reilusti ylipainoiset odottajat ja painonhallinta

elikkä miten ootte saanut pidettyä painon odotus aikana kurissa? itellä ylipainoo ainakin 40kg ja viikkoja 9. oon googlettanu ruokavalio ohjeita mutta en oo vielä löytäny sellasta selkeetä. ravitsemusterapautille odotan aikaa mutta jos yrittäs jotain jo itse ennen sitä.
 
En ehkä ole oikea henkilö vastaamaan kun en ole ylipainoinen mutta laitan mitä itselle tuli mieleen.

Syöt kunnollista ruokaa säännöllisesti. "Pitää syödä kahden edestä" ei pidä paikkaansa eli ei tarvi syödä enempää kuin ennenkään.
Janojuomaksi vesi, itellä ainakin raskaana ollessa on ollut kausia jolloin janotti hirveästi.

Harrastuksia voi ja kannattaa jatkaa niin kauan kun tuntuu hyvälle. Toisille raskauskiloja kertyy kaikesta huolimatta enemmän. Turvotukset, vauvan ja istukan koko, lapsiveden määrä vaikuttavat painon nousun määrään. Toiv. Tästä sait jotain apua alkuun
 
  • Tykkää
Reactions: Hannakau
Mä tuun tänne kanssa kytikselle kun ylipainoo about 30kg. Tiedän painonhallinan perusteet ja tiedän mitä on terveellinen syöminen. Enemmän kaipaan vaan tukea ja tsemppiä siihen, ettei tule liikaa herkuteltua.

Jostain syystä tässä reilun viikon aikana on onneksi mieli tehnyt kevyempiä ruokia ja etenkin hedelmiä ja on tullut juotua normaalia enemmän.

Viikkoja vasta 5+4 :)
 

Yhteistyössä