Rintaliivien koosta

  • Viestiketjun aloittaja pölö
  • Ensimmäinen viesti
pölö
Olen aina käyttäny koon 85 d rinsikoita ja nyt kokeilin jotain ohjelmaa joka kertoo liivien koon mittojen mukaan niin ois muka 85 f koko oikea mulle. Mulla onki tuntunu että nää nykyiset ei ole oikeaa kokoa kun tissit tursuu yli liiveistä.. :)
 
kipin kapin alan liikkeeseen niin saat oikean kokoiset liivit. Sitä paitsi koko voi muuttua eri valmistajien välillä, kupin mallin takia ja ympärysmitan vuoksi. Se ei ole aina sama mutta siitä koosta on hyvä lähteä sovittelemaan silloin sen näkee mikä on sopiva.
 
vieras
Changet kupit pitää ottaa aina yhtä kokoa isommat kuin muissa merkeissä. Myyjä itse ehdotti niitä, kun kerroin kokoni. Changessa ostan aina F kupit, muissa merkeissä E on sopiva.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja suosittelen:
samaa, itse olin aikani tunkenut "tyttöjäni" 85 d koon liiveihin, kävin Changessa ja nyt päällä koko 75 g, ihan mahtavasti istuu :)
Changella on vähän eri koot kuin monissa merkeissä. Ainakin itselläni näin :) Eli Changen liiveissä e ja muissa d.
 
Poj
Sama vika oli mulla... Käytin ihan väärän kokosia. Suurin osa naisista käyttää liian suurta ympärysmittaa ja liian pientä kuppia, kuten minäkin...

Vaikeeta vaan et 70 ympärysmittaa ei meinaa löytyä kovin usein
 
mä olen käyttänyt AINA b75 kokoa. kävin tuossa kesän alussa ostamassa bikinit itäkeskuksen change liikkeestä. Erittäin ammattitaitoinen myyjä neuvoi minua ostamaan E65 kokoiset biksut. Olen tuon jälkeen ostanut kahden ko kokoiset liivit, eikä muuten tursu eikä purista.. Neuvon menemään alusvaateliikkeeseen, niin he osaavat neuvoa oikean koon löytämiseksi.
 
s
Rintaliivi ei ole sellainen, että on yksi absoluuttinen koko. Se riippuu mallista. Change on mulla vähintään 2 kuppia isompi (ihan älytön mitoitus). Patricia oli +1 kuppi.

Käytän mallista riippuen rinnakkaiskokoja 75E tai 80D. Change on syvältä.
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja Poj:
Sama vika oli mulla... Käytin ihan väärän kokosia. Suurin osa naisista käyttää liian suurta ympärysmittaa ja liian pientä kuppia, kuten minäkin...

Vaikeeta vaan et 70 ympärysmittaa ei meinaa löytyä kovin usein
Mulle yksi netistä löytynyt kuppikokolaskuri ehdotti 65-ympärysmittaa. Siinäpä sitä etsimistä! :snotty:
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Rintaliivi ei ole sellainen, että on yksi absoluuttinen koko. Se riippuu mallista. Change on mulla vähintään 2 kuppia isompi (ihan älytön mitoitus). Patricia oli +1 kuppi.

Käytän mallista riippuen rinnakkaiskokoja 75E tai 80D. Change on syvältä.
Mä tykkään Changen liiveistä, mut samaa mieltä että koot on aika hassut. PItää ostaan Nooan arkin kokosia liivejä :D

Mut se mistä en siellä tykkää, on se et myyjät tunkee koppiin tissejä tuijottamaan. En ole estoisin ihminen, mut tuntu epämiellyttävältä kun myyjä kävi nostelemaan ja vetelemään liivejä, joita en ollut vielä ees kunnolla saanut päälle. Ja monta kertaa kiskas verhon sivuun, et "miltäs näyttää"...Kiva et tuovat kokoja ja jos tarvii apuja, niin saa, mut en kyl tykkää ventovieraasta noin paljon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Poj:
Sama vika oli mulla... Käytin ihan väärän kokosia. Suurin osa naisista käyttää liian suurta ympärysmittaa ja liian pientä kuppia, kuten minäkin...

