Rintojen pienennysleikkaus

  • Viestiketjun aloittaja geekuppi
  • Ensimmäinen viesti
Moi
mulle on tehty leikkaus. suosittelen. vaikka kivut oli kovat jälkeen enkä pariin viikkoon voinut lapsia hoitaa. haavat myös vähän tulehui ja kaduin hetkellisesti. nyt rakastan rin+ojani ja on ihanaa kun voi juosta ja ostaa sopivia vaatteita! olen 158cm 62kg ja ennen rinnat oli 75g nykyään 75d
 
pienennystä haaveileva
Vanha keskustelu mut eniveis... aina voi toivoo lisää luettavaa...

Itse haaveilen (jo reilun vuoden haaveillut) pienennyksestä... hartia ja selkäkivut kovat... kokoa rinnoilla mehukkaat 80J... Mietityttää vaan kun haaveilen lisälapsista että kun imetys ei sitten onnistu kun joutuu reilusti nänniä siirtämään... tekis mieli mennä et loppus kivut ja muut ongelmat, mutta haluisi kuitenkin imettää ja lapsia haluan vielä vaikka kuinka monta lisää :D
 
isorintainen mummo
En edes tiedä mitä kokoa rintani ovat, kun en ole voinut pitää liivejä moneen vuoteen. Niska, hartiat, selkä ja pääkipua jatkuvasti. Olkaimet painavat isot vaot olkalihaksiin. Mikä se mitta mahtaa olla. jolla mitataan nännin etäisyys solisluusta. Rintani ovat kiinteät, vaikka roikkuvatkin kovin alhaalla. Onko jollain vastausta ? Tietenkin se on kiinni siitä onko ihminen isokokoinen vai persjalkanen niinkuin minä.
 
rintojen piennenys tehty
mulle on tehty kyseinen toimenpide, alunperin oli e-kuppi, nyt c. Minä tein niin, että varasin yksityiselle lääkärin,( terveystaloon) jonka tiesin suorittavan näitä leikkauksia niin julkisella kuin yksityisellkäin puolella. Sanoin siellä lääkärissä että haluaisin lähetteen julkiselle puolelle ja hän teki sen, tarkasti tietysti ja mittais täyttyvätkä kriteerit, olikohan niin että 23cm yli kaulakuopasta nänniin niin riittää perusteluksi. Tää lääkri sanoi että harvoin eää tehdään yksityisellä puolella näitä leikkauksia kun julkiselle pääsee hyvin ja hoitotakuu takaa että pääsee siinä 6kk kuukaudessa. Tämä kyseinen lääkäri sitten leikkasi, kävin elokuussa täällä ja viime helmikussa leikattiin. Tosi tyytyväinen olen, enkä edes pahemmin ollut kipeä leikkauksen jälkeen. Jännittihin se ja aluksi piti varovaisesti elää. Arvet jäi mutta olo on paljon kevyempi, yli 1,5 kg lähti massaa rinnoista.
 
rintojen pienenys tehty
joku kysyi lapsenteosta, niin ja sain lapsenkin tuon leikkauksen jälkeen, imetys ei onnistunut vaikka maitoa kyllä heruikin, multa ei ole onnistunut aikasempienkaan lasten kohdalla joten voi olla sekin syynä. Mutta siis maitoa kyllä tuli ainakin jonkin verran.
 
"Annika"
Hei!

Netistä löytyy suhteellisen kattavasti tietoa pienennysleikkauksesta jos googlettelee!
Mä olen juuri ollut leikkauksessa (viime viikon to!) ja nyt parantelen kotona ja ihastelen uutta ja kevyttä ulkomuotoa.

Leikkaukseen pääsee jos täyttää tietyn pisteytyksen (http://rintojenpienennysleikkaus.blogspot.com/p/pienennysleikkauksen-kriteerit.html), linkistä voi katsoa pisteytyksestä lisää, mutta suunnilleen niin että jos painoindeksi alle 25 ja mitta solisluusta nänniin (tai siitä kuopasta niiden välissä) on 27 tai yli niin saa 50pistettä. 50 pistettä riittää jo pelkästään siihen että leikkaukseen pääsee.

jos painoa on enemmän, niin saa vähemmän pisteitä ja lisäpisteitä saa tietysti muista vaivoista joita suuret rinnat aiheuttaa! Itselle riitti tuo 50p ja sillä perusteella pääsin leikkaukseen.

Paino vaikuttaa lähes aina rintojen kokoon ja vaikka ne olisi suuret ennen lihomistakin niin kehon kannalta parasta olisi tietysti saada painoa alas. tämä vaikuttaa myös leikkauksen jälkeiseen palautumiseen ja myös tietysti siihen millaiset rinnat sitten lopulta ovat (jos siis laihtuu leikkauksen jälkeen paljon taas, voi rintojen muoto muuttua, tietysti ihmisestä riippuen).

olen käsittänyt että konsultaatiossa aina kehotetaan laihtumaan ennen leikkausta, jos ylipainoa on. siitä en osaa sanoa kuinka helposti leikkaukseen pääsee jos ylipainoa.

itse kävin ihan julkisen puolen lääkärillä, ja näin sen pitäisi kaikkialla onnistua. omalle lääkärilleni tämä oli aivan uusi asia, joten varautukaa siihen!

