reimatec-haalari ja kurahousut

Meillä lapset olleet koti hoidossa ja molemmilla reimatecit. Ei olla käytetty kurahousuja, olen niin laiska. Puvut olivat kyllä välillä aika likaisia, mutta rätillä sai jo aika hyvin puhtaaksi. Tosin ei se niin väliä kuinka likaisia olivat puvut, piha vaatteita ne ovatkin. Kaupunkiin on erivaatteet.
 
Hulina
Rapaisuus riippuu tietysti keleistä, mutta itse olen ainakin yrittänyt opetella pois kuriksista. Pojalla Reimatecin haalari, enkä ole nyt laittanut kuriksia, vaikka kelien puolesta vois laittaakin. Vettä on haalari pitänyt tosi hyvin ja pahimmat ravat lähtee huuhtasemalla tai kuivauksen jälkeen kopistelemalla.

Olen ajatellut asian niin, että mitä sitä ostamaan kamalan kallista ja vedenpitävää haalaria, jos aina vesikeleillä kuitenkin laittaa kurikset. Eikös sitä sitten kelpaisi halvempikin haalari?
 
ikinä enään kuriksia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 20:38 Hulina kirjoitti:
Rapaisuus riippuu tietysti keleistä, mutta itse olen ainakin yrittänyt opetella pois kuriksista. Pojalla Reimatecin haalari, enkä ole nyt laittanut kuriksia, vaikka kelien puolesta vois laittaakin. Vettä on haalari pitänyt tosi hyvin ja pahimmat ravat lähtee huuhtasemalla tai kuivauksen jälkeen kopistelemalla.

Olen ajatellut asian niin, että mitä sitä ostamaan kamalan kallista ja vedenpitävää haalaria, jos aina vesikeleillä kuitenkin laittaa kurikset. Eikös sitä sitten kelpaisi halvempikin haalari?
juuri näin, ei mitään järkee sijottaa hyvään veden pitävään pukuun, jos haluu kuitenkun kuriksia päälle vetää.

Kätevästi saat suihkuteltua puvun puhtaaksi ihan suihkun alla ja jos teillä on kuivausrumpu niin hetken kuivaus ja on ihan kuivat. Nykyset puvut, kun saa laittaa kuivuriin. Pääset helpomalla ja samoin lapsesi, kun heität kurikset pimeimpään komeron nurkaan ja unohdat ne sinne ;)
 
ikinä enään kuriksia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 20:38 Hulina kirjoitti:
Rapaisuus riippuu tietysti keleistä, mutta itse olen ainakin yrittänyt opetella pois kuriksista. Pojalla Reimatecin haalari, enkä ole nyt laittanut kuriksia, vaikka kelien puolesta vois laittaakin. Vettä on haalari pitänyt tosi hyvin ja pahimmat ravat lähtee huuhtasemalla tai kuivauksen jälkeen kopistelemalla.

Olen ajatellut asian niin, että mitä sitä ostamaan kamalan kallista ja vedenpitävää haalaria, jos aina vesikeleillä kuitenkin laittaa kurikset. Eikös sitä sitten kelpaisi halvempikin haalari?
juuri näin, ei mitään järkee sijottaa hyvään veden pitävään pukuun, jos haluu kuitenkun kuriksia päälle vetää.

Kätevästi saat suihkuteltua puvun puhtaaksi ihan suihkun alla ja jos teillä on kuivausrumpu niin hetken kuivaus ja on ihan kuivat. Nykyset puvut, kun saa laittaa kuivuriin. Pääset helpomalla ja samoin lapsesi, kun heität kurikset pimeimpään komeron nurkaan ja unohdat ne sinne ;)
 
kurahousut
itse en kyllä märkiä ja rapaisia pukuja kuivausrumpuun laittaisi jos siellä puhtaat pyykitkin kuivaisin :x minä olen laittanut ainakin aamupäiväksi kurahousut reimatecin päälle ettei iltapäivällä tarvitse märissä vaatteissa ulos mennä. eivät välttämättä ehdi kuivumaan.
 
Luin taannoin toiselta keskustelupalstalta ketjun aiheesta, ja siinä muutama kirjoittaja pahoitteli, että Reimatecit (vaikka ovatkin vedenpitäviä) menevät polvista tosi nopeasti rikki, jos lapsi on märässä sepelissä konttaavaa sorttia. Lisäksi jos rapa-aikaan joka päivä suihkuttaa haalarin, kuulemma on kohta "tec" kaukana, eli alkavat päästää vettä läpi.

Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta nämä asiat jäivät mietittyttämään. On nimittäin joko Reimatecin tai uusien kurahousujen osto edessä. Kertokaahan kokemuksia! :wave:
 
Mutta jos leikit on just sellasia, että könytään mahallaan ja polvillaan maassa(hiekassa, jäällä kurassa)

Minä ainakin olen käyttänyt jo ihan sen takia, että haalari pysyisi siistimpänä kauemmin, koska ostaessa aikamoinen sijoitus. Ja vielä käytetyt haalarit ovat haluttua tavaraa, on mukava myydä eteenpäin oikeasti hyväkuntoinen puku.

Pysyypähän haalarit siisteinä, ei tule karheutta polvien ja pyllyn kohtaan.

Ihan eri hinnankin näistä sitten saa ;)

Ostaa vaikka ne kurikset sitten käyttettyinä.
Ei tuu kalliiksi vaatteiden kunnossa pito!!!
 
ei ymmärrä
mutta miksi sitten ostaa ollenkaan mitään ReimaTeciä jos haluaa kuriksia käyttää? Mikä järki siinä? Nii ja ei ne todellakaan mistään suihkuttelusta ala vettä läpi päästään, mutta ihmeessä tehkää ulos lähtö vaikeeks, jos todella rakastatte kuristen päälle pukemista.

Meillä ainakin on aina olleet lapset kuivia ja samoin puku sisältä vaikka mahallaan kirjaimellisesti lätäköissä uivat! Puvun ulkopinta on sitten ihan eri asia ja ravassa toki on, mutta juuri siksi sen suihkutan puhtaaksi ja sitten kuivuriin, meinaan ne ravat lähtee kaikki pois.

Ja mitä tulee siihen et puku kuluu, kun lapset möyrii maassa, no niinhän ne vaatteet tuppaa kulumaan, jos ei paikoillaan istu. Minulle on tärkeämpää se kuinka mukavaa lapsellani on leikkiessääm ollut, kuin se miten hyvä jälleenmyynti arvo puvulla on. Änge itse itselles ulkoilupuvun päälle hiostavat Rukkan sadehousut ja juokse päättömänä pihan ympäri tunnin verran ja katso sen jälkeen kuinka kuiva se ReimaTec on sisältä? Puku kyllä hengittää ilman niitä kuriksia, mutta niiden kera onkin sitten aivan toinen juttu.

Mutta tehkää miten haluatte, en vain ymmärrä miksi pitää ostaa kallis puku, kun halvempikin ajaisi asian rakastamienne kuristen kera.

Mun puolestani kietokaa jälkikasvunne vaikka kelmuun, et puvut säilyy ehjinä..
 
HEH
huhhuh..
olipahan purkaus.. :LOL:


Ei niitä kuriksia tarvitse rakastaa, mutta ne on ihan paikallaan tälläsillä keleillä, kun pihat tulvii vettä. Ja nykyiset kurahousut ovat hyviä laadultaan, ei ne kiristä, ahdista tai hiota kun vain osaa valita oikean koon, eikä niitä koko kevättä tarvitse, pahimman yli vain.
Kyllä minä ainakin vähillä rahoilla ostaessa pyrin suojelemaan kallista vaatetta, kuten tuo eräs Äiti äsken sanoi.

Omat lapset eivät ole koskaan niistä valittaneet, päinvastoin pyytävät niitä jotta on hauskempaa pyllymäessä, kun ei tarvitse liukuria ;)

Kurahanskat on taas asia erikseen.ihan joutavat, ainakin ne Rukan hanskat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 14:15 viivi kirjoitti:
Luin taannoin toiselta keskustelupalstalta ketjun aiheesta, ja siinä muutama kirjoittaja pahoitteli, että Reimatecit (vaikka ovatkin vedenpitäviä) menevät polvista tosi nopeasti rikki, jos lapsi on märässä sepelissä konttaavaa sorttia. Lisäksi jos rapa-aikaan joka päivä suihkuttaa haalarin, kuulemma on kohta "tec" kaukana, eli alkavat päästää vettä läpi.

Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta nämä asiat jäivät mietittyttämään. On nimittäin joko Reimatecin tai uusien kurahousujen osto edessä. Kertokaahan kokemuksia! :wave:
Meillä on käytössä nyt molemmat kun on niin tosi märkää. Poika konttaa vielä enimmäkseen ja meillä reimat kastuvat kyllä polvista läpi. Toiseen polveen tuli lisäksi nopeasti reikä vaikka on noita kurahousuja paljon pidetty siinä päällä. Saatiin muuten lahjaksi Lindexistä ostettu sadeasu ja se on aika epäkäytännöllinen. Hiostaa aika paljon ja polvissa ja pepussa on "hengittävä" kangas joka päästää veden suoraan läpi, ainakin sisälle päin... :whistle:
 
En ole käyttänyt kuriksia reiman kanssa, tosin meillä siis kävelevä tapaus, ei konttaile leikeissään juurikaan. Edellistä haalaria käytettiin n. 7 kk, kun talvi oli niin leuto, eikä mennyt miksikään vaikka ei käytetty kuriksia.

