Rintapumpuista!


Heissan!

Onko kellään kokemusta Avent isis- rintapumpusta ja Medelan sähkökäyttöisestä pumpusta? Kumpi on parempi? Medelan käsikäyttöisellä ei ainakaan mulla irtoa maitoa kuin monen hikipisaran jälkeen..
 
Avent Isis on minulla ja olen tosi tyytyväinen. Muita en ole kokeillut, on varmaan ollut tarpeeksi hyvä, kun ei oo tullut muiden pumppujen kokeilu mieleen!

Tästä oli keskustelua joku aika sitten "Lastentarvikkeet" otsikon "Mistä/mikä merkki hyvä rintapumppu?" alla. Voit sieltä kattoo muita suosituksia ja mielipiteitä.
 
Aventin käsikäyttöinen pumppu on taivaallinen verrattuna Medelan käsikäyttöiseen. Jälkimmäisellä sain vain muutaman tipan tulemaan ja sekä kädet että rinnat kipeiksi. Käytiin sitten ostamassa tuo Avent ja maito lähti heti tulemaan kunnolla ja ei tarvinnut kuin toisella kädellä pumpata kevyesti. Eli suosittelen! Medelan sähkökäyttöisestä ei ole kokemusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mama 2007:
Olen kuullut, että käytettynäkin voisi ostaa. Kannattaisko netistä etsiä?...
Eihän rintapumppu ole käyttöikänsä aikana kuin yhdelle ihmiselle tarkoitettu. Tai ainakin Medela Harmonyn (käsikäyttöinen) ohjeissa sanotaan ehkä vähän hassustikin näin: Tätä tuote on tarkoitettu yhdelle käyttäjälle. Useamman henkilön käyttö voi vaarantaa terveyden.
 
Aventin Isis rintapumppua myydään ainakin Stockmannilla ja apteekeissa. Omani on ostettu Stockalta ja maksoi 60?. Mukana tosiaan pari tuttipulloa ja reilusti varaosia. Oli mielestäni ehdottomasti hintansa arvoinen, vaikka silloin mietityttikin.

Ne Aventin tuttipullot on muuten ainakin pienelle vauvalle mielestäni kätevämpiä kuin esim. Ainu, koska niissä tuttipullon tutista ei tule kerralla liikaa. On siis useampia eri reikäkokoja lähtien ihan pienestä. Meillä oli nimittäin ongelmana se, että vauva vetää helposti henkeensä maitoa, jos antaa pullosta. Noissa ei sitä ongelmaa. Lisäksi niissä kun laittaa korkin tuttipulloon, niin se "tukkii" tutin reiän, eli ei haittaa vaikka menisi laukussa vaakatasoon. Ja yksi plussa ihan pienellä on se, että Aventin tuttipullo muistuttaa eniten oikeaa nänniä. Meillä imuote oli siis pienentynyt tavallisen tuttipullon kanssa, nyt palasi melkein alkuperäisen levyiseksi. Nyt parikuisena ollaan käytetty jo Ainujakin, jos Aventit on pesussa. Imuote on pysynyt hyvänä, mutta edelleen Ainuista meinaa tulla liikaa maitoa..
 
minulla oli aluksi medelan käsikäyttönen pumppu. kaks viikkoa pumpattuani käsi oli ihan ...skana ja hermo meni. ostin avent isiksen sähkökäyttösen pumpun ja se oli ihan unelma. ihan yhtä hyvä ku sairaalan pumput. avent oli hyvä ku se toimi paristoillaki, oli tosi kätevä reissussa.

ite käytin pumppua noin kuukauden ja se ei kyllä miksikään siinä ajassa mennyt. myin kyseisen pumpun netin välitykselle noin kolmasosan halvemmalla.
 
Olisin myös sitä mieltä ettei pumppu normaalikäytössä pahemmin kulu. Ja tosiaan ainakin Aventin Isiksen mukana tulee reilusti varaosia. Eli siinä mielessä voiihan hyvin ostaa käytettynä. Kannattaa ehdottomasti vaan varmistaa, että suppilo-osassa on se silikoninen "imutyyny" tallella. Se juuri on iso osa tuon pumpun ihanuutta ja niitä on paketissa vain yksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama 2007:
Olen kuullut, että käytettynäkin voisi ostaa. Kannattaisko netistä etsiä?...
Eihän rintapumppu ole käyttöikänsä aikana kuin yhdelle ihmiselle tarkoitettu. Tai ainakin Medela Harmonyn (käsikäyttöinen) ohjeissa sanotaan ehkä vähän hassustikin näin: Tätä tuote on tarkoitettu yhdelle käyttäjälle. Useamman henkilön käyttö voi vaarantaa terveyden.
Yhdelle kerrallaan - vuokraa ja lainaahan moni yhdistys mm. noita pumppuja, joten toki niitä toinenkin ihminen voi käyttää kunhan ne desinfioidaan kunnolla siinä välissä.
Pumpuissa on kyllä sellaisia osia, jotka kannattaa jossain vaiheessa uusia, eli jos ostaa käytetyn, niin kannattaa tarkistaa pumppu kunnolla.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: Avent isis ehdottomasti. Toisesta ei ole kokemusta, mutta mm. Ainun sähköpumppu on jäänyt ihan vaille käyttöä minulla kun tuo Avent on niin paljon parempi ja mukavampi.
 
