rela-tipoista

Minkälaisia kokemuksia rela-tippojen käytöstä?

Itse olen nyt antanut 6viikkoiselle tytölleni vajaan 3 viikon ajan ja tuntuu että alkanut piereskelemään aika paljon.. Kakka myös "limaista", ei tosin joka kerta.. Tyttö ei kyllä vatsaansa pierujen takia valita..

Onko kakan "limaisuus" yleistäkin rela-tippojen käytön yhteydessä?

 
meillä saanut ihan viikon vanhasta rela-tippoja,eikä mitään vatsavaivoja eikä sairasteluja ole ollut,tyty nyt kohta 8kk ja kaksi kertaa pienessä nuhassa olut.tammikuun jälkeen ei ole ollenkaan ollut kipeä.
 
Elli77
Meidän pojalle rela-tipat eivät sopineet. Tosin maha oli jo muutenkin maitoaltistuksista sekaisin, mutta rela-tipat vain pahensivat asiaa (ripuli paheni ja kakka muuttui limaisemmaksi).
Meillä pojalla on maitoallergia ja ilmeisesti enemmän muitakin allergioita (useampi ruokia ja myös sopimattomia lääkkeitä kokeiltu), joten en tiedä, kuinka yleistä tuo rela-tippojen sopimattomuus on allergittomalla lapsella.
Varmaan kannattaa kokeilla pitää taukoa tipoista ja katsoa, helpottaatko oireet.
 
Annettiin 1vokn iästä alkaen Rela-tippoja kun lapsi huusi suoraa huutoa masuvaivojaan aina hereillä ollessaan. Tipat eivät ainakaan parantaneet tilannetta.

Vyöhyketerapeutti sanoi, että vastasyntyneen elimistö ei pysty käsittelemään ölyjä, jota Rela-tipassa on.

Erikoislääkäri suositteli meille Gefilus-kapselia, ei tuon vyöhyketerapeutin kommentin perusteella, vaan siksi, että Gefiluksesta on tutkittua tietoa. Annan Gefiluskapselin pumpatun rintamaidon seassa. Huudot ovat helpottaneet, mutta en ole yhdistänet maitohappobakteeria huudon määrään.
 
meillä rela-tipat olleet käytössä viikon iästä lähtien.
sitä ennen tyttö huusi kurkku suorana, kun aloitin loppui pahin huuto.
mahaa vääntää välillä edelleen kun kakkaa tekee, muuten aika ok tapaus ;) :whistle: :heart: :D
 
meillä aloitettiin 2kk iässä, ja alkoi sillon nukkumaan jopa täysiä öitä, ja oli muutenkin "kuin erivauva" :D
Eli meille sopi kyllä erittäin hyvin, ei oo sairastanut kertaakaan vaikka muu perhe ollut kipeänä.. Nyt oon alkanu niitä lopettelemaan, ikää pojalla on 10kk.
 
Ostin itselleni odotusaikana tablettina ja ajattelin että vauva saa sitten maidon kautta heti laitoksella ja jatkan kotona tippojen antamista.. Söin ehkä viikon ja jestas mitkä mahakivut. En ole saanut aikaan sellaista ilmankertymää edes pussillisella lakritsaa, antibioottikuurilla tai tuoreella ruisleivällä.. Siinä oli omat hermot koetuksella, eivätkä varmasti lähiympäristön ihmisetkään tykänneet :LOL: En koskaan antanut tippoja vauvalle, en uskaltanut..

Toisaalta kokeilemalla sen tietää, mikä sopii mulle ei välttämättä sovi sulle =)

-Anu-
 
Maitohappobakteerit ovat lapselle ja meille aikuisillekin ihan hyvä homma ja niistä on paljon hyötyä. Ihan pienille lapsille jotkut saattavat aiheuttaa kuitenkin enemmän vatsakipuja yms. johtuen vaikkapa valmisteen muista ainesosista. Relatipat ovat öljypohjaisia ja nimenomaan se öljy voi olla monen vatsavaivojen takana. Aika moni valmiste sisältää ihan maitoproteiinia tai sen jäämiä ja ne ovat sitten hankalia allergisille. Osa imettäjistä ei myöskään halua antaa maitoproteiinia ihan vauvalle, mutta korvikkeella oleville sillä ei nyt ole väliä. Meillä sopii kaikista useista kokeilluista vaan maidoton DSS Junior, (se sisältää riisitärkkelystä)
 
Meillä myös kokeiltiin pojalle vastasyntyneenä noita Rela-tippoja, mutta eivät ne mitään silloin mitään auttaneet. Nyt liki 6kk iässä, kun ollaan aloiteltu kiinteiden maistelu, olen antanut viisi tippaa päivässä, eikä niistä haittaakaan ole ollut.
 
Mä alotin reilu viikko sitten rela-tipat, kun sai ekan lääkekuurin korvatulehdukseen. Mitään vaivaa ei ole tullut.
Annatteko tipat missä vaiheessa päivää? Mä oon ruuan kanssa antanut. Onko sillä merkitystä? Apteekissa sanoi vaan, että pari tuntia väliä lääkkeen annosta, kun voi antaa.
 
Meillä olleet myös käytössä 3-viikkoisesta asti, tyttö nyt 2,5 kk. Hyvin ainakin ilma on liikkunut.. Aloitin silloin Jekovitin kanssa yhtä aikaa, ei ole mitään kummempia masuvaivoja ollut. Mutta en voi vannoa johtuuko tämä Rela-tipoista vai olisko muutenkin hyvinvoiva masu. Kakka on ihan normaalia, osaimetyksellä mennään joten tulee hauskasti kahta eriväristä tavaraa :LOL:
 

Yhteistyössä