Relaatio 228 - Värinäkö

  • Viestiketjun aloittaja mark2
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mustasta puuttuisi edelleen tuo 5+7 (vihjattu että on liittyy okkultismiin, mutta en saa oikeaa sanaa siihen).
Toinen pitkään pyörittelemäni on tuo korppi ja siitä lähtevä väliviivallinen 12, Disneyn Roope-setä kirjoissa esiintyvän Korpin nimen tiiän, mutta tuo väliviiva ei siihen istu....

Mulla sininen ja valkoinen ok, harmaa, oranssi, vihreä ja punainen ovat kahta (2) sanaa vaille, näistä mielelläni vinkkaan!
Värinäöstä puuttuu 4 ja keltaisesta 5 sanaa, sekä tämä pirun musta... se tuskin ratkeaa koskaan! :)
 
vierailija
Mustasta puuttuisi edelleen tuo 5+7 (vihjattu että on liittyy okkultismiin, mutta en saa oikeaa sanaa siihen).
Toinen pitkään pyörittelemäni on tuo korppi ja siitä lähtevä väliviivallinen 12, Disneyn Roope-setä kirjoissa esiintyvän Korpin nimen tiiän, mutta tuo väliviiva ei siihen istu....

Mulla sininen ja valkoinen ok, harmaa, oranssi, vihreä ja punainen ovat kahta (2) sanaa vaille, näistä mielelläni vinkkaan!
Värinäöstä puuttuu 4 ja keltaisesta 5 sanaa, sekä tämä pirun musta... se tuskin ratkeaa koskaan! :)
Miten niin väliviiva ei istu Disneyn korppiin? Katsopa vaikka AA:n sivuilta.
 
vierailija
Mustasta puuttuisi edelleen tuo 5+7 (vihjattu että on liittyy okkultismiin, mutta en saa oikeaa sanaa siihen). = okkultistinen symboli, myös Juicen laulun nimi: tämmöinen nousee
Toinen pitkään pyörittelemäni on tuo korppi ja siitä lähtevä väliviivallinen 12, Disneyn Roope-setä kirjoissa esiintyvän Korpin nimen tiiän, mutta tuo väliviiva ei siihen istu.... =tää oli hankala löytää, mutta uusi vihje: Milla Magia
Kyllä mustakin ratkeaa - usko vaan :sneaky:
 
vierailija
Kiitos, korppi löytyi! Luultavasti olin sitä yrittänyt välilyönnin kanssa tai jotain... :)
Myös tuo Juice auttoi, ja sillä löytyi myös yläruudusta pari sanaa. Kiitos paljon avuista!
 
vierailija
Vinkkiä kysyisin vihreään ruutuun, alareuna hyönteisestä ylöspäin 2014+12 ja vilj.al.tuot. 11+2+15.

Sin, valk, oranssi mulla valmiit jos joku vielä kaipaa jotain vinkkiä.
 
vierailija
Löytyisikö vielä apuja näihin muutamiin puutoksiin,
musta-ruudun mupe -> oikeassa yläkulmassa 8 6 7 (tätä on vinkattu aiemminkin ja tuijotan täsmennyssivua, mutten vain tajua)
sinisestä mulla puuttuu pla sanan alapuolelta 4 8
ja harmaassa on harmaana vielä su yläpuolella oleva 3 4 1 5 5 sekä gr -sanasta koilliseen 4 4 4 (väliviivalla)
Jotain muitakin sanoja aukeaa vielä noista, mutta nämä auttaisivat jumituksesta eteenpäin!
 
JaK
Löytyisikö vielä apuja näihin muutamiin puutoksiin,
musta-ruudun mupe -> oikeassa yläkulmassa 8 6 7 (tätä on vinkattu aiemminkin ja tuijotan täsmennyssivua, mutten vain tajua) - sun täytyy käydä katsomassa niitä täsmennyssivulla mainittuja tarkemmin ;)
sinisestä mulla puuttuu pla sanan alapuolelta 4 8 - Suom. muusikkko, jolla tuon niminen kpl
ja harmaassa on harmaana vielä su yläpuolella oleva 3 4 1 5 5 - leffa, alussa on tämän toinen vastasana artikkeleineen (sieltä alempaa 4 kirjainta), viivan jälkeen su taivutettuna ja lyhyt aika
sekä gr -sanasta koilliseen 4 4 4 (väliviivalla) - lämpimän juoman eräs laatu
Jotain muitakin sanoja aukeaa vielä noista, mutta nämä auttaisivat jumituksesta eteenpäin!
Tsemppiä vaan!
 
