reilu 6 viikkosella

rapu
Vihreä kakka viittaa että on saanut ilmaa massuunsa.
Onko sulla suihkutissit tai onko vauvalla alussa vaikeuksia niellä jos maitoa tulee paljon ? Haukkoo silloin ilmaa.
Jos näin niin kannattaa ensin lypsää pahimmat paineet pois.
 
On suihkutissit kyllä :ashamed:
Vauva on ollut iltaisin vaikea nukutettava koko ikänsä ( yöt nukkuu hienosti eikä iltaisinkaan itke, menee vaan aikaa ennen kuin nukahtaa niin että jää nukkumaan, nukahtaa syliin ). Päivisin ei juurikaan nukuttamista kaipaa.
Nyt kuitenkin kahtena iltana nukutus on venynyt vielä pidemmäksi, olen vauvan kanssa valvonut kahteen asti ennen kuin on suostunut nukahtamaan kunnolla. Muutoin ähisee ja puhisee sängyssään.
Ei kuitenkaan itke.

Täytyy kai käsin koittaa enimpiä lypsää jos se auttais.

Voiskohan tuo äsken tullut vihreä kakka olla syy näihin iltavaikeuksiinkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
voi johtua myös siitä mitä SINÄ olet syönyt....sun syömisethän erittyvät rintamaitoon..
Laitoinkin tuohon ekaan viestiin jo että en ole syönyt mitään mitä en tähänkään mennessä olis syönyt. Eli tuskin kyse siitä kun kuitenkin tän pian 7 viikkoa oon imettäny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirita:
Joskus luin että vihreäkakka johtuu mahavaivoista, onko itkuinen,piereskeleekö?
Kerroinkin aiemmin että on iltaisin vaikea nukutettava, ja kyllä ilmaakin tulee mut en tiedä tuleeko sitä sen enempää kuin tähänkään saakka. Ehkä tuo iltakärttysyys vois siis johtua tuosta vaikka ei suoraa huutoa huudakaan?
 
nyyti
ajattelin vain kun meidän pojalla alkoi n.2kk iässä maitoallergia ja näin ollen jouduin jättämään kaikki maitotuotteet ja muut maitoa sisältävät jutut pois.Allergiat eivät ala heti vastasyntyneellä.Maitohappobakteereja kannattaa kokeilla(Rela tipat käyvät vauvoillekkin).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirita:
Joskus luin että vihreäkakka johtuu mahavaivoista, onko itkuinen,piereskeleekö?
Kerroinkin aiemmin että on iltaisin vaikea nukutettava, ja kyllä ilmaakin tulee mut en tiedä tuleeko sitä sen enempää kuin tähänkään saakka. Ehkä tuo iltakärttysyys vois siis johtua tuosta vaikka ei suoraa huutoa huudakaan?
Anteeksi, luin vain ensimmäisen kirjoituksesi en huomannut :)
Voi kyllä johtua, itse kun annoin lapselleni ensi kerran korviketta, 2 päivää tuli vihreää kakkaa ja kovasti piereskeli. Rauhottui sitten. Varmaan silloin johtui että tuttipullosta tuli enemmän ilmaa kuin rinnoista ja siksi masuvaivoja oli. Mutta sinä vissiin imetät vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirita:
Joskus luin että vihreäkakka johtuu mahavaivoista, onko itkuinen,piereskeleekö?
Kerroinkin aiemmin että on iltaisin vaikea nukutettava, ja kyllä ilmaakin tulee mut en tiedä tuleeko sitä sen enempää kuin tähänkään saakka. Ehkä tuo iltakärttysyys vois siis johtua tuosta vaikka ei suoraa huutoa huudakaan?
Anteeksi, luin vain ensimmäisen kirjoituksesi en huomannut :)
Voi kyllä johtua, itse kun annoin lapselleni ensi kerran korviketta, 2 päivää tuli vihreää kakkaa ja kovasti piereskeli. Rauhottui sitten. Varmaan silloin johtui että tuttipullosta tuli enemmän ilmaa kuin rinnoista ja siksi masuvaivoja oli. Mutta sinä vissiin imetät vielä.

Joo, imetän eikä korviketta/pulloa ole vielä edes kokeiltu. Tuttiakaan ei huoli. Suihkutissit tosiaan on ja välillä tuntuu että iskee vauvalle kauhu kun ei kerkeä kaikkea maitoa niellä mitä tulee, eli ilmaa varmasti nielee pikkunen :/ Röyhtäytetään kyllä ahkerasti =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirita:
Joskus luin että vihreäkakka johtuu mahavaivoista, onko itkuinen,piereskeleekö?
Kerroinkin aiemmin että on iltaisin vaikea nukutettava, ja kyllä ilmaakin tulee mut en tiedä tuleeko sitä sen enempää kuin tähänkään saakka. Ehkä tuo iltakärttysyys vois siis johtua tuosta vaikka ei suoraa huutoa huudakaan?
Anteeksi, luin vain ensimmäisen kirjoituksesi en huomannut :)
Voi kyllä johtua, itse kun annoin lapselleni ensi kerran korviketta, 2 päivää tuli vihreää kakkaa ja kovasti piereskeli. Rauhottui sitten. Varmaan silloin johtui että tuttipullosta tuli enemmän ilmaa kuin rinnoista ja siksi masuvaivoja oli. Mutta sinä vissiin imetät vielä.

Joo, imetän eikä korviketta/pulloa ole vielä edes kokeiltu. Tuttiakaan ei huoli. Suihkutissit tosiaan on ja välillä tuntuu että iskee vauvalle kauhu kun ei kerkeä kaikkea maitoa niellä mitä tulee, eli ilmaa varmasti nielee pikkunen :/ Röyhtäytetään kyllä ahkerasti =)
Toivottavasti on vain ohimenevä vaihe, eikä maitoallergiaa niinkuin joku kirjoitti. Että sinäkin saat yösi nukuttua. :hug:
 
olen kuullut myös sellaisen jutun että jos vauva toistuvasti juo vain "etumaidon" eikä saa rasvaista takamaitoa, voi tulla vihertävä kakka.

Joten suosittelisin myös kokeilemaan sitä lypsämistä etukäteen.
 
Täytyy kai lypsää. Minä jostain luin tuosta etu- ja takamaidosta ja olen kyllä sen jälkeen koittanut imettää samasta tissistä pari kertaa ( ei siis välttämättä nuku siinä välissä vaan saattaa syödä, seurustella ja taas syödä ). Mutta toisaalta se sitten varmaan on taas lisännyt sitä maidon suihkuamista kun toinen tisu ehtii niin kamalan täyteen. Täytynee lypsää siis.
 

Yhteistyössä