"rinkula" ihottuma kaulassa, mitä tämä on??

  • Viestiketjun aloittaja "Apuva"
  • Ensimmäinen viesti
"Apuva"
Mulla on ollut n. viikon ajan kaulassa pyöreä ihottumaläiskä, se on erittäin tarkkarajainen, noin 10sentin kolikon kokoinen, täysin symmetrinen ympyrä. Se on koholla muusta ihosta ja ihan punainen, lisäksi toisella puolella kaulaa on "tavallista" ihottumaa, ilmestyi kaulaan eilen.

Onko kellään tietoa mistä tämä voisi johtua??
 
käy tsekkaamassa ettei ole punkin purema, veljelläni oli borrelioosi ja ei mikään kovin mukava juttu :(

Mutta miehelläni on kyllä tollasia täysin symmetrisen pyöreitä ihottumalaikkuja ollut aina, lääkärit sanoneet että liittyy vaan hänen atooppiseen ihoon ettei mitään ihmeellistä ja lähtevät kortisoonivoiteella pois.
 
Kaulin
Jos olisi punkki roikkunut kaulassa tuntitolkulla, niin kyllähän sen huomaisi.

Itse saan aina joka kevät ensimmäisistä hyttysten ja muiden ötököiden pistoista kauheat paukamat ja turvotukset. Loppuvat sitten kun ensin "tulen immuuniksi".
 
Minulla on ollut lapsena atooppista ihottumaa ja nyt aikuisena se ilmenee rinkuloina kaulalla. Lähtee kortisonilla ja hyvällä perusrasvauksella.
Joskus kuivaan kohtaan on tarttunut jotain sientä tms. ja tarvittu kortisonia, jossa myös tartuntaa hoitavaa ainetta. Tämä on yksi vaihtoehto.
 

Yhteistyössä