Relaatio 40

"Sohvi"
Saisinko näihin suurimpiin jumeihin vielä apuja

Eläke: Ydinp. alas 9 (ei ole vastasanaa)
van-van välinen 7 (ei vastasanoja)

Tapani:
Tapani 4+8 vas. yläviisto
kalast. 17 alas

Apina:
Leip. 7 alas

Tie:
L.A. 3+3 ylös (ei vastasanaa)
Liik. 15 alas

Lee:
Kolmio 5 (ei vastasanaa)

Dollari:
Iso-Britannia 5+6 rajasana (ei vastasanaa)
Auto 8 oik. alaviisto

Loinen :
Tutkim. 5+14 ylös (ei vastasanaa)

Leo:
Keskisanasta 3+6 vas.yläviisto
kis. 16 vasen yläviisto

Henkilö:
yrit. 4 (ei vastasanaa)

Nosto:
Talja 13 alas (ei vastasanaa)

Poika:
Henki 13 ylös (ei vastasanaa)

Yksikkö:
Mar-äi-ru yhdistävä 4
uns. 5
 
"lamppu"
Mahtava relaatio tämä on ollut, mutta nyt tuli totaalinen stoppi. Seitsemän sanaa enää puuttuu, Ei löydä ei ja siksi puoleenne hyt nöyrästi käännyn:
KAI: oikea yläviisto 3 6
WILLIAM: vasen 9
VÄRI: mars 6 4
Saisinko näihin vinkkiä?
 
"Sohvi"
[QUOTE="lamppu";30546225]Mahtava relaatio tämä on ollut, mutta nyt tuli totaalinen stoppi. Seitsemän sanaa enää puuttuu, Ei löydä ei ja siksi puoleenne hyt nöyrästi käännyn:
KAI: oikea yläviisto 3 6
WILLIAM: vasen 9
VÄRI: mars 6 4 Sama etunimi kun vieressä, sukunimi on punahilkan vihollinen enkuks ;)
Saisinko näihin vinkkiä?

Muut puuttuu
 
"lamppu"
[QUOTE="Sohvi";30546207]Saisinko näihin suurimpiin jumeihin vielä apuja

Eläke: Ydinp. alas 9 (ei ole vastasanaa) alku sama, loppu energiaa
van-van välinen 7 (ei vastasanoja) mihin elämä päättyy

Tapani:
Tapani 4+8 vas. yläviisto Tapanin pyhimys
kalast. 17 alas lintu

Apina:
Leip. 7 alas tekee niitä

Tie:
L.A. 3+3 ylös (ei vastasanaa) varakkaiden asuinalue siellä
Liik. 15 alas valvoo sitä

Lee:
Kolmio 5 (ei vastasanaa) montako kulmaa?

Dollari:
Iso-Britannia 5+6 rajasana (ei vastasanaa) kuuluisa tiedemies
Auto 8 oik. alaviisto nuorison suosima menopeli

Loinen :
Tutkim. 5+14 ylös (ei vastasanaa) laitos pohjois-suomessa
Leo:
Keskisanasta 3+6 vas.yläviisto näyttelijä
kis. 16 vasen yläviisto

Henkilö:
yrit. 4 (ei vastasanaa)

Nosto:
Talja 13 alas (ei vastasanaa)

Poika:
Henki 13 ylös (ei vastasanaa)

Yksikkö:
Mar-äi-ru yhdistävä 4
uns. 5[/QUOTE]

tuossa jotain alkuun
 
"lamppu"
[QUOTE="Sohvi";30546207]Saisinko näihin suurimpiin jumeihin vielä apuja




Leo:

kis. 16 vasen yläviisto satuhahmo

Henkilö:
yrit. 4 (ei vastasanaa) turvealan yrit.

Nosto:
Talja 13 alas (ei vastasanaa) heijastin heilumaan

Poika:
Henki 13 ylös (ei vastasanaa) ota tämä kaiken varata

Yksikkö:
Mar-äi-ru yhdistävä 4 pyhimys, naisen nimi
uns. 5 tulee aseesta[/QUOTE]
ja tuoosa loput
 
Kampela
[QUOTE="lamppu";30546225]Mahtava relaatio tämä on ollut, mutta nyt tuli totaalinen stoppi. Seitsemän sanaa enää puuttuu, Ei löydä ei ja siksi puoleenne hyt nöyrästi käännyn:
KAI: oikea yläviisto 3 6
WILLIAM: vasen 9
VÄRI: mars 6 4
Saisinko näihin vinkkiä?[/QUOTE]

Mahtava relaatio? Oikeastikko? Mulla menee huonoimpien joukkoon ehdottomasti. Okei edellinen rellu (39) oli kaikkine virheineen totaalista kuraa, mutta en tykkää tästäkään yhtään. Syyt on toki toisenlaiset: ärsyttää kaivaa wikipediaa äärettömän tiheällä kammalla, koska se ei mielestäni ole relaatioiden idea.

