Relaatiot 35

  • Viestiketjun aloittaja "Addu"
  • Ensimmäinen viesti
"Pelaaja"
[QUOTE="Hellevi";29096299]Miksi relaation pitää olla konekohtainen? Olen tehnyt tätä kahdella koneella ja ärsyttää kun sitten pitää muistella toiseen mitä siellä toisessa olikaan.[/QUOTE]

Taitaa olla ohjelmoinnista johtuva rajoitus. Tuhansien pelaajien tietojen säilyttäminen kymmenistä relaatioista vaatisi varmasti aika paljon enemmän ohjelmointia ja palvelintilaa. Kyseessähän on kuitenkin yhden ihmisen harrastuksena laatima ohjelma. (Selvennykseksi, että kyseessä en ole siis minä.)

Itse olen kerran kadottanut yli 400 sanaa keskeneräisestä relaatiosta äkillisen sähkökatkon takia. Se otti jo hiukan päähän niin sanoakseni. Onneksi muistin niistä suurimman osan kun ryhdyin taas pelaamaan alusta alkaen. :)
 
"lamppu"
[QUOTE="Hellevi";29096580]How i met your mother, ark...lähtevät kaikki kolme, näihin vinkkejä. Ei leikkaa yhtään. (suomalaisia kaikki) Sitten Ne..Pa..Ha...15 (oli pienenä tällainen). Ba...St... 3...8 (tätä selailee ja on enkuksi)[/QUOTE]
olisiko avuksi?
 
"Hellevi"
[QUOTE="lamppu";29096686]olisiko avuksi?[/QUOTE]

Kaksi arkkitehtia sain, mutta se ..2..2....é5 ei kyllä aukene mulle. Ne.. P... Ha... on vielä kesken, mutta ei nyt yhtäkkiä välähdä. Sitä yhtä en ole vielä ehtinyt katsoa.
 
"lamppu"
[QUOTE="Hellevi";29096776]Kaksi arkkitehtia sain, mutta se ..2..2....é5 ei kyllä aukene mulle (on suunnittellut eduskuntatalon). Ne.. P... Ha... on vielä kesken, mutta ei nyt yhtäkkiä välähdä. Sitä yhtä en ole vielä ehtinyt katsoa.[/QUOTE]
aukeaako?
 
"lamppu"
[QUOTE="Hellevi";29096813]No ei. Eihän tuohon sovi mikään. :O Vai mitä mä nyt en tajua.[/QUOTE] siis pisteet nimikrjainten perässä vastaavat yhtä merkkiä, kyllä pitäisi sopia
 
"Hellevi"
[QUOTE="lamppu";29096828]siis pisteet nimikrjainten perässä vastaavat yhtä merkkiä, kyllä pitäisi sopia[/QUOTE]

No nyt! Kiitos! Kiitos kun jaksat auttaa tällaista joka on aivan onneton näissä. :ashamed:
 
"lamppu"
[QUOTE="Hellevi";29096833]No nyt! Kiitos! Kiitos kun jaksat auttaa tällaista joka on aivan onneton näissä. :ashamed:[/QUOTE]
Ilo on auttaa, paljon olen apuja itse täältä saanut, mutta nyt on mentävä nukkumaan. Öitä!
 
Minäkin taas innostuin tästä, vaikka olen aivan toivottoman huono tässä. :D En vielä ole päässyt ensimmäistä, Stephen King, ruutua pidemmällä. Tai siis, siitä olen isoimman ison jo ratkaissut. Se on ollut aiemmista kokeilemastani relaatioista helpoin.
 
auttaja aamulla
Mä käyn täällä lukemassa vinkkejä, yritän itse ja valitan etten osaa, koska mä en vaan osaa. Mulla on 35.7% tehty ja oon niin jumissa etten pysty enää etenemään. Luen wikipediaa, käytän googlea ja oon jopa lukenut kirjoistakin enkä pysty jatkamaan. En osaa. Vituttaa, kun muut osaa ja mä en. Kai mä vaan tyhmä olen. Kun sanotaan, että lapset ei tee muuta äideille kuin vie vaan aivotoiminnan pois. Mä oon nyt esimerkkinä mikä on tulos kun niitä lapsia tekee.:/

Stephen King
Huumeriippuvuus
Kathy Bates
Gilead
Roland Deschain
Heroiiniriippuvuus
Revolverimies
Dolores Claiborne
Musta
Pii
Ed D
Do tunnus
Musta torni
Purppkuning
Sink
Ca
Tarpeelli tavaraa
Maine
Carrie Bradshaw
Castle Rock
LelaGaunt
Sinkelämää
New Yor Sta
 
