Renkaiden kiristyksestä

Olen varmaan ihan uusavuton, mutta kesärenkaat vaihdettiin viikko sitten. Sanoivat, että 100km jälkeen pitää tulla kiristyttämään. En ajanut viikolla kuin 30km. Nyt pitäisi lähteä 150km päähän, eli ajaa 300 km. Tippuuko ne renkaat matkalla, vai miten?
 
Liittyy ehkä vanteisiin... Ei meidänkään vanhassa tarvinnut kiristää, periaatteessa kyllä kehotettiin. Mutta ei ikinä kiristetty... Nyt aluvanteen ja ilmeisesti ihan oikeasti pitää kiristää.
 
"Anne"
Eivät tipu matkalle mutta olisi se parempi sun vanteillekkin->kumeille, että vanteet on oikeassa tiukkuudessa kiinni. Voithan kiristää niitä itsekin. Jos ei ole momenttivartta/avainta niin tavallisella ristiinkiristys ja sopivasti omaa painoa käsin!! päälle. Avaimen päälle ei ole tarkoitus talloa eikä hyppiä.
 
pha
En kyllä ymmärrä tota lukemajuttua. Mutta voin kai lukea manuaalia...
En mäkään tajua, mutta se on sama juttu kuin renkaiden ilmanpaineiden kanssa: Ei tarvitse ymmärtää millaisesta paineesta/momentista on kyse, kunhan osaa laittaa oikeat lukemat momenttiavaimeen tai oikean paineen renkaaseen. Mut jos sulla siis on normivanteilla normirenkaat, niin mun mielestäni on ihan turhaa ajella minnekään huoltoon tuollaisen pikkuasian takia. Ainakaan hommasta ei kannata maksaa erikseen;).
 
Maira harmaana
Jos on aluvanteet niin kyl ne kannattaa kiristää, voi olla hyvinkin väljää siellä kun on enemmän ajeltu..Mut ei me olla ikinä trippimittaria tuijotettu vaan kiristetty kun muistettu eli ei ne sieltä tipu mihinkää.. :D Eikä mekää aina tarkisteta..
 
Meidän autoissa on aina tarkistettu kiristys kun on ajettu jonkun matkaa,on kuitenkin aina se pieni mahdollisuus että joku on jäänyt löysään. Avaimella vaan kokeilet läpi,ei ole vaikea tehdä itse.
 

Yhteistyössä