Rinnasta vieroitus ja menkkojen alkaminen

Siis mä oon pähkiny ja pähkiny tätä imetys hommaa enkä tiä miten täs nyt toimis. Ku pirpana 7.5kk ja syö kiinteitä nyt 4 kertaa päiväs (kohta annetaan 5 kertaa) ja jotenkin toi imetys on alkanu vähän tökkiin. Aina soseaterian yhteydes annan sit tissiäkin, mut se on sellasta pyörimistä vaan. Imee pari kertaa ja yrittää nousta pystyyn, taas imee pari kertaa jne. tekeen vissiin 10 kertaa enneku heruminen alkaa. Sit jaksaa puoli minuuttia imee ja alkaa kampeen ittensä ylös ja jos yrität saada takas tissille niin alkaa itkeen ja riuhtoon. Joskus lopettaa ihan muutaman imun jälkeen ja sit irrottaa ja maidot suihkuaa mihi sattuu. En tiä onko vaan niin täynnä ettei jaksa sitä maitoo vai eikö imetys vaan kiinnosta??!!! Pari kertaa annan sit pelkkää tissiä ni sillon EHKÄ menee vähän paremmin, mut oikeestaan vaan yöllä syö rinnan suht tyhjäks - vaik ei siihenkään mee montaa minuuttia. Kai on niin unessa et ei viitti muuta häsätä.
Nyt sit mietin et jatkaako vaan imetystä vai pitäskö alkaa tuttelia koittaan. Sitä ei oo ikinä juonu ku alku aikoina yritettiin. Pulloo ei suostu imeen, nokkamukista juo pieniä hörppyjä vettä, mut sekin tuntuu vähän vaikeelta ja vetää henkeensä usein ne vedet. Ja miten sitä sit pitäs käytännössä alkaa opettaan. Töihinkin lähen parin kuukauden päästä et kai senkin takia pitäs vähän opettaa juomaan muutakin. Äh, kertokaa ny miten mun kannattas toimia!!
Sit viä noista menkoista. Oliko siinä joku sellanen et yöimetys estäs pääasiassa niitten menkkojen alkamisen. Ja mikä se aika siinä sit on? Meil syödään illalla about 21.30 ja sit yöllä imetän 4-5 aikaan kerran. Menkkoja ei näy ei kuulu, mut kyllä ootan että alkaisivat jo.
 
Muuten en osaa auttaa tuohon ongelmaan, mut mitä menkkoihin tulee, niin mun poika on kohta 5kk, ja mulla alkoi menkat viime viikonloppuna, vaikka imetän edelleen päivällä n. 5 kertaa, ja yöllä pari-kolme kertaa. Tammikuisten pinossa oli tästä puhe, niin siellä oli parilla alkanut menkat täysimetyksestä huolimatta vauvan ollessa pari kuukautta..että kyllä ne menkat saattaa alkaa ihan milloin vaan, imettipähän miten paljon tahaansa.
 
Tästä vastauksesta ei ole apua mutta kerrompa vain oman näkemyskeni kuinka toimin oman neitini kanssa.
Meillä neiti tuli juuri maanantaina 8kk ja annan edelleen rintaa mutta niinkuin kirjoititkin niin kiinteiden jälkeen ei jaksa imeä, samoin meillä välillä eli olen tarkoituksella antanut sit joskun 0,5h tai vähän myöhemminkin kiinteiden syömisestä ja silloin uppoaa hyvin. Joskus olen lukenut täältä palstaltakin et kannattais pitää tuo 0,5h vähintään väliä ennenkuin antaa rintaa.
Mä olen itse palaamassa jo reilun vkon päästä töihin ( vaikkakin lyhennetyl työajal) ja meinaan "lypsää" maitoa pakkaseen et jos neidille tulee ehdoton maitonälkä ettei tyydy kiinteisiin ja veteen niin on mitä antaa. Meillä ei myöskään ole koskaan noita korvikkeita kokeiltu ja eihän tuossa enää kauaa mene kun alkaa siirtymään maitotuotteisiin ja lehmän maitoon niin siksi en edes lähde korvikelinjalle.

Eilen puhuin juuri lääkärin kanssa nosta menkkojen alkamisesta ym. niin lääkäri totesi että imetyksellä ei välttämättä ole vaikutusta. Kaikilla on niin yksilöllinen tuo hormoonitoiminta ja joillain ne menkat voi tulla ihan säännöllisestikkin vaikka täysimettäis ja toisilla taas voi pysyä poissa imettämisen lopettamisen jälkeenkin jonkin aikaa. Mulla ei siis edelleenkään alkaneet mutta enpä mä niitä kaipaakkaan.

Tsemppiä sulle ja toivottavasti löydät itsellesio hyvältä tuntuvan ratkaisun.
 

Yhteistyössä