RINNOISTA odotusaikana

Kyselisinkin onko kellään kokemusta liittyen odotusajan rintakipuihin, kun mulla on järkyttävän kipeä pelkästään vasen rinta ja etenkin KAINALO. Tiedän että rintakivut ovat normaaleita ja yleisiä raskausoireita, mutta minulla kyseessä vain toinen puoli. Onko muilla ollut särkyä kainalon alueella? Välillä jopa tuntuu rintaa ja koko kainaloa kuumottavan. Ihmettelenkin miksi vain toinen puoli? Toisessa rinnassa tuntuu normaaleja kasvukipuja ja vihlaisuja, muttei mitään tälläistä kuumotusta ja jomotusta kuin tässä vasemmassa.

Esikoisen odotusaikana minulla ei ollut mitään kipuja rinnoissa, ne vain kasvoivat normaalisti. Nyt taas sitten kivut tuntuvat hyvinkin voimakkailta, etenkin öisin makuullaan ollessa. Mietinkin jo jotain paisetta yms. kun kipu on aikas kovaa ja tuo kuumotus kummastuttaa.
Kiva jos jollain kommentteja/kokemuksia ko aiheesta!
 
Mulla on ollu rinnat heti alusta asti kuin mankeliin jääneet ja kipuilee varsinkin aamuisin niin lujaa, et hyvä kun tohtii edes liikkua. Välillä vihlaisee kainaloon asti ja sellaisia outoja kuumotuskohtia aina välistä. Otin asian ekassa neuvolalääkärissä puheeks ja lääkäri tutki rinnat ja sanoi, että minulla saattaa olla jotain imusuonitukoksia rinnoissa lähellä kainaloa ja suositteli ehdottomasti käyttämään liivejä, joissa ei ole kaaritukia. Se on auttanut ja kivistely on sellaista raskauteen normaalia. Ei kuumota eikä vihlo. Nyt kuudetta odotan, eikä edellissä ole olut mitään vastaavaa. Suosittelen, et otat neuvolassa asian puheeks, et ei jää sit vaivaamaan. Todennäköisesti ihan normaalia kipuilua ja kuumotusta. Mulla tuo puoli, joka enemmän kenkkuillut tuotti sit huomattavasti enemmän maitoa. En osaa sanoa johtuuko sit siitä rintojen eroavaisuudet.

Lumi-Marja 14+0
 

Yhteistyössä