Tekijä tuntuu haluavan päteä ja tekee tahallaan turhan vaikeaa. Tämä tappaa vapaan assosiaation, kun oikeastaan mikään sana ei tunnu aukeavan ensimmäisellä yrittämällä. En esimerkiksi pidä sellaisista ketjuista, joissa joku nimi johtaa toiseen nimeen, joka ei liity edelliseen muuten mitenkään kuin vain joko saman etu/sukunimen kautta. Makuasioitahan nämä toki ovat.

Itsellä 60% pelattu läpi ja into alkaa loppua juurikin edellä mainituista syistä. Aion kuitenkin tämänkin relaation läpi kahlata vaikka terveys menisi :)
 
"Sohvi"
100 sanaa vielä puuttuu.. plääh. Olisko kellään vinkkiä nähin. Tuo Lampun "heijastin heilumaan" ei avaudu vaikka vstasana jo nyt onkin.

Loinen:
Tunt-Lap 5+4

Kait 3+6 oikeelle yläviistoon ja 3+2+8 vasemmalle, mistä näitä vois yrittää ettiä?

Kummitus:
Naur 13, ei avaudu edellisillä vihjeillä
Rosvok. 12 vasemmalle
Ruot 6 vasemmalle

Eläke:
Ydinv. 9 alas
 
VR
Tekijä tuntuu haluavan päteä ja tekee tahallaan turhan vaikeaa.
Tekijänä kiitän kritiikistä. Mutta kumpaankin kommenttiin vastaan, että en halua päteä enkä tee tahallani vaikeaa. Teen sillä lailla kun itsestäni hyvältä tuntuu. Ainoa tavoitteeni tätä relaatiota tehdessäni oli tehdä siitä suurempi kuin mistään aikaisemmasta. Siitä saattaa olla ollut seurauksena se, että joissain kohdissa asioista tuli turhankin hankalia, mutta tahallista se ei ollut.

Toivottavasti seuraava relaatio on sitten enemmän mieleesi. Ja ainahan voi itse tehdä paremman :)
 
"Eva"
[QUOTE="Sohvi";30546604]100 sanaa vielä puuttuu.. plääh. Olisko kellään vinkkiä nähin. Tuo Lampun "heijastin heilumaan" ei avaudu vaikka vstasana jo nyt onkin.

Loinen:
Tunt-Lap 5+4 -tämä löytyy T-L seutukunta wikistä kohdasta;kulttuuri

Kait 3+6 oikeelle yläviistoon ="Laivueen viimeisenä komentajana oli komentaja" laita googleen ja toiseksi ensimmäinen tärppi

ja 3+2+8 vasemmalle, mistä näitä vois yrittää ettiä? : googleen taas "21. elokuuta 1985 Radio Rexissä lähetettiin Kouluradion toimituspäällikkö"

Kummitus:
Naur 13, ei avaudu edellisillä vihjeillä "ovat pelikaanilintuihin kuuluvia merilintuja."
Rosvok. 12 vasemmalle : minkärikoksen ne rosvokt tekevät yleensä? "anastetaan käteistä rahaa uhkaamalla pankin henkilökuntaa ja asiakkaita."

Ruot 6 vasemmalle : löytyy ks wikistä kohdasta "Yli 100 000 asukkaan kunnat"

Eläke:
Ydinv. 9 alas: Suomen yksi ydinvoimala, löytyy wikin kohdasta "Rakenteilla ja suunnitteilla olevat ydinvoimalat"

[/QUOTE]

Helpotusta ylämäkeen,ettei toivo mene täysin :)

Huomenta!
tulin taas antamaan apuja jos tarvetta on.
 
Mä oon niiii puonnu kelkasta, eilen en kerinny yhtään ratkomaan... Ja kaikista vinkeitsä huolimatta en vaan pääse eteenpäin :mad:. Esim. tuo helkkari tuoni 12, ei vaan ymmärrä. Mikään biisi ei kelpaa. Mä luovutan ihan just...

Mulla on vielä 9 ruutua kiinni ja sanoja vaan 292. Tää on hankala. Pitää varmaan ruveta uudestaan ratkomaan muita, tietokone on hävittäny muut jo ratkotut rellut, tosin kaikkia en ollu kerenny ratkomaan valmiiksi saatika alottamaan...
 