Vaikeeta vaan et 70 ympärysmittaa ei meinaa löytyä kovin usein
Mulle yksi netistä löytynyt kuppikokolaskuri ehdotti 65-ympärysmittaa. Siinäpä sitä etsimistä! :snotty:
Mulla 65.. :D Ympärysmitta on joku 68 ehkä? En oo ihan varma.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Mulla 65.. :D Ympärysmitta on joku 68 ehkä? En oo ihan varma.
No jos 68cm ympärysmitta, niin korkeintaan 70 rinsikat tietty. Itsekin käytän 78cm ympärysmitalla joko 75 tai 80cm. Mallista riippuen.

Mä en edes ymmärrä, miten naisilla voi olla niin vaikeata valita rintsikat. Kuinka kukaan edes ajattelee ottavansa reilusti isomman ympäryksen, kuin mitä todellisuus on. Siis joku 85cm - mä hukkuisin siihen tai sitten kupit olisi ihan viksin vonksin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Niin Changen käyttäjät - mikä teillä on senteissä ero rintojen päältä /alta. Onko reippaasti yli 20 senttiä, kuten teidän koot sanoo?
Enpä ole koskaan mitannut. Minulle riittää, että istuvat täysin (tai ainakin melkein, rintojen olessa hieman eri kokoiset, pitää käyttää joskus vähän kompromissia). Itsekseni ostellessa ilman myyjää jossain tavaratalossa otan aina useammankoon kokeiltavaksi, etenkin jos kyseessä ei ole aivan tuttu merkki. Ja reilun kokoiset rinnat löytyy E/F-kuppi.

Joskus on kymmenenkin erilaista mallia, joista yksikään ei ole minun malliseni, joskus taas kolmesta on kaksi hyviä.

Patricialta löytyi aina parhaiten minun malliseni, mutta nykyään niitä ei täältä päin löydy :headwall: kun oma myymälä lopetti joku vuosi sitten.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Slottade:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Kannattaa käydä esim. Change-liikkeessä, sieltä saa just oikeankokoiset :)
change on kyllä suomen paskin liiviliike. en suosittele.. vaikka onkin edullisia muihin liiviliikkeisiin nähden, niin suosittelen maksaa enemmän kun sieltä ostamaan
Niiden materiaali on minusta tosi kovaa, ja hienommat mallit ovat heikommasta materiaalista huolimatta kuitenkin noin 50e. Samalla rahalla saa muutakin.

Ja mua häiritsee ostaa G-kuppia, jotta tissit mahtuisivat. Imagokin karisee. :D
 
Mina
Äidin kanssa joskus vuosia sitten hankittiin mulle ekat rintsikat ja siitä sitten oon vaan kasvun mukana vaihtanut isompiin.. Tällä hetkellä lapsettomana siis 85C Jos käyttäisin 80Ctä niin tursuis rinnat pihalle, ja 80Dtä tosi vaikee löytää.. Ja puristais kyllä muutenkin ikävästi, eli tosi sopivat ovat. Välillä kyllä toinen rinta tahtoo puristautua pihalle, mutta pienellä korjailulla menee kyllä ihan ok paikalleen.. Jos olis isompi kuppi, niin toi "enempi C" rinta hukkuis, reppana :D
 
suosittelen
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Niin Changen käyttäjät - mikä teillä on senteissä ero rintojen päältä /alta. Onko reippaasti yli 20 senttiä, kuten teidän koot sanoo?
Eihän noi mitat oikeesti toimi, jos on riipparinnat :D
Näinpä, valtoimenaan omani alittavat tuon 20 senttiä, mutta kuppiin keräiltynä istuu juuri sopivasti :D
 

Yhteistyössä