Rokotuksia pelkäävät

  • Viestiketjun aloittaja Terveydenhoitaja
  • Ensimmäinen viesti
Kahden lapsen äiti
Minä en vastusta rokotuksia mutta kylläkin sitä että annetaan niin monta rokotusta samanaikaisesti ja olen aivan varma että rokotteet eivät ole vaarattomia, vaikka itse niitä myyn jatkuvasti kun olen apteekissa töissä. Senkin tiedän että terveydenhoitajia ei sponsoroida puhumaan rokotteiden puolesta.
 
Hyvä "ällistynyt"

Tuosta siivellä matkustamisesta. Jos sinun lapsesi kerran on rokotettu,niin mitä sinä turhia huolehdit? Eikö niiden rokotteiden tehtävä juuri ole suojata lasta (/aikuista) näiltä tartunnoilta? ;)

Ja yleisesti:
Minä en usko,että on terveellistä ruiskuttaa edes minimalistista määrää elohopeaa pieneen lapseen...mutta kukin tyylillään.


OT. Oli pakko vielä kirjoittaa tuosta terveydenhoitajien päivitetystä tiedosta. Tälläkin palstalla,kun tuntuu tuo th:n sana olevan laki. Esimerkkinä imetys. Niin monesti olen th:n suusta kuullut,että ylivuoden ikäisen imetys on täysin turhaa. Monet puoltavat lopettamista jo paljon aikaisemminkin. Kovinharvassa ylipäätänsä ovat imetysmyönteiset th:t. Kuitenkin esim: Kanadassa on suosituksena vähintään puolivuotta täysimetystä ja vähintään 2 v. osittaista imetystä! Onko ne sielä Kanadassa jotenkin tyhmiä,kun eivät tajua,että se on täysin turhaa...vai voisiko kuitenkin olla niin,että täällä korvikkeiden ja valion luvatussa maassa voisi joissakin asenteissa olla hieman parantamisen varaa...?

Niin ja vielä pikkaisen itse aiheeseen palatakseni , Täällä joku kirjoitti(unohdin jo nimimerkin) siitä,että lääkefirmat kustantaisivat lääkäreiden ja terveydenhoitajien koulutusta,mikä aiheutti jollekkin makeat naurut (ainakin oli viestissä hymiöitä,kuin teineillä ikään) . Uskon kuitenkin,että kirjoittaja tarkoitti lähinnä sitä,että lääkeyhtiöt ovat vahvasti läsnä esim. lääkäreiden koulutuksessa jo alkumetreiltä lähtien. Ainakin yksi ystäväni (,jokaopiskelee lääkiksessä) juoksee alituiseen lääkeyhtiöiden järjestämissä esittelytilaisuuksissa,josta sitten lähtee mukaan jos jonkinlaista krääsää. Lääkeyhtiöiden järjestämät illanistujaiset ovat erittäin suosittuja,niissä,kun ei ole tarjottavasta pula (eivät ole kipeitä eivätkä köyhiä nämä yhtiöt). Ruokaa riittää ja sahti virtaa. Sielä sitten tulevat lääkärit pitävät hauskaa ja myyntiedustaja siinä vieressä vaivihkaa selittää: -kuule otapa tästä tälläinen mainio särkylääkenäyte,on niin tehokas,jos vaikka aamulla sitten vähän päätä kivistää...ja tässä vielä toinen...annat sitten vaikka kaverille :saint: .
Ideana tässä nyt oli se,että vaikka lääkefirmat eivät suoranaisesti opiskeluja maksakkaan niin alusta asti ovat koulutuksessa mukana ja sponsoroivat opiskelijoita milloin milläkin.

-Mimosa-
 
sairaanhoitaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2005 klo 17:35 Mimmu kirjoitti:
Niin ja vielä pikkaisen itse aiheeseen palatakseni , Täällä joku kirjoitti(unohdin jo nimimerkin) siitä,että lääkefirmat kustantaisivat lääkäreiden ja terveydenhoitajien koulutusta,mikä aiheutti jollekkin makeat naurut (ainakin oli viestissä hymiöitä,kuin teineillä ikään) . Uskon kuitenkin,että kirjoittaja tarkoitti lähinnä sitä,että lääkeyhtiöt ovat vahvasti läsnä esim. lääkäreiden koulutuksessa jo alkumetreiltä lähtien. Ainakin yksi ystäväni (,jokaopiskelee lääkiksessä) juoksee alituiseen lääkeyhtiöiden järjestämissä esittelytilaisuuksissa,josta sitten lähtee mukaan jos jonkinlaista krääsää. Lääkeyhtiöiden järjestämät illanistujaiset ovat erittäin suosittuja,niissä,kun ei ole tarjottavasta pula (eivät ole kipeitä eivätkä köyhiä nämä yhtiöt). Ruokaa riittää ja sahti virtaa. Sielä sitten tulevat lääkärit pitävät hauskaa ja myyntiedustaja siinä vieressä vaivihkaa selittää: -kuule otapa tästä tälläinen mainio särkylääkenäyte,on niin tehokas,jos vaikka aamulla sitten vähän päätä kivistää...ja tässä vielä toinen...annat sitten vaikka kaverille :saint: .
Ideana tässä nyt oli se,että vaikka lääkefirmat eivät suoranaisesti opiskeluja maksakkaan niin alusta asti ovat koulutuksessa mukana ja sponsoroivat opiskelijoita milloin milläkin.

