Relaatio 18

"mas"
Mä oon yrittänyt vääntää vaikka mitä, mutta ei aukea niin ei aukea. Toivoisinkin, että joku pystyisi vielä auttamaan mua että saan tän relaation valmiiksi asti. Multa uupuu siis kolikkopelistä ne 7 ja 8. Oon wikiä lukenut miljoona kertaa, mutta mun ymmärrys ei enää riitä:/. Joten ne saa kyllä kertoa ihan suoraankin, jotta pääsen seuraavan relan kimppuun:).
 
Valmis
No löytyihän vihdoin vinkki täältä ketjusta. Koska ratkaisun sanamuoto on mielestäni vähän hölmö, laitan vielä linkin tähän muillekin kesälomaa vanhoille relaatioille uhraaville: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/795242-kolmiyhdyssanoja/
 
absolutisti
Pari sanaa uupuis vielä tästä rellusta, jospa joku sattuisi piipahtamaan tässä ketjussa ja huomaisi avunpyyntöni. :)

Puupää -ruudun K P E 7+6+4+9+3. Ilmeisesti joku sitaatti ko. elokuvasta, mutta ei vaan ole mitään haisua, mitä se voisi olla. Etenkin kun viiminen sana on kai joku kaksikirjaiminen?
Neiti Etsivä -ruudun Valio 7. On vihjattu englanninkielistä tuotenimeä, mutta ei. Onkohan se tuote vedetty jo markkinoilta?
 
newman
Pari sanaa uupuis vielä tästä rellusta, jospa joku sattuisi piipahtamaan tässä ketjussa ja huomaisi avunpyyntöni. :)

Puupää -ruudun K P E 7+6+4+9+3. Ilmeisesti joku sitaatti ko. elokuvasta, mutta ei vaan ole mitään haisua, mitä se voisi olla. Etenkin kun viiminen sana on kai joku kaksikirjaiminen? - Leo Jokela esitti tämän tuossa filmissä, löytyy wikistä paitsi että tähän täytyy lisätä eräs vuodenaika
Neiti Etsivä -ruudun Valio 7. On vihjattu englanninkielistä tuotenimeä, mutta ei. Onkohan se tuote vedetty jo markkinoilta? - brändi, löytyy valion omilta tuotesivuilta
 
vierailijamumma
Teeb relaatioita jälkijättöisesti . Tästä rellusta puuttu muutama sana eli:
Skåne
Long Island - 10 - JAS 39 Gripen
Puola - 8 - Auschwitz ( Oświęcim ei mene)
DOS
Kolikkopeli - 7
tietokonepeli - 10 - Lagi
FRENDIT
Huippumalli haussa/tosi-tv - 3+6+6+7 - puolalainen
Näitä sanoja en ole löytänyt , vaikka luulen tietäväni mitä haetaan . Oikea muoto/sana/yhdístelmä ei löydy
 
vierailija
Voisiko joku vinkata Skåne ruudussa olevan, Puolan ja Auschwitzin välisen 8? Mun logiikalla ja erikoiskirjaintenkin kohdistuksella Oświęcim on oikea sana mutta se ei hyväksy sitä?!
 
Jeeppi
Heipsis,
vieläköhän tänne joku eksyisi auttamaan yhtä myöhäisherännäistä?

Biafra-ruutu: olut 7 kirjainta. Olen tähän nyt kokeillut kaikki mahdolliset ja mahdottomat olutlaadut, panimot ja yleensäkin olueen liittyvät 7-kirjaimiset sanat eikä mikään käy. Mitäköhän tässä etsitään?

Turbonegro-ruutu: Fårikål-lampaanviulu-liha väliin 11-kirjaiminen sana. Lammaskaali eikä lammasruoka käy. Mikä kumma se sitten on?

Näihin jos joku voisi vinkata oikeille raiteille niin olisin tositositosi onnellinen :)
 

Yhteistyössä