Mulla oli ennen leikkausta 70h tai i (en käyttänyt rintaliivejä pitkään aikaan ennen leikkausta joten en ole aivan varma, oli pakko käyttää urheilurintsikoita) ja nyt kun leikkaus vasta niin tuore, en osaa sanoa mikä loppputulos on. arvioisin kuitenkin että nämä jää d-e kuppiin!

olen todella iloinen ja tyytyväinen päätökseeni, ja vaikka leikkaus vasta takana tiedän että tämä on paras päätös koskaan! Tiedän että en välttämättä voi imettää, mutta jos on liian isot rinnat, on silloinkin suuri mahdollisuus että ei pysty imettämään! Eikä kaikki voi imettää vaikka ei olisikaan isoja rintoja, ja se ei ole vaarallista ja vaikka tietysti olisi hyvä jos voisi imettää niin ihan hyvin voi myös olla imettämättä!

arvet ovat joko ankkurinmuotoiset (nännin ympäri, pystysuoraan alas ja rinnan alta viillot) tai sitten pelkkä nänni ja pystyviiva. Arvet jäävät tottakai, vaikka vaalenevatkin. Itseäni ei kyllä ole mietityttänyt sekuntiakaan että jääkö arvet tai tuleeko rumat tissit leikkauksen jälkeen. Tämä kevyt ja ihana olo kun voi tehdä mitä vaan, korvaa kaikki arvet ja rumuudet mennen tullen. En tiedä mitä olisin tehnyt ilman tätä leikkausta. Nyt voin iloita vaateostoksilla ja alusvaateostoksilla, eikä niiden tarvitse enää päättyä pettymyksiin ja kyyneleisiin!

Suosittelen kaikille tätä leikkausta!
ystäväni kirurgi oli sanonut hänelle että erään tutkimuksen mukaan tämä leikkaus parantaa elämänlaatua enemmän kuin polviproteesin laittaminen (joka mahdollistaa siis täyden liikeradan jalalle), se kertoo mielestäni aika paljon!

toivottavasti tästä oli hyötyä teille jotka pohtivat leikkausta!
 
Leikkauksesta haaveileva 65F
Mistä irtoaa "helpoiten" lähete plastiikkakirurgin pakeille. Yksityissairaala, työterveys? Olen nimittäin aikoinani traumatisoitunut siitä, kun asiaani ei otettu tosissaan. YTHS:n miesgynekologi muun muassa päivitteli ääneen, että onpa paljon rintarauhasta, eikä rasvaa ollenkaan... Olin siis vastaanotolla sen takia, kun rintani yhtäkkiä lähestyessäni 30 v. kasvoivat usean kuppikoon. Nyt 65F.

-Leikkauksesta haaveileva
 
"Annika"
Mistä irtoaa "helpoiten" lähete plastiikkakirurgin pakeille. Yksityissairaala, työterveys? Olen nimittäin aikoinani traumatisoitunut siitä, kun asiaani ei otettu tosissaan. YTHS:n miesgynekologi muun muassa päivitteli ääneen, että onpa paljon rintarauhasta, eikä rasvaa ollenkaan... Olin siis vastaanotolla sen takia, kun rintani yhtäkkiä lähestyessäni 30 v. kasvoivat usean kuppikoon. Nyt 65F.

-Leikkauksesta haaveileva
lähete pitäisi saada ihan tavalliselta terveyskeskus lääkäriltä. kaikille leikkaus ei ole tuttu ja monet ei tiedä välttämättä että miten niiden kanssa menetellään, mutta voit mennä sinne ja kertoa ihan ensiksi että sä haluat lähetteen. ja voit sanoa että sä olet ottanut kriteereistä selvää (eli painoindeksi alle 25 ja mitta kaulakuopasta >27 cm ) ja tiedät että olet oikeutettu leikkaukseen. sillä tavallisen lääkärin nämä kriteerit todetessaan (eikä hänen kai edes oo pakko niitä todeta, muuten kuin lähettää eteenpäin, sillä lääkäri siellä plastiikkakirurgisella sen vikan päätöksen tekee..) on hänen annettava lähete kaikille!

jos meinaa olla vaikeaa niin sanot että hän voi soittaa jollekki joka tietää asiasta (esim. mun oma lääkäri ei tiennyt, mutta oli halukas ottamaan selvää ja innokkaasti hoiti asiaani ja soitti toiselle lääkärille joka osasi neuvoa!

nuo kriteerit löytyy tarkemmin googlettamalla! reippaasti vaan lääkäriin, jo sun rinnanympärysmitta kertoo melkein sen että on selkeästi liian suuret rinnat. tsemppiä! :)
 
"jutta"
Kilo lähti kudosta molemmista rinnoista.Pääsin julkiselle puolelle kun on niskakipua ym. Rinnat roikkui mahan päällä. Sairaslomaa muutama viikko. Arat ovat ja pientä jomotusta. Otan Panadolia. Nyt huomaa kuinka iso maha on kun sen vasta näkee. Yksi yö sairaalassa.
 
Varaat arviokäynnin lääkärille. Ne mittaa yhtenä kriteerinä sen, kuinka monta senttiä on hartiasta nänniin. En muista sitä raja-arvoa, mutta se kun täyttyy, pääsee leikkaukseen. Jos on toimiinnallista haittaa (niska-hartiasärkyjä, liikuntarajoitteita ym.) on nakki aina varmempi. Kuitenkaan rintojen sinällään suuri koko ei ole se ainoa kriteeri, vaan sitä verrataan vartalon muihin mittasuhteisiin. Myös ns. kevyemmät tissit, jotka roikkuvat vyötäröllä ovat leikkaukseen oikeuttavat, jos se hartia-nännimitta täyttyy.
 

Yhteistyössä