rh negatiiviset

  • Viestiketjun aloittaja yks harmaa
  • Ensimmäinen viesti
yks harmaa
Tää nyt ei välttämättä liity tänne, mut aattelin et voi tulla enemmän vastauksia. Eli mite teillä on sujunut raskaudet ensimmäisen jälkeen? Onko kukaan tän perusteella jättäny lapsiluvun yhteen? Onko tiedossa hyviä linkkejä aiheeseen?

 
negatiivinen
Olen rh negatiivinen ja mies positiivinen:) Odotan viidettä lasta ja yhtään kertaa ei vielä ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Aina on verikokeet ollut negoja. Minulla ei ole käynyt edes mielessä veren negatiivisuus lapsien "lukumäärää" ajatellessa. Johtuen varmaan siitä että ei mitään ongelmia...
 
Mä oon rh- ja mies on rh+. Jos lapsella on ollu rh+, niin oon vaan saanu synnytyksen jälkeen sen antidimmunoglobuliini-pistoksen. (meniköhän se noin.. :whistle: ). 3lasta ja neljäs tulossa. Keskenmenojen jälkeen oon kans saanu tuon pistoksen. Km:t ihan muista syistä kuin tuon rh- takia.
 
Greippi
Tässä on avainsana juuri sen synnytyksen jälkeen annettava piikki, jos lapsi on rh+. Ennen kun piikkejä ei annettu, monet raskaudet keskeytyivät tuntemattomasta syystä rh-negatiivisilla äideillä.

Itse olen myös rh- ja lapsi rh+, joten sain piikin.
 
tiiaiita
Meillä kaksi lasta, minä rh-, mies rh+ ja molemmat lapset rh+. Molempien sýnnytysten jälkeen saanut myös sen pistoksen, ja enempää lapsia en ehkä uskaltaisi ees yrittää vaikka mitään ongelmia mutta sehän riski kasva(kuulemani mukaan) mitä enemmän raskauksia on. Ja siskon kolmas raskaus meinasi päätyä "veren vaihtoon"...
 
voi tulla ongelmia
Ongelmia voi tulla jos et ehdi saada piikkiä tai jos veret on jo sekoittunut ennen synnytystä vauvan kanssa. Näin kävi tytölleni :( Uskalsi silti vielä toista, joka onneksi oli rh- =) . Kolmatta hänen tekisi vielä mieli, mutta en tiedä riittääkö uskallus siihen.
 
Jos piikki jää ajoissa saamatta niin sehän on sairaalan moka ja jos jotain jo lapsen mahassa ollessa tapahtuu niin sille ei itse mitään voi. Ymmärrän kyllä jos kaikki ei ole aikaisemmissa raskauksissa mennyt putkeen niin silloin voi pelko jäädä mutta itselläni ei ole ongelmia koskaan veriryhmän takia ollut joten minkäänlaista pelkoa ei ole päässyt syntymään.
Äitinikin on rh negatiivinen ja hän on synnyttänyt neljä lasta ongelmitta ja meistä neljästä minä olen ainut negatiivinen.
Siitä en ole kyllä koskaan kuullut että "riski tapahtua jotain" kasvaisi useamman raskauden myötä mutta uteliaisuuttani kyllä kysyn asiasta seuraavalla kerralla neuvolassa.
 
aloittaja
Ei mullakaan ollu ensimmäisen kanssa mitään ongelmia, mutta niinkun neuvolassa sanoivat ensimmäinen ei yleensä aiheuta ongelmia. Sain piikin kääntöyrityksen jälkeen sekä sektion jälkeen kuin myös tyttö. Eli ei mitään huonoa kokemusta, mutta silti...neuvolasta annettu tieto oli ympäripyöreetä ja suppeeta. Sanoivat ettei yleensä pitäisi tulla mitään ongelmia, kun on annettu piikki, mutta onhan se mahdollista. Eikä mulla tuosta ole mitään paniikkia eikä estä toisen lapsen mahdollista tekemistä...mut kyl se naputtaa tuolla takaraivossa :ashamed:

Kiitos vastanneille ja vielä mahdollisille vastaajille!
 
olen rh- ja lapsia kaikenkaikkiaan 3. Raskauksissa ei ole ollut mitään ongelmia, tosin kaikki lapsetkin ovat rh- merkkisiä. En kyllä tämäntakia jättäisi lapsia hankkimatta, käsittääkseni seulat on kuitenkin riittävät.
 
Faerie laiskana
Mä oon negatiivinen, mies positiivinen. Esikko negatiivinen, joten synnytyksen jälkeen sain sen piikin (antiD-immunoglobuliini?).
Kuopus positiivinen.

Esikkoa odottaessa hermoilin asian takia, mutta kun sain lisää tietoa ja odotus meni hyvin, niin pelot hellitti.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:04 höh kirjoitti:
mie oon rh- mut ei mulla kyllä oo hajuakaan mitä nuo piltit ovat... olisko siitä pitäny joku tieto saada? eikä oo mitään piikkejä millonkaan pistelty... :eek:
No jos et ole persauksiin piikkiä saanut synnärillä niin silloin ovat rh- :wave:
 
höh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:06 Blue Rush kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:04 höh kirjoitti:
mie oon rh- mut ei mulla kyllä oo hajuakaan mitä nuo piltit ovat... olisko siitä pitäny joku tieto saada? eikä oo mitään piikkejä millonkaan pistelty... :eek:
No jos et ole persauksiin piikkiä saanut synnärillä niin silloin ovat rh- :wave:
Ainoastaan jonku kohtua supistavan piikin. Missä hemmetin välissä ne ehtii selvittää mitä ne vauvat ovat?
 
Minä rh- ja mies sekä lapset rh+. Tänään kuudennen la. Neuvolasta oon sanu tosi vähän tietoa tuosta. Mutta ongelmia ei kyl ole ollut tuon takia. sen piikin olen jokaisen synnytyksen jälkeen saanut. Luulis että joku olisi maininnut jos lapsi luku vaikuttaa asiaan. Oma ajatus kyllä että sama riski on ensimmäisen ja toisen välillä kuin viidennen ja kuudennen.
Eipä tuota ole paljoa tullu mietittyä et sen takia pitäis olla lapsia saamatta :eek: .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:09 höh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:06 Blue Rush kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:04 höh kirjoitti:
mie oon rh- mut ei mulla kyllä oo hajuakaan mitä nuo piltit ovat... olisko siitä pitäny joku tieto saada? eikä oo mitään piikkejä millonkaan pistelty... :eek:
No jos et ole persauksiin piikkiä saanut synnärillä niin silloin ovat rh- :wave:
Ainoastaan jonku kohtua supistavan piikin. Missä hemmetin välissä ne ehtii selvittää mitä ne vauvat ovat?
Tekvät vauvan verestä jonku testin tai jotain kait.Seuraavana päivänä syntymästä meillä ainakin saatiin tulos (lapsi rh+) ja minulle annettiin se vasta-ainepiikki..
 

Yhteistyössä