Relaatio 920

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huomenta, nyt on pakko jo laittaa kyselyä,
sen verran hankalia nuo loput

eli 4.4 Ylpeys ja ennakkoluulo
oikean reunan keskellä 5+3+2+5+3 ja sen alapuolella 5 ei vaan löydy

4.1 Ingmar Bergman
vasen yläkulma 15 puuttuu

eli jos näihin saisi pientä helpotusta..
 
Hyvä sinä. Et sitten vaivautunut antamaan vinkkejä edelliseen kyselyyn (itseltä puuttuu samat)
Eikun ai niin, sinähän vain aina olet se nopein keinoilla millä hyvänsä ja se riittää.
No nyt on kyllä sen luontoista kommenttia, että tekis mieli jättää vastailematta. Kyllä minä olen täällä vinkkejä antanut jos olen vaan palstoja seuraillut, aika harvoin ehdin. Syy miksi en vastannut ensimmäiselle on se, että olivat omia kyselyjäni, eli pahoittelut tästä :D

.. ja sitä paitsi, harvemmin olen edes ollut nopein, eli mistähän nuokin johtopäätelmät ovat peräisin?
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, nyt on pakko jo laittaa kyselyä,
sen verran hankalia nuo loput

eli 4.4 Ylpeys ja ennakkoluulo
oikean reunan keskellä 5+3+2+5+3 ja sen alapuolella 5 ei vaan löydy

--> Tässä siis vastauksia itseltä itselleni :D mutta jos joku muukin nyt näistä hyötyisi kommenteista päätellen :D
5 - Tähän pääsi oikeanpuolisen eli 4.5 ruudun kautta, en tiedä miten tuo oikeastaan liittyy tai ainakin hyvin kaukaa haettu.. kulkuneuvo

--> 5+3+2+5+3 tähän liittyy tuo em. kulkuneuvo ja on suomalaisen bändin kappale myös.. nämä tosiaan selviävät 4.5 ruudun kautta helpommin..


4.1 Ingmar Bergman
vasen yläkulma 15 puuttuu

--> tämä liittyy aikakauteen + tuo 4 kirjaiminen sana alapuolella ja samaiselta ajalta olevia erittäin kuuluisia taitelijoita..

eli jos näihin saisi pientä helpotusta..
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on kyllä sen luontoista kommenttia, että tekis mieli jättää vastailematta. Kyllä minä olen täällä vinkkejä antanut jos olen vaan palstoja seuraillut, aika harvoin ehdin. Syy miksi en vastannut ensimmäiselle on se, että olivat omia kyselyjäni, eli pahoittelut tästä Harvemmin tulee vastailtua itse itselleen.
 
Viimeksi muokattu:
Melkein loppuun pääsin ja kiitokset Patille (noista kateellisista ei kannata välittää) parista vinkistä, jotka mullakin olivat hukassa :D Ihan kelpo rellu ollut, joten kiitokset myös laatija Emmmalle! Nyt en vain keksi viimeisiä sanoja:
4.1. Antiikin Kreikka: Kom...3 1 3 4 6 ja Ark... 3 5

Keksin sittenkin eli kyseessä oli amerikkalainen sarja :)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Melkein loppuun pääsin ja kiitokset Patille (noista kateellisista ei kannata välittää) parista vinkistä, jotka mullakin olivat hukassa Ihan kelpo rellu ollut, joten kiitokset myös laatija Emmmalle! Nyt en vain keksi viimeisiä sanoja:
4.1. Antiikin Kreikka: Kom...3 1 3 4 6 ja Ark... 3 5

Keksin sittenkin eli kyseessä oli amerikkalainen sarja
Jos tuo Ark 3+5 on vasemmassa alakulmassa (ja Ark on rajasana), voisiko siihen saada vähän apuja? Kun mulla ei oo siitä jatkoa, niin en pääse toisesta suunnasta.
Myös kaikki pääsanasta lähtevät on mulla hukassa (tai no se Krei... mulla on, sen verran mä sentäs keksin itekin)
 
Jos tuo Ark 3+5 on vasemmassa alakulmassa (ja Ark on rajasana), voisiko siihen saada vähän apuja? Kun mulla ei oo siitä jatkoa, niin en pääse toisesta suunnasta.
Myös kaikki pääsanasta lähtevät on mulla hukassa (tai no se Krei... mulla on, sen verran mä sentäs keksin itekin)
Antiikin Kreikasta lähtee ainakin linnavuori, aukio, elokuvagenre, runoilija ja "viisaat puhujat".
Ark rajasana on ammatti :)
 
vierailija
Puutteita:

1.4. oikealla ylhäällä di -> 8 ja siitä jatko 5 +8 (vastasana on)
1.4. keskellä ylhäällä ro -> 14
2.5. oikealla pe ja ko välissä 8
3.1. pääsanasta kaakkoon ma ti -> 8 (varmaan jotakin helppoa; ei vaan tule mieleen)
3.2. vasemmalla alhaalla Ka -> 5 + 5+ 6
5.4. keskellä ylhäällä pi -> 9
5.4. keskellä ylhäällä ri -> 16
 
No nyt on kyllä sen luontoista kommenttia, että tekis mieli jättää vastailematta. Kyllä minä olen täällä vinkkejä antanut jos olen vaan palstoja seuraillut, aika harvoin ehdin. Syy miksi en vastannut ensimmäiselle on se, että olivat omia kyselyjäni, eli pahoittelut tästä
Roald Dahl-ruudussa Ket...kark.. (4) ja siitä lähtevä (10) ? Vastasana on, mutta ei pää leikkaa yhtään.
Hei, kannattaa laittaa tuo ruudun numero näihin, niin on helpompi vastailla eli esim. 4.2 niin löytyy nopsemmin.
4 -> lempinimi ket...
10 -> näkyy taivaalla
 
Puutteita:

1.4. oikealla ylhäällä di -> 8 kivettynyt jäännös ja siitä jatko 5 +8 (vastasana on) ei kuollut sellainen
1.4. keskellä ylhäällä ro -> 14 eteen eläin
2.5. oikealla pe ja ko välissä 8 ei alako... vaan ...
3.1. pääsanasta kaakkoon ma ti -> 8 (varmaan jotakin helppoa; ei vaan tule mieleen) isompi alue
3.2. vasemmalla alhaalla Ka -> 5 + 5+ 6 erään poliitikon fraasi
5.4. keskellä ylhäällä pi -> 9 poltettava pi...
5.4. keskellä ylhäällä ri -> 16 liittyy edelliseen
:)
 
vierailija
Tässä kohtaa minäkin olen jumissa

4.4 Ylpeys ja ennakkoluulo
oikean reunan keskellä 5+3+2+5+3 ja sen alapuolella 5

5 - Tähän pääsi oikeanpuolisen eli 4.5 ruudun kautta, en tiedä miten tuo oikeastaan liittyy tai ainakin hyvin kaukaa haettu.. kulkuneuvo

--> 5+3+2+5+3 tähän liittyy tuo em. kulkuneuvo ja on suomalaisen bändin kappale myös.. nämä tosiaan selviävät 4.5 ruudun kautta helpommin..

ONKO NÄMÄ SUOMEKSI?


4.1 Ingmar Bergman (TÄMÄ LIENEE 4.5)
vasen yläkulma 15 puuttuu

--> tämä liittyy aikakauteen + tuo 4 kirjaiminen sana alapuolella ja samaiselta ajalta olevia erittäin kuuluisia taitelijoita..

ILMEISESTI TÄMÄ PITÄISI KEKSIÄ ENSIN, JOTTA NÄILLÄ OHJEILLA PÄÄSISI JATKAMAAN. VOISIKO SAADA TARKEMPAA VINKKIÄ?
 
vierailija
Ompa tää vaikee... Avamaattomia ruutuja on mulla vaikka kuinka ja paljon ja avatuissakin tosi paljon jumeja. Jos seuraaviin saisi vähän jeesiä, niin pääsisin vähän eteenpäin (ja ehkä, siis EHKÄ, saisin ylärivinkin aukeamaan....)

2.1 Tsaikovski:
pääsanasta oikealle alaviistoon 9 ja sen jatko 8 (rajalle)
Pr Ru ja B S välissä 8 ja 5+5
Päh 13+5
PäSä 5

2.2 Disney-animaatio
Ka ja Hi 4+6

2.3 Helsinki
Pääsanasta ylös lähtevä 15
Ed 9
Pre 10 ja 17
 
Tässä kohtaa minäkin olen jumissa

4.4 Ylpeys ja ennakkoluulo
oikean reunan keskellä 5+3+2+5+3 ja sen alapuolella 5

5 - Tähän pääsi oikeanpuolisen eli 4.5 ruudun kautta, en tiedä miten tuo oikeastaan liittyy tai ainakin hyvin kaukaa haettu.. kulkuneuvo

--> 5+3+2+5+3 tähän liittyy tuo em. kulkuneuvo ja on suomalaisen bändin kappale myös.. nämä tosiaan selviävät 4.5 ruudun kautta helpommin..

