Rikkoisitko lapsiltasi perheen, jos kumppanisi harrastaisi seksiä jonkun muun, kuin sinun kanssa?

ddssa
En. En kokisi että minä perheen rikon vaikka pettäminen eroon johtaisi. Sitä johtaisiko se eroon en lähde arvailemaan.
Lapsille eron selvittäisin vanhempien välisillä asioilla joita ei pystytty selvittämään sillä tavalla että äidin ja isän asuminen samassa taloudessa on mahdollinen. Ehkä lähempänä aikuisikää lapsille voisi paremmin selvittää eron taustoja jos siihen tarvetta vielä siloin olisi.
 
Todennäköisesti rikkoisin, jos se niin halutaan ilmaista.

Itse näkisin että perhe tarkoittaa muutakin kuin ihmisiä jotka - ehkä olosuhteiden pakosta - asuvat saman katon alla. Sen perheen tuo kumppani on jo pettämisellään rikkonut. Jatko sitten riippuu siitä kuinka paljon mies on valmis tekemään perheen ja parisuhteen korjaamiseksi, olenko itse ylipäätään halukas korjaamaan tilannetta ja loppupelissä kuinka nuo korjausyritykset onnistuvat. Näin siis olettaen että kyse on parisuhteesta missä sitä kumppania rakastetaan.
 
Mä en rikkoisi perhettä, pettäjä sen tekee. En haluaisi elää ihmisen kanssa, johon en voi luottaa enkä haluaisi koskettaa pitkällä tikullakaan. Se ei olisi elämisen arvoista elämää, jotain parempaa pitäisi saada. Tuskin lapsetkaan sellaisessa ilmapiirissä kovinkaan hyvin voivat.
 
Viimeksi muokattu:
"Kuottarulla"
En koskaan voisi antaa anteeksi sänkyyn menemistä. Itsekin joskus harrastan pientä viatonta flirttiä ja isken silmää jollekin komealle miehelle, joka on iskenyt silmänsä minuun. Tuollainen pieni flirtti voi olla todella piristävää ja nostaa itsetuntoakin. Mut helvetti soikoon, siinä vaiheessa jos housuja aletaan riisumaan, pitäisi alkaa hälytyskellojen soida. Voi jeesus taas, ihan niinku ihminen ei ymmärtäis tekojaan tuon vertaa. Ja mä olen äiti, mutta vain ihminen, enkä mikään helvetin pyhimys ja marttyyri. Kyllä mulla olis oikeus jättää mies, joka tekee mut onnettomaksi, vaikka se mies olis lasten isä, ja perhe hajoaisi. Mut mikä mä oon toisaalta puhumaan: mä elin vuosia miehen kans, joka pahoinpiteli mut monta kertaa aika raa'asti. Lapsia sen miehen kanssa en olis voinut koskaan edes kuvitella tekeväni.
 
"Mammutti"
Meillä on miehellä patjassa reikä ja se saa riittää. Jos oikean naisen kanssa lähtee pettämään niin ero tulee. Reikäpatjan hyväksyn juuri ja juuri kun itse en seksiä halua miehelle antaa.
 
Jos ne perhe ja lapset on niin tärkeitä, ei silloin petä, varsinkin niin pitäisi olla, jos jauhaa tota paskaa mitä sä nyt jauhat. Todellisuudessa pettäjälle se seksi jonkun vieraan kanssa ja oma napa merkitsee eniten. Miksi siis toisen puolison täytyy raahata tälläistä ihmistä perheessä mukana, joka ei perheestä välitä?
Näin juuri.
 
"vieras"
Tuntuu aika itsekkäältä, että seksin vuoksi oltaisiin valmiita rikkomaan kaikki.
Lapsiltahan tuossa tosin eniten menee.
Miten ihmeessä jonkun mielestä se petetty rikkoo perheensä?? Pettäjähän siinä rikkoo, ei petetty.

Meillä on kerrasta poikki -systeemi, jos mies pettää niin tämä perhe rikkoutuu (2 lasta). Ja jos minä petän, niin luulen niin tapahtuvan myös. Ne on niitä valintoja, itse valitsen oman mieheni ja perheeni sen satunnaisen seksin sijaan.
 