vierailija
Harmaa: puttuu enää vesipallon ja pallon yhdistävä sana
Punainen: Se Punahilkan jatkosana 11+7 (joku Rautakirjan kahvila tms, mutta ei oo löytynyt tähän vielä oikeaa sanamuotoa)
Musta: Karhu alas 12 ja Mustalintu 10 (rajasana, yhdistyy Apul.) ja 11
Keltainen: pelto ja kasvi yhdistävä sana 12, sekä pelto ja maa 7, pelto ja leipä 5.
 
vierailija
sinisestä mulla puuttuu pla sanan alapuolelta 4 8 - Kalju, paljon sormuksia, Porvoosta noin kuusikymppinen suomalainen mieslaulaja siis hän
ekä gr -sanasta koilliseen 4 4 4 (väliviivalla) - kuumaa juomaa, tuotemerkki siis
 
JaK
Harmaa: puttuu enää vesipallon ja pallon yhdistävä sana - yhdyssana, alkuosa pa, ve pa on sellainen
Punainen: Se Punahilkan jatkosana 11+7 (joku Rautakirjan kahvila tms, mutta ei oo löytynyt tähän vielä oikeaa sanamuotoa) - Pu hi:n wikissä on sanottu, mitä muuta Pu hi voi olla kuin satu, eteen kansalisuutta ilmaiseva adjektiivi
Musta: Karhu alas 12 - yhdyssana, kasvi, alussa ka genetiivissä
ja Mustalintu 10 (rajasana, yhdistyy Apul.) - Viiva ei tule mu li:sta, vaan sanasta li
ja 11 - luulen että saat tämän tuon edellisen ratkettua
Keltainen: pelto ja kasvi yhdistävä sana 12- Galeopsis bifida
, sekä pelto ja maa 7 - yhdyssana, alkuosa ma, yksikkö/yritys, jossa on/voi olla pe:ja
, pelto ja leipä 5 - kasvaa pe:lla, siitä saadaan jalostamalla le:ää; yleisnimistys.
 
vierailija
Luitko mitä kysyin? KARHU-sanasta alas, se marja on karhun YLÄpuolella ja sen olen kyllä keksiny jo alussa, tuttu juttu.
Vastaan tähän vaikken ole tuo alkuperäinen vastaaja. Joka hänkin kyllä ihan oikeaan kohtaan sulle vinkkiä antoi. Molemmissa, marjassa ja tässä toisessa on sama alku, eli se ka genetiivissä. Loppuosa kasvaa yleensä metsässä, lienee pehmeää jalan alla ja puhutaanpa siitä mattonakin.
 
vierailija
Tarttisin kipeästi apuja ja paksua rautalankaa kun ei aukea vaikka lukenut vinkkejä

Sininen le-11 ei aikea millään
Keltainen pääsanasta oikealle 14 sanainen kasvi,
ylhäällä rajasana ku-7+2+8
Punainen kodinkoneesta 9 ja 16 sanaiset
Valkoinen ylhäällä lu-9
Harmaa vasen ylä py-7, ke pi ja ma lähtevä 6+7
Oranssi oikea ylä ra 7, 8 ja 10 sanaset, vasen ylä ba jo-13


Kiitos paljon jos sais apuja
 
vierailija
Tarttisin kipeästi apuja ja paksua rautalankaa kun ei aukea vaikka lukenut vinkkejä

Sininen le-11 ei aikea millään ranteessa pidettävä
Keltainen pääsanasta oikealle 14 sanainen kasvi, Ranunculaceae
ylhäällä rajasana ku-7+2+8 Kuka on aina oikeassa/kuningas
Punainen kodinkoneesta 9 ja 16 sanaiset 9 aamuksi tuoretta, 16 keittäminen helpoksi
Valkoinen ylhäällä lu-9 mikä niistä?
Harmaa vasen ylä py-7, ke pi ja ma lähtevä 6+7 7 saint
Oranssi oikea ylä ra 7, 8 ja 10 sanaset, vasen ylä ba jo-13


Kiitos paljon jos sais apuja
 

Yhteistyössä