Rintakipu- hyvä vai paha???

Muutaman päivän ajan mulla on pakottanut ja ikäänkuin poltellut oikean rinnan sivustaa, ja tänään myös vasemmat rinnan. Ensin ajattelin että nonniin ja kivat- rintasyöpä iskee, mutta nyt heräsikin mieleeni ajatus että josko vaikka kohtalo olisi meille sen kolmennen lapsosen suonut ja "kipu" olisikin eka merkki raskaudesta. Kaksi edellistä raskautta olen ens. kertaa havainnut nimenomaan rintatuntemuksista, mutta vitjat kun en enää muista millaista se oli... Kellään tuoreita muistikuvia? Vanhuus ei näköjään tule yksin... :ashamed:
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
syd.kohtaus?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sydänkohtaus#Oireet

ap:n tapauksessa en usko..
Faija sai sydärin ja lähti tk:hn aikanaan (ja sille tielle jäi ) muistan että se piteli vasenta puolta rinnasta ja valitti käden puutumista ja poltetta rintalastassa(niinku ois närästänyt).
 
vieras
Kuulostaa närästykseltä. Mieheni luuli että nyt tulee lähtö, poltti ja sattui ja vakuutti ettei ole närästystä.
Mä olen sairaanhoitaja, kysyin onko kipu sellaista puristaako keuhkot kasaan ja ei ollut, sai hyvin henkeä.
Pulssikin ok tosin hyperventiloi varmaan hädästä hieman.
"pakotin" ottamaan kaksi närästyslääkettä ja muutaman minuutin päästä helpotti.
Närästyskipu ei aina ole sitä että röyhtäyttää tai vähän polttelee, mutta nuorilla ihmisillä se usein on juuri sitä, eikä sydänperäistä.
 
No ei ole närästystäkään, sitä joskus ollut ja tämä erilaista. Olen myös sairaanhoitaja, ja hieman nolona myönnän että tämän tunteen kanssa olen äimänä... :ashamed: Ehkäpä tämä kävelee huomenna apteekkiin....
 
mulkkumurkku
mulla tuli eilen ensimmäisen kerran ihan tuosta vaan rintakipuja, kesti pari-kolme tuntia.

ensin kipu oli hyvin pientä, mutta koko ajan sattui enemmän ja kävi jossain vaiheessa melkein sietämättömäksikin. toimintakyky meni hetkeksi, jouduin kitumaan vaan sängyllä. samaan aikaan alkoi pyörryttää. sit jonkun ajan päästä helpotti pikkusen ja hävisi kokonaan.
tänään koulussa yhtäkkiä esiintyi ihan lievää kipua vasemmalla puolella, sekä taas huimausta. ikää vasta 16 vuotta, eli tää tuskin on kovin yleistä? jotkut kaverit ajatteli että johtuu varmaan lihasjännityksestä/kasvukivuista, mutta onko silloin yleistä että toimintakyky menee, pyörryttää ja oksettaa?
pitäiskö jotain tehdä, mitä? :eek:
apuaa !
 

Yhteistyössä