Olen käyttänyt Ainun medelaa (siis se sähkökäyttöinen) ja olen kyllä ollut tyytyväinen ostokseeni. 59 euroa. Aiemmin oli joku ikivanha käsikäyttöinen pumppu, mutta sillä ei kyllä saanut kuin käden kipeäksi.
 
Minulla myös avent isis ja olen todella tyytyväinen, että sen tulin hankkineeksi (alesta 45 euriboria se paketti). Rahaa on tullut laitettua paljon turhempaan. Ei tosin ole kokemusta muista pumpuista ja tuurilla tuon ostin mutta hyväpä oli tuuri :) Helppo pumpata ja hyvät tuttipullot mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva06:
Kannattaa ehdottomasti vaan varmistaa, että suppilo-osassa on se silikoninen "imutyyny" tallella. Se juuri on iso osa tuon pumpun ihanuutta ja niitä on paketissa vain yksi.
Silikoninen imutyynyn löysin Aventin maidonkerääjäpaketista, jossa on kaksi paria maidonkerääjiä, ja pari silikonityynyä, jotka käy myös Isis pumppuun. Eli jos jostain löydät käytetyn, mistä puuttuu tuo silikoniosa, niin löytyy sekin varaosina. Ei ole tässä tosin niin pitkä suppilo-osa, mutta sopii pumppuun kyllä.

Käytetty minullekin olisi kelvannut, jos olisin hoksannut! Pumppuhan on steriloitava omassakin käytössä, hygieniasta on luonnollisesti huolehdittava.

Sairaalassakin samat pumput kiertää ja sieltäkin kai niitä voi vuokrata. Mikset kysyisi sairaalasta/yhdistyksistä paljon vuokraaminen maksaa? Saattaa tulla halvemmaksi kuin ostaminen ja sähkökäyttöinen tehokkaampi.
 
...Useamman henkilön käyttö voi vaarantaa terveyden...

tiedän mitä tämä tarkoittaa, nimittäin meinaa hermot mennä! Tyttö on jo kohta viisikuinen ja maitoa tulee kuin esterin mistä lienee edelleenkin. Luovutin maitoa ja minulla oli sairaalan supertehokas sota-aikaa muistuttava loistava pumppu, mutta kun jouduin sen palauttamaan ja ostamaan oman, en sitten älynnyt katsoa mitään vertailuja ja ostin huuto.netistä tuon Medelan pumpun vuodelta -05. Kyllähän se imee, mutta on se kyllä aika mopo varsinkin siihen sairaalan pumppuun verrattuna. Ei kannata rahojaan ehkä haaskata ainakaan tuon vuoden malliin. Uutta taas on kaveri ihan kehunutkin. Ehkä mun tuotanto on liiallinen tällasella :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama 2007:
Olen kuullut, että käytettynäkin voisi ostaa. Kannattaisko netistä etsiä?...
Eihän rintapumppu ole käyttöikänsä aikana kuin yhdelle ihmiselle tarkoitettu. Tai ainakin Medela Harmonyn (käsikäyttöinen) ohjeissa sanotaan ehkä vähän hassustikin näin: Tätä tuote on tarkoitettu yhdelle käyttäjälle. Useamman henkilön käyttö voi vaarantaa terveyden.
Mitäs kun vuokraavat pumppuja sairaalas yms....kyl voi käytettynä ostaa, keittää ja pesee vain hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammx2:
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama 2007:
Olen kuullut, että käytettynäkin voisi ostaa. Kannattaisko netistä etsiä?...
Eihän rintapumppu ole käyttöikänsä aikana kuin yhdelle ihmiselle tarkoitettu. Tai ainakin Medela Harmonyn (käsikäyttöinen) ohjeissa sanotaan ehkä vähän hassustikin näin: Tätä tuote on tarkoitettu yhdelle käyttäjälle. Useamman henkilön käyttö voi vaarantaa terveyden.
Mitäs kun vuokraavat pumppuja sairaalas yms....kyl voi käytettynä ostaa, keittää ja pesee vain hyvin.
Niinpä tietysti.. Voihan ne osat "steriloida" vaikka keittämällä. Mulla ei taas aivot yhtään pelaa! Liekö jotain tekemistä väsymyksen kanssa.
 

Yhteistyössä