relaatio 138

Se seuraleikki vasemmalle yläviistoon on sellainen leikki missä etsitään paria ja jos se ei löydy joutuu hyppimään yhdellä jalalla pois huoneesta.

Ja se seuraleikki oikealle yläviistoon on sellainen, jossa yritetään selvittää kehen kysytyt ominaisuudet sopivat. Se leikki kulkee myös sellaisella nimellä, että omistusmuoto on sanan perässä ja silloin ei nimessä ole kuin kolme sanaa.

Se il pä on sellainen, joka tiettyyn kellon aikaan ärsyttää erityisesti autolla liikkuvaa.

Olen relaation tekijä. Vain pari relaatiota aiemmin läpi pelaanneena ajattelin heti ruveta muita kiusaamaan. Mun työkaveri on saanut kaikki ruudut auki ja hänellä ratkaistuna n. 80%. Vielä ei ole mitään kovin merkillistä löytynyt. Olen hänelle vasta kaksi pientä vihjettä antanut.
 
Olen tätä kans ratkonut. Ei hassumpi, yli 300 sanaa koossa ja kolme ruutua OK, mutta nyt alan olla jumissa. Seuraavista puuttuisi yksi:

SEURALEIKKI:
ka.. yläoikealle 11

MATEMATIIKKA:
to..nä.. ylös 15

SOITIN:
Eu..alas 9
 
Viimeksi muokattu:
Olen tätä kans ratkonut. Ei hassumpi, yli 300 sanaa koossa ja kolme ruutua OK, mutta nyt alan olla jumissa. Seuraavista puuttuisi yksi:

SEURALEIKKI:
ka.. yläoikealle 11 ennen vanhaan ystävät olivat tehneet tällaisen kaupan

MATEMATIIKKA:
to..nä.. ylös 15 Huomasin vasta että minun päästä tuleva sana oli eri mikä löytyy wikipediasta. Todennäköisyyssivulta löytyy sellainen piip tapaus ja se tapaus pitää vaihtaa samaa tarkoittavaksi sanaksi joka myös alkaa tap . Muualta netistä kyllä todennäköisyyslaskennan artikkeleissa käytetään tätäkin termiä.

SOITIN:
Eu..alas 9
Se löytyy hyvin vastasanan kautta. Jos sinulla ei sitä ole, niin se on se Eurooppaan liittyvä juttu, jonka melkein kaikki nuoret haluaisi tehdä.
 
Kiitos paljon! Nyt kuusi ruutua OK :) Nämäkin vielä hukassa:

KOULULAULU:
alaoikealle 666 tarkoitat varmaan alavasemmalle se on se mistä on paljon väännöksiä mm. hammashoitolaversio
pa.. 10 äidinkieltä, mikä se pa on

ROOM ESCAPE:
hu.. ylös 7 se liittyy paitsi huoneisiin niin erityisesti pakohuoneisiin. Sellainen mistä pääsee toiseen hu
hu..pa..pe.. ylös 13 jos keksit sen mitä vihjaan edellä hu, niin siitä saat vinkin tähän. Se on yksi pulma tai pulmantapainen, joka on tärkeää myös vakoilussa

PANKKIKORTTI:
va.. ylös 15 se on hyvä olla olemassa, jos puljaa valuutan kanssa eikä osaa laskea
tu.. 14
onko sulla se tu yläpuolella oleva ruutu. Tämä on se että kun se tu muutetaan siksi toiseksi aikayksiköksi
 
Tää vinkkailu on kivaa. En oo ennen paljon päässyt vinkkailemaan, kun olen koko ajan ollut muita jäljessä.
Samaa mieltä :) Olen myös innokas vinkkailija. Löysin sen laulun, vaikka en oikealla nimellään (hiukan piti sanoja muutella). Enää kaksi sanaa väännettävänä. Ehkä ne sieltä.

Ja tulihan ne sieltä :) Kiitos vielä kivasta rellusta!
 
Viimeksi muokattu:
Miten muuntelit? Minäkään en keksi.
Vinkkejä myös aloitusruudun 1..... Alla olevaan ......... (9). -sanaan?
Muuta se laulun oikea a kirjaimella alkava adketiivi i alkuiseksi adjektiiviksi. Mun päässä on näköjään väärää tietoa. En ymmärtänyt kaikkia asioita rellua tehdessäni tarkastaa.

Se 1... alla oleva on se mikä ai... se 1... on siellä pakohuoneessa.
 
vierailija
Hei Relatoijat !!

Yksi sana jäi minulta harmillisesti löytämättä Rellusta 112 Ratsastus.

Nimenomaan Ratsastus -ruudusta yläreunan rajasanasta Green Card lähtevä 17.

Nyt saa jopa suoraa apua antaa, viikon etsinyt oikeaa, enkä ole löytänyt, kaikki muut siitä rellusta löydetty.
 
laitanpa tässä joutessani puutteita:

seuraleikki:
seu.. 10
ap.. 6
tot.. 5+6+8
ai.. 4+8

koululaulu:
sa..la.. 5+2 ja 6+2+3+9+4+9

koulu:
ylös 8
aa...7
tod.. 7
kym.. 11
nel.. 7

matematiikka:
rat.. 5+8

room escape:
alas 16 (on vastasanat)
luk.. 11 ja 12
san.. 7
1 t.. 9 (olen nähny vinkin, en saanu oikeeta sanaa)

pankkikortti:
kor.. 12 (ylempi)
pou.. 10

soitin:
vaa.. 9
gr.. 10
 

Yhteistyössä