Relaatio 222 Täällä Pohjantähden alla

vierailija
Eli minulle google antaa tekstin:
"Näyttelijänä K...on tunnettu erityisesti rooleistaan elokuvassa P.... sekä televisiosarjoissa K...& M.., ja P... K...on voittanut parhaan miesnäyttelijän Venlan vuonna 2009 roolistaan ..."

Enkä mitään noista sanoista saa tuohon sopimaan. Vai olenko nyt jotenkin täysi idiootti?
 
vierailija
Kiitos vihjeistä, enää puuttuu muutama sana. On ollut sillä lailla taas veemäinen juttu, että joskus se oikea sana ei ole millään mennyt sisään ja sitten on täällä joutunut kyselemään.
 
JaK
Eli minulle google antaa tekstin:
"Näyttelijänä K...on tunnettu erityisesti rooleistaan elokuvassa P.... sekä televisiosarjoissa K...& M.., ja P... K...on voittanut parhaan miesnäyttelijän Venlan vuonna 2009 roolistaan ..."

Enkä mitään noista sanoista saa tuohon sopimaan. Vai olenko nyt jotenkin täysi idiootti?
"Kari Ketonen – Wikipedia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kari_Ketonen
Kari Mikael Ketonen (s. 16. elokuuta ... Ketonen & Myllyrinne palkittiin vuonna 2009 puolestaan parhaan komediasarjan Venlalla. ... Downshiftaajat, Helmisalo.
Ura · ‎Filmografia · ‎Elokuvat · ‎Televisiosarjat"
Pelkällä KK haulla tulee mulla erilainen lyhennelmä, eikä tuolla ylle kopioimallanikaan lyhennelmällä klikkauksen jälkeen wikistä löydy samaa tekstiä. - Et varmaan ole idiootti. Minä tiedän olevani huono atk:n kanssa, joten vika varmaan täällä päässä. Yritän muuttaa vihjailutapaani.
 
vierailija
Eli nyt puuttuu

Änkyrä 3,5
Mar .. kar...7
Syks 5+5
Tal-mat 11+2+4+5
Ja noista varmaan jokin sana vielä avautuu

Tippaleipä 5,
SK - Aamup 5+8 en ole löytänyt sitä aiemmin annettua vinkkiä

Mielensäpahoittaja 6,2
KK - hel 9 jota en siis ole kaikista vinkeistä huolimatta keksinyt

Yhden dollarin 6,3
JK - Yks 4+10
 
JaK
En ole tarkoituksella ilkeillyt vihjeitä antaessani, vaan olen yrittänyt tarkastaa, että antamani vinkit riittävät sanojen löytämiseen olettaen, että tiettyjä kirja- elokuva- yms. hakusivuja osaa käyttää. Harmi, että olen siis teettänyt turhaa työtä :(
 
vierailija
En ole tarkoituksella ilkeillyt vihjeitä antaessani, vaan olen yrittänyt tarkastaa, että antamani vinkit riittävät sanojen löytämiseen olettaen, että tiettyjä kirja- elokuva- yms. hakusivuja osaa käyttää. Harmi, että olen siis teettänyt turhaa työtä :(
En ilkeilyä ajatellutkaan, ja sinusta on ollut hirveän paljon apua. Eli ole siinä mielessä huoleti :)
 
vierailija
Eli 6 sanaa puuttuu. Eikö kenelläkään ole?

Änkyrä 3,5
Mar .. kar...7
Syks 5+5
Tal-mat 11+2+4+5
Ja noista pari sanaa vielä kai avautuu

Yhden dollarin 6,3
JK - Yks 4+10
 
vierailija
Yhden dollarin 6,3
JK - Yks 4+10 biisi, on vihjattu ketjussa jo aiemmin

Olen käynyt ketjun useita kertoja läpi jo aikaisemmin ja nyt kävin taas, enkä mistään tuota vihjettä löytänyt. Voisitko edes sanoa millä sivulla se on.
 
vierailija
Alan olla epätoivoinen. Tuo yksi 4+10 puuttuu, ja kävin läpi kaikki JK:n laulamat, säveltämät ja sanoittamat laulut, kaikki ne pitkät listat, enkä löytänyt yhtään joka menisi.

HELP?
 
vierailija
Tässä taitaa olla virhe, albumilta "sininen" löytyy biisi missä tuo vuosi on 66, vaihda siis siihen vuosi 61.
No kiitos paljon, mistähän tuonkin joku on keksinyt "oikein"? Itse en olisi millään tajunnut muuttaa kappaleen nimeä. Wikistäkään en löytänyt sellaista kohtaa jossa olisi ollut 61 vaan kaikissa minun huomaamissani kohdissa oli 66.

Kiitos vaan paljon kaikille vinkanneille. Kiitos myös laatijalle, jolla oli kyllä joitakin omituisuuksia tuon biisin lisäksi. Jossain kohdissa hypittiin oudosti ikään kuin yhden vihjeen yli, esimerkiksi siellä oli nimi Arn... ja seuraavaksi piti löytää yhden Arn... nimisen tyypin teos. Olisi ollut suoraviivaisempaa laittaa sen tyypin nimi siihen väliin. Itse en ainakaan näitä hyppyjä meinannut millään keksiä. Mutta kaiken kaikkiaan iso työ on ollut relaation laatimisessa ja pääosin ollut ihan onnistunut relaatio.
 
vierailija
Jatkan sen verran, että nyt kun tuon kappaleen nimellä haki, niin löytyihän sen nimi useammassakin paikassa, joten sillä lailla ihan ymmärrettävää, että laatija on sitä käyttänyt.
 