ONKO NÄMÄ SUOMEKSI?


4.1 Ingmar Bergman (TÄMÄ LIENEE 4.5)
vasen yläkulma 15 puuttuu

--> tämä liittyy aikakauteen + tuo 4 kirjaiminen sana alapuolella ja samaiselta ajalta olevia erittäin kuuluisia taitelijoita..

ILMEISESTI TÄMÄ PITÄISI KEKSIÄ ENSIN, JOTTA NÄILLÄ OHJEILLA PÄÄSISI JATKAMAAN. VOISIKO SAADA TARKEMPAA VINKKIÄ?
Ekaan vastaus ovat suomeksi. Sarjassa nappaavat sen kulkuneuvon usein lennosta ja kappale on suomalaisen tyttöduon. Tokassa alkuun tulee tyylikausi taiteissa 1300-luvulta 1500-luvulle.
 
Ompa tää vaikee... Avamaattomia ruutuja on mulla vaikka kuinka ja paljon ja avatuissakin tosi paljon jumeja. Jos seuraaviin saisi vähän jeesiä, niin pääsisin vähän eteenpäin (ja ehkä, siis EHKÄ, saisin ylärivinkin aukeamaan....)

2.1 Tsaikovski:
pääsanasta oikealle alaviistoon 9 ammatti ja sen jatko 8 (rajalle) yleissana
Pr Ru ja B S välissä 8 rukin osa ja yhtye ja 5+5 edellisen kappale
Päh 13+5 solmittiin 1323
PäSä 5 juhla

2.2 Disney-animaatio
Ka ja Hi 4+6 englantilainen näyttelijä

2.3 Helsinki
Pääsanasta ylös lähtevä 15 pääväylä
Ed 9 alku siitä
Pre 10 liittyy siihen pääväylään ja 17 neljän vuoden välein
Siinä vähän jeesiä :)
 
vierailija
Kyselen taas apuja, kun ei tää omin neuvoin tunnu etenevän. Olen mä sentäs saanut jo joitain ruutuja valmmiiks vaiks ei siltä kyl tunnu....

1.1 Huonekalu:
Pääsanasta lähtevät 6, 10 ja 12
Tuon 12 jatko 9 (vastassa oloh)
Sän 6
Alareunassa Rau 10 ja Tylyp 10

1.2 Scarlett Johansson
Kor 13
Hev 9 (vastasana on, mut kun en oo hev ihmisiä ollenkaan)
Esp 13

2.4 Runoilija
Pääsanasta lähtevä 6 ja sen jatko 8+6
Ap rajalle alas lähtevä 13+9

2.5 Koulu
Pääsanasta alas lähtevä 9
Luk lähtevä 9 (alempi)
Lak 10
Opp 8 ja sen jatko 10 (vastassa yl)
Ope 6+9
 
vierailija
Apuja seuraaviin:
2.4 Runoilija
Pääsanasta lähtevä 6 ja sen jatko 8+6
3.4 Matka
Pääsanasta Ylös 8 ja alas 9
4.1 Antiikin Kreikka
So Ju väliin 11
4.2 Pääsanasta 6/2/10
Olisi kiva, jos joku vielä auttaisi, niin saisi tämän relaation valmiiksi ;)
 
Apuja seuraaviin:
2.4 Runoilija
Pääsanasta lähtevä 6 kirjallisuuden laji ja sen jatko 8+6 vastasana oli edellisen tämä
3.4 Matka
Pääsanasta Ylös 8 merellä tapahtuva ja alas 9 vapaa-ajalla tapahtuva
4.1 Antiikin Kreikka
So Ju väliin 11 kuolemaantuomittuna joutui sen nauttimaan
4.2 Pääsanasta 6/2/10
Olisi kiva, jos joku vielä auttaisi, niin saisi tämän relaation valmiiksi
Viimeinen on kansansatu, ei oikeastaan Roald Dahlin. Hänellä vastaavassa on jättipersikka.:)
 

Yhteistyössä