rinnasta vieroitus

miten teillä onnistunut rinnasta vieroitus 1-vuotiaalta tai vanhemmalta lapselta? poika juo vaan rintaa ei ole käyttänyt pulloa. selvitäänkö tästä vaiheesta ilman pulloa vai pitääkö ottaa käyttöön rinnan korvikkeeksi.
 
piukku
Tyttö lakkasi jo aiemmin tissiä syömästä, mutta ei ikinä huolinut pulloa.
Tupperin nokkamukit on ahkerassa käytössä. Kannet ei kestä hyvin, mutta siksi meillä on kolme mukia ja yksi kansi aina vaihdossa...
(luulen että neitokainen puree niitä ja sitten tunkee sormen siitä ilmaventtiilistä, kai ne muuten kestäis)
 
Paloma
Moi!
Meillä oli kans tää just joulunpyhinä ajankohtasta..ja hyvin meni.
Itseäni kans pelotti miten onnistuu toi juominen kun ei oo koskaan juonu tuttipullosta eikä muutenkaan huol tutteja ja nokkamukistakin joi vettäkin aika vähän.
Mutta kuten sanoin kaikki sujui hyvin ihan ilman mitään pulloja.Jos muksu on kauhean loduton niin voit toki tarjota pulloakin mutta oma mielipiteeni on että kannattaa harkita koska sitte joutuu vierottamaan sen vielä siitäkin ja sama itkurumba taas myöhemmin eessä.
Nyt meidän neiti nukkuu koko yön pinniksessä heräämättä kertaakaan ja ennen tosiaan öisin heräsi AINA 5-10 kertaa.Eli koko perhe on nyt suunnattoman tyytyväisiä!
Ja neitikin juo taikamukista tai Avenit nokkamukuista ilman niitä !imuosia" oikein hyvin.Eli tarkoitan että sieltä kannen sisältä otin pois ne jutu ja mukista saa nyt kallistamalla vettä ilman että lapsen tarvii imeä.On sitte helpompaa siirtyä oikeisiin mukeihin joita kans samalla harjoitellaan.
 
Paloma
Niin jäi vielä kertomatta että vauva oli tuolloin kuuro 1 v.Oon lukenu imetystukilistan sivuilta että vieroittaminen on vaikeinta 13-18 kk iässä joten päätin tehdä sen ennen sitä ka tuntui olevan oikein hyvä aika.Ekana yönä huusi tunnin ja nukahti selän silittelyyn.Toisena yönä itki 20 min ja kolmanyena ei enää lainkaan.
 
Mulle jäi epäselväksi, imetätkö montakin kertaa päivässä. Itse vieroitin tytön tissistä 10-12 kk:n iässä siten että suurin piirtein joka viikko vähensin yhden imetyskerran kokonaan pois, jolloin viimiseksi jäi jäljelle iltaimetys (yösyömiset lopetin jo kun tyttö oli 6kk). Sekin lopeteettiin samana päivänä, kun tyttö täytti 1v. Tämä toimi meillä, ei tullut kerta laakista hirveää muutosta tytölle + omat rinnatkaan ei räjähtänyt, kun maidon määrä väheni pikkuhiljaa.

Totta on, että mitä vanhempi lapsi, sitä vaikeampi vierottaa. Meillä tyttö kaipasi iltamaitoa pari kolme iltaa ja se siitä. Vanhempi lapsi osaa vaatia tissiä sitkeämmin.

Samaa mieltä olen kun aiemmatkin siitä, että ei kannata enää tuttipulloja ottaa käyttöön, kun seuraavaksi joutuu sitten niistä vierottamaan. Nokkamuki vaan käyttöön ja meillä ainakin 1v5kk on juonut noin kuukauden ihan mukista (kun laittaa kerralla vaan tilkan mukin pohjalle, ei mahdolliset kaatumisetkaan ole niin suuria tulvia).
 

Yhteistyössä