HUOM! Kaikki reimat ei ole rumpukuivattavia, eli tarkista pesulappu ennen kuin heität kuivuriin!!! Meillä esim. täksi kevääksi ostettu takki+housut yhdistelmä ei ole sitä reimatec175-kangasta, joten eivät kestä rumpukuivausta!
 
Minä käytän lapsilla myös kurahousuja, jotta puku säilyisi vielä ehjänä pikkusiskollekin. Niin arvoikkaita kun ovat. Mä en koe ongelmaksi kurahousujen pukemista. Näin lapsen voi antaa leikkiä vaikka vesilävessäkin. Ja näin pukua ei tarvitse olla yhtenään pesemässä. Meillä kun ei kuivausrumpuja edes ole niin puku ei taatusti kuivuisi iltapäivän leikkeihin taas.

Mutta kukin taplaa tyylillään, joten älkää tapelkko tästäkin asiasta. Mielipiteitä kuuluu jakaa, mut riitely palstalla on aika hölmöö.


mimmi
 
Laurita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 16:28 ei ymmärrä kirjoitti:
mutta miksi sitten ostaa ollenkaan mitään ReimaTeciä jos haluaa kuriksia käyttää? Mikä järki siinä? Nii ja ei ne todellakaan mistään suihkuttelusta ala vettä läpi päästään, mutta ihmeessä tehkää ulos lähtö vaikeeks, jos todella rakastatte kuristen päälle pukemista.

Mutta tehkää miten haluatte, en vain ymmärrä miksi pitää ostaa kallis puku, kun halvempikin ajaisi asian rakastamienne kuristen kera.

Mun puolestani kietokaa jälkikasvunne vaikka kelmuun, et puvut säilyy ehjinä..
Sittenpähän et ymmärrä :) Meilläkin tarhassa haluavat että kaikilla lapsilla on kurikset, laittavat ne pahimmilla kurailmoilla päälle, ovat helpompi suihkuttaa puhtaiksi ja kuivavat nopeammin. Mäkin tykkään käyttää kurahousuja kun on ne pahimmat kuravellikelit. Sitten kun on vaan kostea tai märkä ilma niin silloin on pelkät Reimatecit. Eli tästä syystä meillä on Reimatecit ja kurahousut. Kun en todellakaan halu käyttää kuriksia aina, siksi siis myös Reimatecit. Nih, koittakaapa ymmärtää tätä ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 19:59 Laurita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 16:28 ei ymmärrä kirjoitti:
mutta miksi sitten ostaa ollenkaan mitään ReimaTeciä jos haluaa kuriksia käyttää? Mikä järki siinä? Nii ja ei ne todellakaan mistään suihkuttelusta ala vettä läpi päästään, mutta ihmeessä tehkää ulos lähtö vaikeeks, jos todella rakastatte kuristen päälle pukemista.

Mutta tehkää miten haluatte, en vain ymmärrä miksi pitää ostaa kallis puku, kun halvempikin ajaisi asian rakastamienne kuristen kera.

Mun puolestani kietokaa jälkikasvunne vaikka kelmuun, et puvut säilyy ehjinä..
Sittenpähän et ymmärrä :) Meilläkin tarhassa haluavat että kaikilla lapsilla on kurikset, laittavat ne pahimmilla kurailmoilla päälle, ovat helpompi suihkuttaa puhtaiksi ja kuivavat nopeammin. Mäkin tykkään käyttää kurahousuja kun on ne pahimmat kuravellikelit. Sitten kun on vaan kostea tai märkä ilma niin silloin on pelkät Reimatecit. Eli tästä syystä meillä on Reimatecit ja kurahousut. Kun en todellakaan halu käyttää kuriksia aina, siksi siis myös Reimatecit. Nih, koittakaapa ymmärtää tätä ;)

Täysi peesi viimeksi kirjoittaneelle...Aivan samaa mieltä. Ja tästähän kaikkien ei toki tarvitse olla samaa mieltä mutta tollanen turha riitely on aika naurettavaa :eek: Kukin menee tyylillään*!
 

Yhteistyössä