Reväytin vissiin sitten jonkun lihaksen rintarangasta, kauankohan paraneminen kestää?

Mulla oli joskus tuossa huhtikuun lopussa/toukokuun alussa paha flunssa monta viikkoa ja sen jälkeen paha yskä, ja se yskä jäi lievenpänä päälle. Tosin oon ajatellut että se yskän päälejääminen johtua astmasta ja siitepölystä, kun se ei oo kokoaikaista vaikka joka päivä yskittääkin. Jo muutaman viikon rintaranka on ollut oikealta puolelta kipeä yskimisen takia, etenkin yhdestä tietystä kohtaa. No äsken sain jonkun älyttömän yskänkohtauksen, ja samassa tuntui kuin ois jollain puukolla isketty rintaan siihen oikealle puolen missä oli ennestäänkin kipein kohta. Sen jälkeen se onkin ollut niin pahasti kipeä ettei pysty taivuttelemaan ylävartaloa ollenkaan, kun se on täyttä tuskaa. Eli joku lihas varmaan revähti. Kauanko tämä mahtaa kestää? Niksejä miten paranee nopeammin? Menee ens viikon suunnitelmat täysin pilalle jos tämä ei parane nopeasti.
 
Voi ei, toivottavasti ei oo mikään murtuma. En mä ainakaan lääkärille ajatellut mennä, kun yritän välttää sitä nykyään viimeiseen asti. Eikö lihasrevähdys ois paljon todennäköisempi? Kai se murtumakin paranee itsestään? Tai ei sille varmaan lääkärikään vois mitään edes? Ois vielä ollut tarkoitus kantaa ens viikolla sellaisia n. 5 kiloa painavia juttuja, ei taida tulla mitään kun ei taivu ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29968763:
Voi ei, toivottavasti ei oo mikään murtuma. En mä ainakaan lääkärille ajatellut mennä, kun yritän välttää sitä nykyään viimeiseen asti. Eikö lihasrevähdys ois paljon todennäköisempi? Kai se murtumakin paranee itsestään? Tai ei sille varmaan lääkärikään vois mitään edes? Ois vielä ollut tarkoitus kantaa ens viikolla sellaisia n. 5 kiloa painavia juttuja, ei taida tulla mitään kun ei taivu ollenkaan.
Pienet murtumat paranee itestään, mutta lääkärin on hyvä tarkistaa, ettei siellä ole vaikka jokin siirtynyt, niinkuin päätön tuossa jo ehdotti.
 
murtuma
Samoin vaikka lääkäri ei voisi sitä kummemmin hoitaa, saisit ainakin sopivat kipulääkkeet.- Jos liikkuminenkjin tuskaa, miten sun käy kun seuraava yskänpuuska iskee?
 
Nostanpa vielä tämän ketjun, kun tuli mieleen kysyä että jos ois rintarangan luussa murtuma, niin miten se tutkittais ettei jokin oo siirtynyt yms? Mulla tuo mahdollinen murtuma taitaa olla just rinnan kohdalla, eli aika mahdoton tutkia muulla kuin röntgenillä, mutta tuskinpa sellaisen takia aletaan mitään röntgeniä ottamaan. Itse kun yrittää tunnustella niin rinnan alla luussa on kipein kohta, mutta siinä on niin paljon massaa kuitenkin päällä ettei sitä itse luuta tunne että onko siinä mitään ihmeellistä hyppykohtaa tai jotain, tai ei voi olla edes varma että onko se sittenkin joku lihas luun välissä. Tuon sijainnin takia en kyllä mielellään menis lääkärille, enkä muutenkaan kun piti välttää siellä käymistä. Aika hitaasti kyllä tulee paranemaan, kun joudun aivastelemaan siitepölyn takia vieläkin vähintään 10 kertaa päivässä antihistamiineista huolimatta, ja joka aivastuksella tuntuu kuin puukko iskettäis tuohon samaan kohtaan.
 
Pessimisti
Mä venäytin kyljestä jonkun pienen lihaksen jalkaprässissä ja se sattu mm. yskiessä, selinmakuulla jne. 2 viikkoa kesti se pahempi kipu ja 4 viikkoa, että meni ohi.

En tosin tiedä, mikä toi sun juttus on, mutta ihan hyvin vois olla joku venähdys. Ehkä.
 

Yhteistyössä