JaK
Viimeiseni:

Kalevala 4,6:
MO > 10+8
Hä > 5
Kan ja Sam välinen väliviivallinen 11

Jäätelö 5,5:
Kak kohti alareunaa > 10
Jää loivasti alavasemmalle (edellisen alla) > 12

Mielensäpahoittaja 6,2:
AL, Hel rajasana ruutuun 6,3 (jossa vastasana YK) > 8

Vainaja 7,4:
Vää rajasana alas > 5+7

Haarukka 8,4:
Haa > 8+8

Ministeri 10,6:
Ou pi hepä välinen 5+7 (en ole saanut noista vastasanoista väännettyä oikeaa, vaikka luin sellaisen vihjeen)
Pu pi välinen 10 (aiemman vihjeen perusteella ei ole vielä sytyttänyt)
 
newman
Viimeiseni:

Kalevala 4,6:
MO > 10+8 - elokuva, sisältää relaatioiden perusjekun
Hä > 5 - vietetään juhlinnan jälkeen kahdestaan
Kan ja Sam välinen väliviivallinen 11 - askarteluohjeita sisältävä

Jäätelö 5,5:
Kak kohti alareunaa > 10 - murea pieni leivonnainen eteen
Jää loivasti alavasemmalle (edellisen alla) > 12 - sama leivonnainen jälkiosana

Mielensäpahoittaja 6,2:
AL, Hel rajasana ruutuun 6,3 (jossa vastasana YK) > 8 - katso syntymäaikaa

Vainaja 7,4:
Vää rajasana alas > 5+7 - vastasanalla helpommin

Haarukka 8,4:
Haa > 8+8 - laita haa... wikin hakuun niin löydät tämän ja tuon vää.. samalla kertaa

Ministeri 10,6:
Ou pi hepä välinen 5+7 (en ole saanut noista vastasanoista väännettyä oikeaa, vaikka luin sellaisen vihjeen) - lähtee oikeasti siitä alla olevasta sukunimestä
Pu pi välinen 10 (aiemman vihjeen perusteella ei ole vielä sytyttänyt) - mainitaan pii.. wikissä materiaalina
 
JaKK
Lämmin kiitos sinulle, newman, pikaisesta vastauksesta! Kolme sanaa ei ensimmäisellä kierroksella vielä valjennut, mutta jäänpä märehtimään niitä ja annan alitajunnalle ruokaa yöksi. :)
 
vierailija
Muutama sana puuttuisi:

Humiseva harju 1.6: Be Wi 14 ja jatko 9
Ma Yr Joe 14,15 uskoisin tietäväni mitä haetaan,
mutta en saa oikeaan muotoon
Rio Bravon äpärä 1.7: Kii 13,5
Sin 7
Kukkiva syyspervo 1,8: kai ran auk 9,4,11 en saa oikeaa muotoa
Konnien klubi 6.7: sol 7,4
ham 4,7
Sirkus saapuu 5,7: par 5,7
Paholaisen haarukka 4.8: Jef Gol 15
Kalevala 6.4: Kum kar 8,6
Omenalaakso 3.4: Tul Juu 9,5

Olisin kiitollinen, jos edes osaan saisi apuja. Saisi tämän vihdoin tehtyä loppuun.
 
newman
Muutama sana puuttuisi:

Humiseva harju 1.6: Be Wi 14 ja jatko 9 - enkkuwikistä urheilija ja peli
Ma Yr Joe 14,15 uskoisin tietäväni mitä haetaan,
mutta en saa oikeaan muotoon - klikkaa sitä pal.. niin saat oikeinpäin
Rio Bravon äpärä 1.7: Kii 13,5 - näkyy googlen tuloksissa kun googlaa vastasanan kanssa
Sin 7 - papukaija
Kukkiva syyspervo 1,8: kai ran auk 9,4,11 en saa oikeaa muotoa - alkukirjaimet r a v
Konnien klubi 6.7: sol 7,4 - elokuvan wikissä
ham 4,7 - sukunimenä on tuo lekuri englanniksi
Sirkus saapuu 5,7: par 5,7 - nimimerkki
Paholaisen haarukka 4.8: Jef Gol 15 - elokuva
Kalevala 6.4: Kum kar 8,6 - korkeakoulualue
Omenalaakso 3.4: Tul Juu 9,5 - elokuvapalkinto

Olisin kiitollinen, jos edes osaan saisi apuja. Saisi tämän vihdoin tehtyä loppuun.
 
vierailija
Kiitos kaunis newman! Osa oli hävettävän helposti löydettävissä Wikistä. Turnausväsymystä tuntui olevan jo pari päivää. Pieni tauko ja sitten uusien relojen kimppuun. Kiitos tekijälle!
 

Yhteistyössä