riittääkö kesäksi superfitin lenkkarit ja sandaalit samalta merkiltä +halpis croksit? 2vlle?

  • Viestiketjun aloittaja hpooo
  • Ensimmäinen viesti
"..."
no kumpparit varmaan löytyy? mie luin yhteishyvän artikkelista että lenkkareita ei sais käyttää ko lenkillä, että lapsilla pitäis olla suorat lestit kengissä, eikä korotuksia, jotka passivoivat jalan pikkulihaksia. en sitte tiiä mikä on totuus kun kovasti superfitin sivuilla ovat ylpeitä kengistään.. meillä on superfitin goretec lenkkarit kanssa kohta kaksveellä, ostin sitte vielä eccon ensiaskelkengät kaveriksi, kai siirryttään käyttämään noita kun vähän kuivaa tuo maa.

http://www.yhteishyva.fi/pukeutuminen/lasten_pukeutuminen/kengat_lapselle_neuvoja_ostoks/
 
Saraldo
Mä jättäisin nuo halpiscrocksit pois (ja aidot myös). Musta ne on jotenkin hankalat pienelle jalalle, eivät tahdo pysyä kunnolla jalassakaan. Niissä ei ole myöskään minkäänlaista tukea jalalle. Joten sulla on vähän niin kuin ääripäät käytössä (superfit ja crocksit).
 
"vieras"
jos se lapsi kuluttaa kenkiä samaa tahtia kuin mun poikani, niin tarvitset ensi kesäksi vähintään kuudet lenkkarit :|
varsinkin potkumopolla ajaminen tuhoaa kengät todella nopeasti
 
"iina"
Älä osta niitä halpiscrockseja - niiden reunat alkaa hiertää jalkaa! Mun 2veelle on varattu kävelykengät,sandaalit,sellaset kevyet kangaskengät,lenkkarit (vain satunnaiseen käyttöön - ovat kuumat ja hiostavat kesällä),ja kumpparit. Sandaaleja pitää varmaan ostaa vielä toisetkin jos tulee yhtä pitkä ja kuuma kesä kuin viime kesä oli!
 
"puddighinu"
riittää, meillä mentiin viime kesä juuri tuolla setillä. ENiten käytössä oli crocsit, melkein koko ajan jalassa, ja välillä sitten sandaalit, aika harvoin lenkkarit kun oli sen verran kuuma kumminkin.
 
Meilläkin riittäneet lenkkarit, kumpparit ja sandaalit. Nuo crocsit on kivat juuri pikareissuille, jos menee rannalle tms. Muutoin panostaisin juuri eniten pukeutumisessa kenkiin, koska kyseessä on kasvava jalka (ettei ala vääntämään lattajalaksi tai vastaavaa).
 
Huom harmaana
Muistelen että joka ikinen kesä on pitänyt ostaa kahdet lenkkarit ainakin, lasten jalka voi kasvaa yllättävän paljon. Kaksivuotiaalle en ostaisi niin suurta kasvunvaraa kenkiin, että menisi koko kausi keväästä syksyyn yksillä kengillä.

Meillä on ollut käytössä useammat kengät per kausi mutta kai tuollakin määrällä pärjää, jos pakko on.
 
?häh
onpa jännä että corcsit on ne huonoimmat ja meillä taas ainoat kengät joita kukaan lapsista kesällä pitäis jos sais joka paikkaan itse kenkänsä valita. Ei tosiaan hierrä mihinkään, pysyy hyvin jalassa juostessakin ja on helppo jo tuon 1,5v:nkin laittaa jalkaan. Ja ihan niitä halpisväärennöksiä on meillä aina ollut. Eihän pikkulapsen kengässä kuulu tukea ja muotoa juuri ollakaan kun holvikaaretkaan ei ole vielä olemassa.

Meillä ap:n kanssa samanlainen kenkävalikoima + kumpparit. Crocsit on käytössä kesäkelissä 90%sti
 

Yhteistyössä