-Mimosa-
Piti ensin kommentoida, mutta en jaksa. Jos haluat ajatella lääkäreistä, että he ovat helposti vedätettävissä mainostamaan täällä kauheiksi ja vaaralliksi kuvailtuja rokotteita, niin pidä mielipiteesi. Kuitenkin itse alalla olevana luulen tietäväni paremmin ;)
 
mun mielestä on sitten ihan turhaa tulla vaatimaan mitään Kela-korvauksia tms kun muksu sairastuu johonkin Rokkoon tai niiden ikäviin jälkitauteihin jos ei oo antanu lastansa rokottaa!

noihin imetysjuttuihin en viitti edes kommentoida :$
 

Olen itse sairaanhoitaja, eikä yksikään lääkefirma ole sentin senttiä minulle tarjonnut siitä hyvästä, että mainostaisin rokottamista tai antibiootteja tai...ihan omalla opintolainallani olen itseni kouluttanut...

Olen työssäni hoitanut polion vammauttamia ihmisiä, näistä monet käyttävät esim. hengityslaitetta loppuikänsä. Iso hinta siitä, että rokotetta ei silloin ollut.

Jos joku taulapää kehuu sillä, että oma 7-vuotias on terveempi kuin naapurin rokotetut kakarat, niin kannattaisi pitää suuta soukemmalla. Minusta yksi tai kaksi flunssaa on naurettavan pieni murhe polion tai kurkkumädän rinnalla.

Ihmeellisiä huuhaa-tutkimuksia on joku antanut itselleen syöttää.
 
tuleva terkka
Että on kummaa tämä keskustelu. Harmi, että te rokotuksia vastustavat ette sattuneet syntymään silloin, kun esim tuberkuloosi tappoi ihmisiä täällä meillä Suomessa. Rokotuksien avullahan sekin tauti on saatu häviämään. Toivottavasti et sitten käytä itse edes paracetamolia, on siihenkin joku kuollut. Luonnonlääkkeistä puhumattakaan... :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 16:28 äiti kirjoitti:
Luepa Mimmun viesti 23.10 klo.17.35.Juuri sitä tarkoitin.Kenen leipää syöt sen...
Minä kuule laulan ihan niitä lauluja, joita lystään. En niitä, kenen leipää syön.


Kaikkien niiden äiti-ihmisten, jotka uskovat vuorenvarmasti kytköihin lääketeollisuuden ja tavallisten rivihoitajien välillä, kannattaisi pikimiten ottaa yhteyttä paikalliseen mielenterveystoimistoon. Siellä voidaan tarkistaa parhaiten tuonkin salaliittoteorian todellisuus. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2005 klo 11:54 Terveydenhoitaja kirjoitti:
Tällä palstalla käydään kiivasta keskustelua rokotusten hyödystä ja
rokotusten vastustajia on joka lähtöön kuka milläkin perustelulla.
Onkohan niin, että rokotuksia vastustavat eivät uskalla kohdata lapsensa kipureaktiota ja sen vuoksi keksivät syitä ja perusteita jättää rokotteet ottamatta.
Samat henkilöt syötävät lapsilleen roskaruokaa ja kävelyttävät päivät pitkät kaupungilla, jolloin lapsi altistuu kaikenlaisille ympäristömyrkyille enemmän kuin mitä lapsi altistuisi rokotteiden säilytysaineille koko rokotusohjelman aikana yhteensä.
Ne, jotka rokotuttavat lapsensa, ajattelevat lapsensa parasta. Mitä ajttelevat ne, jotka eivät halua suojata lapsiaan, kun se kerran on mahdollista?
Uskaltaisitko sinä nimi. "tatti" jättää lapsesi rokottamatta aivokalvon-tulehdusta vastaan epidemiatilanteessa? Niitähän Suomessakin on silloin tällöin.

:LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 15:12 äiti kirjoitti:
Milanalle vain tiedoksi:eek:len täysin terve niin henkisesti kuin fyysisesti.En ole tarvinnut koskaan mielenterveystoimistojen palveluita enkä tule tarvitsemaankaan.
Ahaa, tämäpä mielenkiintoista. Onko sinua siunattu jollakin aivan erityisellä tietämisen lahjalla, kun osaat vannoa, ettet tule tarvitsemaankaan mielenterveyspalveluja?

OT: Kukapa meistä tietää tulevaisuuttaan? Kuka voi kehua, että en koskaan tarvitse apua mieleni mahdollisesti järkkyessä?

