Rintaruokinta ja raskaaksi tulo?

MLR
Hei!

Haluaisin kysyä muiden kokemuksia/tietoa liittyen imetykseen ja raskaaksi tuloon? Kysyin asiaa myös neuvolasta ja sanoivat että kun imettää koko aikaisesti niin raskaaksi tulo ei ole helppoa tai että imetys myös ns. suojaa kuten esim Cerazette pillerit. Sillä eihän nämä pilleritkään mitään 100% varmoja ole.
Siksi haluaisinkin tietää kuinka pian voi tulla tai joku on tullut raskaaksi heti synnytyksen jälkeen, ilman ehkäisyä, ja ns. suojana ollut pelkästään tuo imetys? Tiedän että imetys ei ole mikään suojakeino, mutta joka tapauksessa.
Sain neuvolasta noita Cerazette pillereitä, mutta hieman arveluttaa niiden käyttö, ja varsinkin kun täältä palstalta luin muiden kokemuksia kyseisestä pilleristä. :|
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.
 
Älkää hyvät ihmiset uskoko siihen että imetys on ehkäsy keino!
tuloksen näkee helposti 80-90 luvulla joiden sisarusten ikäero on 1-1,5 vuotta.
Minun siskollani ja minulla 9kk ikäeroa ja parhalla ystävälläni on siskonsa kanssa ikäeroa 1.3kk eroa tms

Tyhmä saa olla jos tollaseen uskoo.
 
Itse en ole kokeillut kuinka hyvin täysimetys suojaa raskaudelta (osittaisimetys ei suojaa, hidastaa ehkä vain vähän), mutta osittaisimetyksellä tulin kyllä raskaaksi (oli toivottu ja ikäeroakin on lähes 3v). Jos et halua toista lasta älä luota imetyksen suojaavaan vaikutukseen! Tiedän tapauksia joilla on 1v tai alle ikäero ja äiti on imettänyt.
 
No en luottaisi imetyksen suojaan. Kokemusta ei ole, mutta koskaan ei voi tietää mikä kuukausi on se kun munasolu ekan kerran taas irtoaa. Itse olen imettänyt nyt 10kk. Yöimetykset vasta lopettanut, kuukautiset eivät ole alkaneet. Jos ajattelee asiaa taaksepäin niin hyvin ois suojannu ainakin tähän asti, mutta aika leikkimistä on. Kyllä siinä täytyy sitten olla valmis siihen perheenlisäykseen:whistle:
 
Jos täysimetät tiheästi (10 - 20 kertaa vrk:ssa) ilman tuttia, vesipulloa, lisämaitoa tai -ruokaa ja rintakumia, imetät myös yöllä ja mielellään nukutat vauvaa vieressä, et ole poissa vauvan luota kuin satunnaisesti ja korkeintaan 2 tuntia kerrallaan, ensimmäiset 6 kk ovat suht. varmaa aikaa. Raskauden riski on tilastollisesti suunnilleen yhtä pieni kuin parhailla ehkäisimillä. MUTTA mm. jos suvussasi (äidillä, siskoilla) on ollut taipumusta hedelmällisyyden/kuukautisten nopeaan palaamiseen synnytyksen jälkeen, tilanne voi olla toinen.

Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
Kotona
 

Yhteistyössä