"Pelaaja"
Siis, onko nuo kaikki ratkaisusanat löydettävissä vain ja ainoastaan wikipedian kautta? Vai pitääkö etsiä laajemmin muualtakin?
Niitä voi löytää ihan mistä vaan. Osan joutuu päättelemään itse ihan normaalin elämänkokemuksen perusteella, osan voi tietää muutenkin, osan joutuu hakemaan eri tietolähteistä kuten wikipediasta tai googlaamalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77
"Pelaaja"
[QUOTE="Hellevi";29096872]Mikä ihmeen wikin täsmennyssivu? :O[/QUOTE]

Wikipediassa voi artikkelin alussa olla mainittu, että muita merkityksiä sille otsikolle on löydettävissä täsmennyssivulta. Ja tuossa maininnassa se sana täsmennyssivu on siis linkki, jota klikkaamalla pääsee suoraan siihen täsmennyssivuun katsomaan mitä muuta se otsikkosana tarkoittaa kuin vain siinä artikkelissa mainittua asiaa.
 
oisko apuja
Oisko vinkkiä: j.s.sirenistä lähtevä :(5) ...é. (5) & (1) ..... (5).
Ismo alanko ruutu: vas puol oleva Ismo Alangosta lähtevä 16 kirjaimen loota.Samoin sielvel ylös menevä 5 kirjaimen sana ja haskoneesta lähtevä (9)...(5)sana hakusessa.
 
"Pelaaja"
Oisko vinkkiä: j.s.sirenistä lähtevä :(5) ...é. (5) & (1) ..... (5).
Ismo alanko ruutu: vas puol oleva Ismo Alangosta lähtevä 16 kirjaimen loota.Samoin sielvel ylös menevä 5 kirjaimen sana ja haskoneesta lähtevä (9)...(5)sana hakusessa.
Ensimmäinen, oli mukana sellaisessa firmassa.

Ismo Alanko
16 on sen kappale
Minulla ei ole sielvel ylös 5 lainkaan, on ainoastaan 4 ja se lienee ihan selvä
Se haskone 9+5 on yksi niiden albumi
 
"Pelaaja"
Sanontoihin kaipaisin apua, eli oikean reunat sanonnat ihan hukassa.
Samaten metrosta oikeaan reunaan rajasanaan vihjettä.
Sitten sairaus ruudun ke-ku sanasta 3-7 ja 13.
Ne oikean reunan sanonnat löytyvät kyllä hyvin kun saat viereisestä ruudusta vastasanat. Kaksi kotiin liittyvää sanontaa siellä ainakin on.

Metro on elokuvafirma.

Sairaus 3-7 on kirjailija joka siihen kuoli ja 13 on ilmaisu joka kertoo että se on se viimeinen sairaus joka ihmisellä on
 
ei etene
siis mulla on tosi paha jumi, eikä rellu etene

metro ruudus se 11 väliviivalla alaviistoon, en keksi kun ei ole vastasanaa

sanonta ruudus se 6+6+8+6+10

siis mikä on se tokio hotellin 9 mä on siihen yrittänyt sanaa magdeburg tunkea siihen, mut ei mene.

jos näihin sais, kiitos
 
"Pelaaja"
siis mulla on tosi paha jumi, eikä rellu etene

metro ruudus se 11 väliviivalla alaviistoon, en keksi kun ei ole vastasanaa

sanonta ruudus se 6+6+8+6+10

siis mikä on se tokio hotellin 9 mä on siihen yrittänyt sanaa magdeburg tunkea siihen, mut ei mene.

jos näihin sais, kiitos
Se metro on vanha lauluyhtye.

Sanonta liityyy äitiin, tyttäeen ja pitämiseen. Yleensä se alkaa sanalla yksi, mutta nyt alkaa toisella sanalla joka on myös tuossa siinä pilkun jälkeen. Ja muista se pilkku kirjoittaa kanssa.

Ja se viimeinen, kirjoita se väärin niin menee, siinä on g ja d menneet tekijällä sekaisin.
 
"Ronsku"
Kiva rellu ollut, näin pitkälle pääsin ennenkuin piti pyytää apua, eli vain 14 sanaa puuttuu. Apuja kaipaisin seuraaviin:

Leijona-ruudun pääsanasta ylös 17

Violetti-ruudussa pääsanasta alas väliviivallinen 17

Kauppakeskus-ruudussa Itiksestä 6 alas ja pääsanasta se piiiiitkä sanarykelmä (ei ole apusanoja toisella puolella)

Musiikkifestivaali-ruudussa rikollisesta 7 (siinäkään ei ole vastasanaa)

Monty Pythonista Terryn ja E:n välinen 5+8

Kiitos :)
 

Yhteistyössä