riittääkö 30 v.ikä sterilisaatioon

  • Viestiketjun aloittaja muumuu
  • Ensimmäinen viesti
yksi niistä ehdoista riittää, eli ikä on yksi niistä. mietin ite kans ihan hirveesti. aina parempi jos sen sais miehelle, helpompi tehdä, helpompi purkaa, eikä muuta naisen menkkoja runsaammiksi. mietin ihan tosissaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 13:39 ikkavaa kirjoitti:
yksi niistä ehdoista riittää, eli ikä on yksi niistä. mietin ite kans ihan hirveesti. aina parempi jos sen sais miehelle, helpompi tehdä, helpompi purkaa, eikä muuta naisen menkkoja runsaammiksi. mietin ihan tosissaan.
Millä perusteella menkat runsautuu, jos sterilisaatio on tehty?
 
Muakin ihmetyttää toi käsitys, että menkkavuoto muuttuu runsaammaksi. Itselle tehtiin tammikuussa sterilisaatio eikä tuo vuoto ole mitenkään runsaammaksi muuttunut, itse asiassa himpun verran niukentunut siitä mitä se oli aikaa ennen hormonaalisia ehkäisyjä. Silloin oli runsas vuoto.
Vaikuttaako tähän käsitykseen se, että steriloidun vuotoa verrataan vuotoon hormonaalisen ehkäisyn aikana, jolloin e-pillerit/hormonikierukka yms niukentavat vuodon tai jopa lopettavat?
Mä olen kuitenkin erittäin tyytyväinen. Menkkakivut hävinneet lähes kokonaan, ei mielialavaihteluita tai muuta ärsyyntymistä/kiukkuilua ja petielämäkin on taas loistossaan.
 
oon katellu netistä ja alkoi mietityttää naisten tarinat menkkojen runsaantumisesta. en tiedä miten se tapahtuu ja miksi ihmeessä vuodon tapa mihkään muuttus, kuitenkin aika luomua verrattuna hormoneihin. hyvä jos teil on kertoo ihan muuta.
 
pöökö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 14:13 aramanda kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 13:39 ikkavaa kirjoitti:
yksi niistä ehdoista riittää, eli ikä on yksi niistä. mietin ite kans ihan hirveesti. aina parempi jos sen sais miehelle, helpompi tehdä, helpompi purkaa, eikä muuta naisen menkkoja runsaammiksi. mietin ihan tosissaan.
Millä perusteella menkat runsautuu, jos sterilisaatio on tehty?
Jos vähänkään arveluttaa eli mietinnässä tuo helpompi purku, niin älkää missään nimessä sterilisaatiota tehkö. Se on monessa tapauksessa pysyvä ja niinhän se on tarkoitettukin.

Mulla menkkakierto normaali ja vuodon määrä myös. Ei minkäänlaisia vaikutuksia sterilisaatiolla. Tyytyväinen alle 30v. olen :)
 
someone
Pitääkö tosiaan olla 30.v että sen sais? Mä alle 30 ja kaksi lasta ja nää kaksi aarretta riittää :heart: ! Todella houkuttelis toi vaihtoehto.KERTOKAAHAN,kiitoksia :)
 
Essiorvokki
Lain mukaan sterilisaatioon voidaan ryhtyä henkilön omasta pyynnöstä, kun:
1.henkilö on synnyttänyt kolme lasta tai hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta
2.hän on täyttänyt 30 vuotta
3raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä
4.hänen mahdollisuutensa ehkäistä raskaus muulla tavoin ovat epätavallisen huonot
5.on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika
6.hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia.
Kohdissa 1 ja 2 riittää suorittavan lääkärin päätös, kohdissa 3 ja 4 edellytetään kahden lääkärin päätöstä ja kohdissa 5 ja 6 tarvitaan Terveydenhuollon Oikeusturvakeskuksen lupa.

Kohdat 1 ja 2 ovat vaihtoehtoisia eli JOKO vähintään 3 lasta TAI vähintään 30 vuotta ikää!
 
Miten
Joutuuko muuten nykyään (vai onko paikkakuntakohtasta) ottamaan miehensä mukaan jos haluaa sterilisaation ja on siihen oikeutettu (3 lasta tai 30-v)?
Muistan nimittäin että siskoni joutui aikaa sitten ottamaan miehen mukaan lääkärikäynnille, jossa sitten mieheltäkin otettiin lupa sterilisaatioon! Ja siskoni oli silloin lähes 40-v ja 4 lasta.... :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 16:26 Miten kirjoitti:
Joutuuko muuten nykyään (vai onko paikkakuntakohtasta) ottamaan miehensä mukaan jos haluaa sterilisaation ja on siihen oikeutettu (3 lasta tai 30-v)?
Muistan nimittäin että siskoni joutui aikaa sitten ottamaan miehen mukaan lääkärikäynnille, jossa sitten mieheltäkin otettiin lupa sterilisaatioon! Ja siskoni oli silloin lähes 40-v ja 4 lasta.... :D
'
Mä sain omalääkäriltä lähetteen ilman, että mies oli paikalla
 
Jossain varmaan riittää. Olen 35v ja kolme lasta. Tämän iltatähden jälkeen aloin puhua sterilisaatiosta lääkärille. Hän kehotti vielä miettimään, kun olen NIIN NUORI!!!
Päädyin sitten hormoonikierukkaan:)

Kyllä sen varmaan saa, jos riittävän pontevasti asiaa ajaa.
Jos vähänkin epäilyttää, ehkäise muutoin. Omakin mieleni muuttui vajaassa kymmenessä vuodessa. Kahden ekan jälkeen sanoin ettei ikinä enää!!! Ja niin vain on kolmas helmoissa nyt.
 
ei riitä pohjois-savossa ainakaan pelkkä ikä pitää olla myös kolme lasta ja ihan sata varma ettei tee lisää...yksikin perhe joilla oli omia kaksi ja edellisestä liitosta miehellä kaksi kysyivät sterilisaatiota miehelle..meni niin et ei lasketakaan edellisen liiton lapsia(joka aika törkeetä...)ja mies oli täyttäny vasta 30v ei saanut eikä vielä silloinkaaan kun kolmas oli tulossa vasta sitten kun oli kolmas syntynyt tekivät...
aika pyrokraattista sanoisin...ja liian tiukka pipoista touhua. :heart: :LOL: :whistle:
 

Yhteistyössä