittelisin ja muotoilisin. :)
 
kolmen pojan äeti
Alma Helena on maailman kaunein tytön nimi. Itse en sitä päässy käyttämään. Mariasta en tykkää. Yksi pojista Aapo, joten tykkään,kävis Aapo Olavi. Markus ruma nimi ja vähän turha tuolla välissä. Eli alma helena ja aapo olavi toimis:)
 

Yhteistyössä