risiiniöljyn käyttö käynnistäjänä?

Kysynpä nyt tälläkin puolen,että onko kellään ko. aineesta kokemuksia? Kun neuvolassa joillekin on suositeltu...itseä kuitenkin vähän epäilyttää,joten olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia, puolesta ja vastaan.
 
Miten kukaan neuvolassa voi edessä ehdottaa moista??!!!!!
Älkää hyvät ihmiset riskeeratko vauvojenne tai omaa terveyttänne malttamattomuuden takia! Vauva syntyy kyllä kun on valmis! Ja jos ei meinaa syntyä, niin sitten avuksi sairaalan/lääkäreiden asiantuntemus.
Risiiniöljyn käyttäminen synnytyksen käynnistämiseksi on kuulema johtanut joskus äidin kuolemaan.

Muistakaas, että yksikään lapsi ei ole kohtuun jäänyt...

Ps. Vyöhyketerapia vois olla parempi idea, mutta sekin vasta sitten, kun ainakin se 40 raskausviikkoa on kasassa.
 
risiiniöljy
Hppön höpö puhetta että muka hengen vaarallista! :LOL: :whistle:
Semmonen homma ennenvanhaa että on saatu suoli tyhjennettyä mikä edesauttaa vauvan lasketutmista synnytyskanavaan eikä aiheuta mitään riippuvuutta. Sama vaikutus on synnytykseen liittyen peräruiskeet, sekä esim. luumujen kilotolkulla syönti, voi toki itse valita mikä vaihtoehto on miellyttävämpi! Olen itse kokeillut risiiniöljyä ja ollaan keskusteltu kätilön kans siitä! Oli hyvä kokemus ku olis muutenki yritetty käynnistää että jos käynnistämistä on suunniteltu kannattaa kokeilla!
 
mäkin näin sen ohjelman missä tästä sanottiin. eikä kuulemma enää kaikissa apteekeissa edes myydä risiiniöljyä raskaana oleville juuri tästä syystä että voi olla vaarallista. ok jos tehdään sairaalassa mutta ei kotioloissa.
kyllähän sitä on ennen paljon käytetty mutta silloin onkin äitien ja lapsien kuolleisuus ollut paljon suurempi!
 
mulla synnytyslääkäri sanoi, ettei ole kellekään neuvonut kokeilemaan. mut mä kuulemma voisin koittaa jos haluaisin, kun ei siitä vaaraakaan ole. koitin, ei tullu suppareita eikä kyllä kakkaakaan. eli ei minkään näköistä vaikutusta. näin sitten myöhemmin ton ohjelman, jossa sanottiin (jos en aivan väärin muista) että voi aiheuttaa niin voimakkaita supistuksia että kohtu voi revetä. tulipas kiva olo sen jälkeen. onneksi poikani oli tuolloin jo turvallisesti sylissäni!
 
Tämä on juuri se aihe josta oon täälläkin joskus tiedottanut! VAARALLISTA! Se on suun kautta otettava lääke joka aiheuttaa yleensä kunnon ripulin...ainetta menee myös sikiöön jolloin osa sikiöistä kakkaa lapsiveteen! Ja se kakkaaminen on vaarallista!!! Risiinin käyttö on vanha menetelmä josta on luovuttu ja sitä vastaan puhutaan nykyään. Kaikilla hoitajilla pitäis olla parempaa tietoa jo. :eek:
Ja te jotka nyt älähdätte: ei mullakaa käyny mitää huonosti ym...niin miksi ottaa sitä RISKIÄ??? :'( \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2004 klo 18:38 risiiniöljy kirjoitti:
Hppön höpö puhetta että muka hengen vaarallista! :LOL: :whistle:
Semmonen homma ennenvanhaa että on saatu suoli tyhjennettyä mikä edesauttaa vauvan lasketutmista synnytyskanavaan eikä aiheuta mitään riippuvuutta. Sama vaikutus on synnytykseen liittyen peräruiskeet, sekä esim. luumujen kilotolkulla syönti, voi toki itse valita mikä vaihtoehto on miellyttävämpi! Olen itse kokeillut risiiniöljyä ja ollaan keskusteltu kätilön kans siitä! Oli hyvä kokemus ku olis muutenki yritetty käynnistää että jos käynnistämistä on suunniteltu kannattaa kokeilla!
Mietippä sitten mikä oli lapsikuolleisuus ennenvanhaan!? Niin! Suuri! Risiini kun otetaan suun kautta, se imeytyy suurina määrinä kaikkialle ja on siksi vaarallisempi lapselle! Kun minäkin sain peräruiskeen synnärillä...pantiin se peräpäähän josta se pian tulikin ulos kakin mukana...ei siis paljoa ehtinyt imeytymään. Ja synnärillä ollaan sentään silmän alla valvonnassa...toisin kuin kotona risiinin kera!
 
HUI KAUHIA! Synnytin itse kesällä ja käynnistelin risiiniöljyllä ei ollut komplikaatioita,LUOJAN KIITOS! mutta jos olisin nähnyt ohjelman en todennäköisesti olisi käyttänyt risiiniöljyä. Maihtoiko ko:eek:hjelmassa olla selitystä sille mikä siinä saattaa aiheuttaa esim. kohdun repeämän? Ja mikä ohjelma oli kyseessä? tuleeko uusintana?
 
Se oli TV2:n akuutti pari viikkoa sitten - en tiedä onko enää uusintaa. Varoittaminen ihan hyvä, risiini voi haastatellun TYKSin (olikohan?) ylilääkärin mukaan aiheuttaa niin kovia ja hallitsemattomia supistuksia, että kohtu repeää, mikä voi olla hengenvaarallista.

Oli kyllä mun mielestä vähän tekopyhä varoitus, tarinoita kohdun repeämistä ja äitikuolemista on netti pullollaan - aiheuttajana prostaglandiini Cytotec, jota Suomessa surutta käytetään tarvittaessa käynnistyksiin. No, onhan muka "valvotut olot" mutta ei näillä tropeilla käynnistynyttä synnytystä voi pysäyttää kun kirurgin veitsellä...
 
tsara
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2005 klo 23:55 tipsu kirjoitti:
Se oli TV2:n akuutti pari viikkoa sitten - en tiedä onko enää uusintaa. Varoittaminen ihan hyvä, risiini voi haastatellun TYKSin (olikohan?) ylilääkärin mukaan aiheuttaa niin kovia ja hallitsemattomia supistuksia, että kohtu repeää, mikä voi olla hengenvaarallista.

Oli kyllä mun mielestä vähän tekopyhä varoitus, tarinoita kohdun repeämistä ja äitikuolemista on netti pullollaan - aiheuttajana prostaglandiini Cytotec, jota Suomessa surutta käytetään tarvittaessa käynnistyksiin. No, onhan muka "valvotut olot" mutta ei näillä tropeilla käynnistynyttä synnytystä voi pysäyttää kun kirurgin veitsellä...
Oon samaa mieltä... Ja tuosta Cytotecista oon kuullut monta aika rajua tarinaa. Eli on niitä ihan sairaalaoloissakin ns. valvotuissa oloissa käytettäviä aineita jotka saattaa aiheuttaa kohdun repeämiä yms. Ja siihen lapsikuolleisuuteen mistä joku mainitsi, niin ei se takuulla ole mistään risiiniöljystä johtuvaa ollut!!
 

Yhteistyössä