Rintatulehduksesta..

"mölli"
Kuinka kauan synnytyksestä on aikaa? Äidillä on periaatteessa viikko synnytyksen jälkeen oikeus osastolla tarjottavaan hoitoon eli myös osastonlääkärin vastaanottoon. Jos sairaalasta kotiutumiseta on aikaa yli viikko, silloin terveyskeskukseen tai yksityislääkärille.
 
"neljän äiti"
Tuossa tilanteessa ei aina ole edes välttämätöntä käydä lääkärissä, jos oireet on selvät. Lääkäri voi soittaa sulle reseptin apeteekkiin tai noudettavaksi tk:sta/neuvolasta. Kannaaata kysyä.
 
"blää"
Mulla kaksi lasta ja yhteensä kahdeksan rintatulehdusta takana =/ mutta kertaakaan en käynyt lääkärissä sen takia.....
Meni aina muutamissa päivissä ohi. Se on kyllä aivan karsea vaiva!!!
 
[QUOTE="blää";25876373]Mulla kaksi lasta ja yhteensä kahdeksan rintatulehdusta takana =/ mutta kertaakaan en käynyt lääkärissä sen takia.....
Meni aina muutamissa päivissä ohi. Se on kyllä aivan karsea vaiva!!![/QUOTE]
Muutamissa päivissä?! Mulle tuli yli 40 asteen kuume, rinta turvonnut & tummanpunainen & tulikuuma, kipu oli niin kovaa että nukkumisesta ei tullut mitään, ja imetys vei tajun. Sitä jos olisi muutaman päivän kestänyt niin aika hulluntyhmä olisin ollut.

Sulla on varmaan ollut "vain" alkavia rintatulehduksia? Sellaiset saakin (minäkin sain) parantumaan pumppaamalla, imettämällä, kaalinlehdellä, suihkulla, särkylääkkeellä...mutta sitten oli näitä "kuolen just nyt"- tulehduksia joita ei voinut kotona katsella & hoitaa.

Niitä odotellessa taas. Pitikin hankkiutua vielä raskaaksi :D
 
"blää"
Siis tosiaan on ollut ihan noita oikeita tulehduksia, jolloin kuumetta 39-40 astetta ja aivan järkkykamala olo! Siltikään en antibiootteja hakenut. Ois ehkä pitänyt.
Ja on toki ollut myös noita alkavia tulehduksia, jotka saanut itse myöskin parannettua.
Toi on ehkä vauva-ajan kamalampia juttuja...ei tuu ikävä!
 

Yhteistyössä