Revennyt munatorvi+hoitovirhe!!??

Onko kenelläkään käynyt niin että toistuvista ultrista huolimatta rv6+1 - rv7+6 ei ole kohdunulkoista havaittu ja munatorvi ehtinyt repeämään? Minulla repeäminen huomattiin ensiksi rv7+4 jolloin verta vatsaontelossa mutta ei löytynyt sitä ulkoista kuitenkaan ja lopulta rv7+6 havaittiin että möykky vas. munasarjan liepeillä onkin raskausmateriaalia vaikka sitä oli tulkittu joksikin aivan muuksi muissa ultrissa. Munatorvi ehti siis revetä 7cm kokoisesta materiaalista ja jouduttiin leikkaamaan pois. Olen pettynyt ja huolissani, miten tästä eteen päin? Kuinka nopeasti voi toisella torvella raskautua??? :'(
 
:hug:

Minulla oli kesällä kaksi kohdun ulkoitsta peräkkäin, kahden kuukauden välein ja samassa kohtaa. Jälkimmäisessä munatorvi poistettiin. Olin ihan varma etten edes ovuloi siltä toiselta puolelta, mutta niin vain raskaana ollaan. Olisinkohan tullut raskaaksi 3. tai 4. kierrossa poiston jälkeen.

Pakko kertoa että myös saamani hoito oli kyllä surkeeta, etenkin toisella kerralla. Lääkäri olisi minut passittanut kotiin ja uuteen ultraan 2 vkon päästä. Paiskasin luurin kiinnin ja marssin päivystykseen vaatimaan hoitoa. Minut leikattiin tunnin kuluttua tästä.

Todella huolestuttavaa lääkäreiden osaamisen taito!

Tsemppiä :hug: Kyllä se vielä onnistuu :)

P123 14+2
 
Mulla kans vuosi sitten ku, jossa toinen munatorvi poistettiin. Raskaaksi tulin leikkauksesta puolentoista kuukauden kukuttua eli yhdet menkat oli välissä. Tämä oli kuitenkin tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno. Nyt raskaana viikolla 17 :)

Kyllä sillä yhdelläkin pärjää ihan hyvin, ja ajattele niin päin, että jos munanjohtimessa vaikka oli jotain vikaa, niin parempi, että se on pois sieltä "häiritsemästä". Mä sain kyllä silloin ihan asiallista hoitoa, mutta olinkin jo aika pitkällä siinä vaihessa kun menin ultraan. Siellä ei mitään löytynyt, ei kohdusta eikä muualtakaan, mutta leikkaukseen laittoivat varmuuden vuoksi samana päivänä. Tsemppiä :)
 
On kyllä ollut vaikeaa, tunteet heittelee normaalista ihan aallonpohjalle joka toinen päivä. Onneksi sairaslomaa ainakin saa helposti tähän. Mulle ei km ollut niinkään pettymys, vaan tuo ettei ulkoista osattu diagnosoida vaikka ramppasin näytillä huonovointisena puolitoista viikkoa, on välillä kyllä niin katkera olo! No hyvä puoli tosiaan se , että raskaus voi vielä onnistua ja se, että jos toisessa munatorvessa olisi ollut vaikka jotain vikaa, niin nyt se ei ainakaan ole enää estämässä onnistumista. Tuntuu että kärsimys on ollut ihan liikaa, kun ensin kaikki lääkkeellinen tyhjennys ja juuri kun siitä luuli päässensä "yli" niin sitten heti perään tämä ihan puun takaa ja vielä leikkaus siihen päälle. Nyt sitten heikkona ja kivuissa ja säryissä kohti uutta yritystä, joka tuntuu siintävän jossain kaukana.... :'(
 

Yhteistyössä