Remonttikohteen ostaneet

Erityisesti vanhempaa omakotitaloa remontoineet, muutkin tietty käy ;)

Miten olitte varautuneet kohteen ostohetkellä remonttiin? Oliko alunperin suunnitelmissa ostaa remonttikohde vai ajauduitteko vahingossa tai jopa tietämättänne tilanteeseen?

Paljonko teillä kului aikaa ja rahaa remonttiin ja miten laajaa teitte?

Oliko ihan helvettiä :D

T. haaveilija joka hädintuskin on ekasta selvinnyt ja seuraavaa haluaisi aloittaa :p
 
"Viima"
Etsittiin taloa jota kukaan ei ole peruspilannut. Ei vettä ri viemäriä. Talo tutkittiin tarkkaan sukkapuikolla ja vauriot oli lopuks pienemmät kui mitä oltiin varauduttu. Kämppä periaattees ihan asumiskelpoinen eli tehty pelkkä pintaremppa ja vesi vedetty keittiöön. Sisäsuihkua ei siis ole. Jos lasken et tonni per huone niin yläkanttiin remppakulut menee mut 5000€. Itse tehty kaikki muu paitsi keittiön hellan kävi muurari muuraamas.

Kivaa on ollut ja viel on jotain pientä edessä. Haaveilen vinttiin parista huoneesta tai isommasta asunnosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
[QUOTE="Viima";28079344]Etsittiin taloa jota kukaan ei ole peruspilannut. Ei vettä ri viemäriä. Talo tutkittiin tarkkaan sukkapuikolla ja vauriot oli lopuks pienemmät kui mitä oltiin varauduttu. Kämppä periaattees ihan asumiskelpoinen eli tehty pelkkä pintaremppa ja vesi vedetty keittiöön. Sisäsuihkua ei siis ole. Jos lasken et tonni per huone niin yläkanttiin remppakulut menee mut 5000€. Itse tehty kaikki muu paitsi keittiön hellan kävi muurari muuraamas.

Kivaa on ollut ja viel on jotain pientä edessä. Haaveilen vinttiin parista huoneesta tai isommasta asunnosta.[/QUOTE]

Oliks siellä sähköt kuitenkin vedettynä? Rintamamiestaloko? Pelkkä pintaremontti kuulostaa ihanan helpolta :D Onko pihasauna vai miten hoituu peseytyminen? Muutitteko suoraan rempan keskelle vai oletteko tehneet asuen muualla?
 
"Viima"
Oliks siellä sähköt kuitenkin vedettynä? Rintamamiestaloko? Pelkkä pintaremontti kuulostaa ihanan helpolta :D Onko pihasauna vai miten hoituu peseytyminen? Muutitteko suoraan rempan keskelle vai oletteko tehneet asuen muualla?
Sähköliittymä on mut kaikki sisäjohdot vaihdettu. Hirsitalo josta piti vaihtaa alimmat hirret. Pihasauna on ja suunnitelmissa ns kylppäri toisen piharakennuksen kulkeen. Tähän päärakennukseen ei tule ikinä kulppäriä. Muutettiin asumaan rempan keskelle 2008 ja menty huone kerrallaan. Eka vessa(kuivakäymälä) ja eteinen(tipuin lattiasta läpi, vanha vesivahinko), sit makkari, olkkari ja nyt viimeks tupa 2011. Avattu lartia ja pistetty lisää eristettä, pinkopahvitettu katot ja seinät ja tapetoitu ja maalattu. Samalla ulkoa maalattu, hirsiä vaihdettu, korjattu ikkunat.
 
[QUOTE="Viima";28079549]Sähköliittymä on mut kaikki sisäjohdot vaihdettu. Hirsitalo josta piti vaihtaa alimmat hirret. Pihasauna on ja suunnitelmissa ns kylppäri toisen piharakennuksen kulkeen. Tähän päärakennukseen ei tule ikinä kulppäriä. Muutettiin asumaan rempan keskelle 2008 ja menty huone kerrallaan. Eka vessa(kuivakäymälä) ja eteinen(tipuin lattiasta läpi, vanha vesivahinko), sit makkari, olkkari ja nyt viimeks tupa 2011. Avattu lartia ja pistetty lisää eristettä, pinkopahvitettu katot ja seinät ja tapetoitu ja maalattu. Samalla ulkoa maalattu, hirsiä vaihdettu, korjattu ikkunat.[/QUOTE]

Onhan tuossakin jo paljon. Toisaalta kuulostaa ihanalta nähdä se oma kädenjälki ihan erilailla talossa kuin asunnossa, on niin paljon kokonaisvaltaisempaa.
 
"viima"
Onhan tuossakin jo paljon. Toisaalta kuulostaa ihanalta nähdä se oma kädenjälki ihan erilailla talossa kuin asunnossa, on niin paljon kokonaisvaltaisempaa.
aa. ei mun mielestä. Kun suurin osa remonteista mitä olen nähnyt niin tehty ihan liikaa hommia. kaikki revitty eka irti ja esim vanhat eristeet poistettu ja seiniä koolattu yms. meillä yhden huoneen remonttiin meni viikko-kaks. nyt kesäl pitäis maalata muutama lattia. Tätä ollaan kuitenkin tehty viis vuotta ja missään vaiheessa ei ole ahdistanut. esimkun tupa rempattiin niin keittiö siirrettiin olkkarriin kahdeks viikoks. hieman oli ahdasta mut ei se häirinnyt. monesti ihmiset repiii kaiken heti pois ja tuskailee sen jälkeen kun aikaa ja energiaa ei ole tehdä valmista. pikku hiljaa homma on kivaa.
 
"viima"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28080521:
Viima: varmaan ihana. :) Mun yksi tuttu on kanssa kunnostanut vanhan rakennuksen, pitänyt siellä mm. tupakahviota. Se on aivan unelma.
onhan tää. mut alkaa vain käymään pieneksi kun lapsi jo on ja toisesta haaveillaan. yks makkari on vähän liian vähän. mietitään et rakennetaanko ylöspäin vai pidennetäänkö sivulle vai muutetaanko seuraavaan lähemmäs miehen työpaikkaa. olen tuossa jo katsellut yhtä....

mun paras neuvo vanhan korjaajalle on et kannatta olla mahdollisimman laiska ja pihi ni ei tuu tehty mitään liikaa. :)
 
[QUOTE="viima";28080546]onhan tää. mut alkaa vain käymään pieneksi kun lapsi jo on ja toisesta haaveillaan. yks makkari on vähän liian vähän. mietitään et rakennetaanko ylöspäin vai pidennetäänkö sivulle vai muutetaanko seuraavaan lähemmäs miehen työpaikkaa. olen tuossa jo katsellut yhtä....

mun paras neuvo vanhan korjaajalle on et kannatta olla mahdollisimman laiska ja pihi ni ei tuu tehty mitään liikaa. :)[/QUOTE]

Yksi mun haave aina ollut... Mutta voi olla että ei toteudu. :) Ihailen!
 
"viima"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28080548:
Yksi mun haave aina ollut... Mutta voi olla että ei toteudu. :) Ihailen!
hommaa vaik kesämökiks joku pieni ja söpö ja halpa. näit saa melkoisen edullisesti. meilläkin merenrantaan 500m mis hyvä uimapaikka yms. meillä pyynti oli 63 mut tingattiin 45:n. ja siinäkin oli ylihintaa, tiedän nyt.
 

Yhteistyössä