"Eva"
Mä oon niiii puonnu kelkasta, eilen en kerinny yhtään ratkomaan... Ja kaikista vinkeitsä huolimatta en vaan pääse eteenpäin :mad:. Esim. tuo helkkari tuoni 12, ei vaan ymmärrä. Mikään biisi ei kelpaa. Mä luovutan ihan just...

Mulla on vielä 9 ruutua kiinni ja sanoja vaan 292. Tää on hankala. Pitää varmaan ruveta uudestaan ratkomaan muita, tietokone on hävittäny muut jo ratkotut rellut, tosin kaikkia en ollu kerenny ratkomaan valmiiksi saatika alottamaan...
tuoni 12 : "on suomalaisen black metal -yhtyeen Verivalan toinen studioalbumin ensimmäinen kpl" tässä tais tulla se jatkokin mutta ei kai se haittaa

Fossiili: laita niitä jumiruutujen sanoja niin koitetaan vinkata sanaketjuja aukipäin.. :)
 
[QUOTE="Eva";30547207]tuoni 12 : "on suomalaisen black metal -yhtyeen Verivalan toinen studioalbumin ensimmäinen kpl" tässä tais tulla se jatkokin mutta ei kai se haittaa

Fossiili: laita niitä jumiruutujen sanoja niin koitetaan vinkata sanaketjuja aukipäin.. :)[/QUOTE]

Voi helkkari, mä koko ajan luulin että tässä on kyse bandistä nimeltä tuoni ja sen biiseistä ei mikään käyny :). Mä kohta laittelen jumeja, pitää käydä välillä maalailemassa kaapinovia, nii saa keittiöön ovet paikoilleen.
 
vieras..
Jostain syystä relaatio oli nakannut mut pihalle ja eilen jouduin aloittamaan alusta, tänään sitten aamu pöperössä pistin rastista kiinni, joten joutuis aloittaan kolemannen kerran alusta, saa nähä jaksanko enää.

Mitä se rex ruudun alu ja liha sana oli, jäi häiritseen?
 
Nämä kun joku vinkkais nii saattaisin saada uusia ruutuja auki...

Piiri:
Pie.. mie. 5 6, toive on että seuraavasta pääsis rajalle

kummitus:
Naa.... 5 11 8

T-Rex:
Lih. 10 väliviivalla

Väri:
Mars 6 4 ei vastasanaa
Mustal..... 11

poika:
4, 5 2 4 5

Tuossa joitain...
 
"Pelaaja"
Nämä kun joku vinkkais nii saattaisin saada uusia ruutuja auki...

Piiri:
Pie.. mie. 5 6, toive on että seuraavasta pääsis rajalle kyseisen kappaleen laulaja

kummitus:
Naa.... 5 11 8 jos tarkoitat 4 11 8 niin eräiden veljesten elokuva

T-Rex:
Lih. 10 väliviivalla kun siitä valmistetaan jotain uutta, niin mikä se silloin on sille valmisteelle

Väri:
Mars 6 4 ei vastasanaa DDR:n vakoilupomo
Mustal..... 11 pitäisi kyllä olla ihan itsestään selvä tuon pohjalta

poika:
4, 5 2 4 5 kirkoissa joka sunnuntai tämä mainitaan

Tuossa joitain...
Auttaako?
 
"Sohvi"
REX
Hirmu 8.6.10 tää oli muistaakseni lastenkirja vika sana on tuo hirmu.
Liha ....-..... liha on liharuuan mikä?
Andro 6.9 löytyy kyllä andron wikistä

HELVETTI
Eeva 7.11 hänen suomentama kirja. Nimeen liitty gondolien kaupunki


Noilla pääsisin jo eteenpäin
 
"Eva"
Miä vasta alottelen ja jumittelen :)

REX
Hirmu 8.6.10 : Tony Bradman kirjoittama kirja, "Lapsilta vaaditaan aina kiltteyttä. Heistä on virkistävän huvittavaa, kun tässä kirjassa asiat menevät juuri päinvastaiseen suuntaan."

Liha ....-..... : vuonna 1995 Lahdessa perustettu suomirockyhtye. **** kappaleita ovat muun muassa "Miehen työ", "Elämän tarkoitus" ja "Odota".
Andro 6.9 : Tämä löytyy kyll Adnro wikistä lainaus merkeissä.. "Andro on niin sanottu " *****" . Henkilö saattaa vuorotella eri sosiaalisia sukupuolipiirteitä tarpeiden ja tilanteiden mukaan.

HELVETTI
Eeva 7.11 : on Thomas Mannin vuonna 1912 ilmestynyt novelli, jota on usein sanottu hänen tärkeimmäksi novellikseen


Noilla pääsisin jo eteenpäin
Helppejä matkaan
 

Yhteistyössä