Kurjenkello harmaana
Minä en rikkoisi, vaan mies, jos sellaisen valinnan tekisi. Hän on tietoinen, etten jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa, johon en voi luottaa. Luottamus on mulle yksi suhteen ehdoton edellytys. Lapsille voisin kertoa juuri sen, että suhde päättyi siihen, etten voinut enää luottaa mieheen, enkä kunnioittaa häntä. Ja käskisin sitten kysyä isältään miksi näin on. Ehkä. En osaa sanoa tarkkaan mitä vastaisin, riippuen lapsen iästä. Pienelle lapselle ehkä kertoisin vaan, että tuli iso riita, jota ei saatu sovittua tms.
Samoin ajattelen minäkin!
 
"Sirkkeli"
Ihmettelen kans, että miksi petettyä sanottais kodinrikkojaksi. Kyllä se olisi se ppettäjä.
Ja kyllä, jätkä lähtis kuin leppäkeihäs, en todellakaan pystyisi luottamaan enää häneen. Mielestäni luottamus on yksi suhteen peruspilareista, eikä sitä varmasti enää korjattaisi ja pidettäisi pystyssä.
 
....
Itse ajattelen niin, ettei suhteen pitäisi perustua seksille ja omistushalulle, vaan jollekin syvemmälle ystävyydelle ja kumppanuudelle, jota ei heitettäisi hukkaan "vain" seksin vuoksi.
No tuossa tapauksessa jos suhteessa ei ole sitä kunnon sitoutumista, niin ehkä vois alkaa ns. kämppiksiksi. Mutta tietysti niin että minä itsekin sitte saisin harrastaa seksiä muiden kanssa, ei pelkästään mies.

Tässä normaalissa yksiavioisessa suhteessa oletettavasti antaisin anteeksi yhden yön hairahduksen, muuta en. Ja mies sen tietää, ja mies ois silloin se joka rikkoo perheen, en minä.
 
Ei tule kuuloonkaan
[QUOTE="Mammutti";28395778]Meillä on miehellä patjassa reikä ja se saa riittää. Jos oikean naisen kanssa lähtee pettämään niin ero tulee. Reikäpatjan hyväksyn juuri ja juuri kun itse en seksiä halua miehelle antaa.[/QUOTE]

Reikäpatja on pettämistä. Siinä mies ajattelee iso perseisiä ja ns rakastelee vierasta.

Meillä ei mies reikäpatjaa rakastele!
 
"vieras"
Mielipiteitä on monia, mutta asiat eivät koskaan ole mustavalkoisia...olen näihin tuttavapiirissä törmännyt ja lasten takia moni on valmis yrittämään, toki jos oma elämä olisi pettäjän kanssa yhtä helvettiä niin ero on parempi valinta kuin pakkoliitto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;28394264:
Siksi, että lasten ajatteleminen ei ole oikeudenmukaisuuskysymys siinä mielessä, että jos et sinäkään, niin en sitten minäkään. Päinvastoin, mitä huonommin toinen hommansa hoitaa, sitä enemmän toisen on kannettava.
Niin että koska toisen pitää saada olla ihminen, on toisen oltava pyhimys? Toinen hajottaa, ja toinen kokoaa minkä parhaansa kerkiää. Enpä usko.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
en mä sitä rikkois vaan mies oli sen jo rikkonut menemällä toisen kanssa sänkyyn. Itsestäni sen tiedän etten pysty jatkamaan ihmisen kanssa joka noin tekee. Luottamus on tasan 0 siinä vaiheessa. Me ollaan puhuttu tästä miehen kans suhteen alkuaikana ja molemmilla on selvät sävelet puolin ja toisin jos noin tehtäs ja se pitää.
 
Jos ne perhe ja lapset on niin tärkeitä, ei silloin petä, varsinkin niin pitäisi olla, jos jauhaa tota paskaa mitä sä nyt jauhat. Todellisuudessa pettäjälle se seksi jonkun vieraan kanssa ja oma napa merkitsee eniten. Miksi siis toisen puolison täytyy raahata tälläistä ihmistä perheessä mukana, joka ei perheestä välitä?
Todellisuudessa ihmiset on kuitenkin vain ihmisiä ja joskus tilanteet ajaa umpikujaan jossa tekee todella typeriä asioita. Ei joka ikinen vieraan kanssa sänkyyn hyppääminen ole tapahtunut samoista syistä. Elämä ei ole mustavalkoista, kaukana siitä.
 
"Merri"
Jos ollaan parisuhteessa niin on se seksi ja läheisyys niin intiimi asia, että jos siihen menee toisen vetämään niin, en enää katsois. Pettäjä sen liiton olis silloin rikkonut.
Minulle seksi on niin kahden ihmisen välinen rakkuden ja läheisyyden kokemus, ettei siihen tarvi muita sotkea.
 

Yhteistyössä