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 20:34 tuleva terkka kirjoitti:
Että on kummaa tämä keskustelu. Harmi, että te rokotuksia vastustavat ette sattuneet syntymään silloin, kun esim tuberkuloosi tappoi ihmisiä täällä meillä Suomessa. Rokotuksien avullahan sekin tauti on saatu häviämään. Toivottavasti et sitten käytä itse edes paracetamolia, on siihenkin joku kuollut. Luonnonlääkkeistä puhumattakaan... :x
Yleinen harhaluulo on että taudit olisi saatu vähenemään tai jopa kokonaan häviämään rokotteiden ansiosta. Näin ei kuitenkaan ole. Isorokkokaan ei ole hävinnyt vaan esiintyy esim. Afrikassa Apinarokon nimellä. Kätevää muuttaa taudin nimi ettei isorokon epäonnistunut hävittämiskanpanja tulisi ilmi.

Kun isorokkoa vastaan aloitettiin rokotukset oli taudin hävittämiselle elinehtona ettei luonnosta löytyisi tautipankkia ts. eläintä joka kantaa isorokkoa aiheuttavaaa virusta. Myöhemmin on kuitenkin esim. apinasta löydetty isorokkovirusta ja tästä nimi apinarokko.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 20:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 20:34 tuleva terkka kirjoitti:
Että on kummaa tämä keskustelu. Harmi, että te rokotuksia vastustavat ette sattuneet syntymään silloin, kun esim tuberkuloosi tappoi ihmisiä täällä meillä Suomessa. Rokotuksien avullahan sekin tauti on saatu häviämään. Toivottavasti et sitten käytä itse edes paracetamolia, on siihenkin joku kuollut. Luonnonlääkkeistä puhumattakaan... :x
Yleinen harhaluulo on että taudit olisi saatu vähenemään tai jopa kokonaan häviämään rokotteiden ansiosta. Näin ei kuitenkaan ole. Isorokkokaan ei ole hävinnyt vaan esiintyy esim. Afrikassa Apinarokon nimellä. Kätevää muuttaa taudin nimi ettei isorokon epäonnistunut hävittämiskanpanja tulisi ilmi.

Kun isorokkoa vastaan aloitettiin rokotukset oli taudin hävittämiselle elinehtona ettei luonnosta löytyisi tautipankkia ts. eläintä joka kantaa isorokkoa aiheuttavaaa virusta. Myöhemmin on kuitenkin esim. apinasta löydetty isorokkovirusta ja tästä nimi apinarokko.
Kyllä suurin osa hävitetyistä taudeista on rokotteiden ja muun länsimaisen lääketieteen ansiota. Ei ne kiinalaisella lääke"tieteellä" tai homeopatialla mihinkään katoa.

Väitätkö todella, että apinarokko- ja isorokkovirus ovat samoja ts. geneettisesti samanlaisia? Koulunpenkille takaisin! :LOL:

Rokotuksia vastustetaan lähinnä ideologisista ja uskonnollissävytteisistä syistä, tai sitten poimitaan yksittäisiä esimerkkejä rokotteiden "aiheuttamista" kuolemantapauksista tai sairastumisista.

Rokotteet OVAT vaarattomia - antamalla ne lapsellesi takaat hänelle terveemmät lähtökohdat elämään ja teet yhteiskunnalle palveluksen.
 

No eihän nämä hurlumhei- ja hihhulihei-äitykäiset sitä tajua. Heillä on liikaa aikaa koluta kaikenmaailman tutkimuksia netistä, eikä puolistakaan niistä saisi tiedettä tekemälläkään! Joka puolella nähdään ihmeellisiä salaliittoteorioita ja kytköksiä.

Monet, monet virukset ja bakteerit ovat muuntautumiskykyisiä. Siksi esim. HIViin ei ole keksitty vielä rokotetta. Iso- ja apinarokkojen yhteyden löytää ainoastaan hän, joka luulee, mutta ei tiedä.
 
Terveydenhoitaja
Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua, jonka tarkoituksella kärjistetty kirjoitukseni sai aikaan.
Olen tullut siihen tulokseen, että nämä, jotka vastustavat rokotuksia ja väittävät tekevänsä sen lapsensa parhaaksi, jotta lapset välttyisivät hirveiltä allergioilta ja vielä kamalammilta sairauksilta, joita rokotteet aiheuttavat ( heidän mielestään ) ja jotka tempaisevat perustelunsa jostakin ulkoavaruudesta, tuijottavat vain omaan napaansa.

Tärkeintä on oma mielipide, ja sen perusteluksi jostakin
hämärän rajamailta hankitut "tutkimustulokset". Tästä mielipiteestä he pitävät kynsin hampain kiinni eikä sillä ole mitään tekemistä lapsen parhaan kanssa. He väittävät olevansa puolueettomia ja vertailevansa rokotusten puolesta ja vastaan puhuvia tutkimustuloksia, mutta todellisuudessa he hankkivat yksinomaan omaa kantaansa vahvistavaa "tietoa".
Ei voi nauramatta lukea vaikka toisaalta tekisi mieli itkeä heidän lastensa puolesta.
 
Terveydenhoitaja ei ilmeisesti tiedä että rokotukset tuhoavat suolistoflooraa.Sitä tuhoavat myös antibiootit,kortisoni ym. lääkkeet.Iso osa korvatulehduksista aiheutuu rokotuksista.Suolistofloora on erittäin tärkeä olla kunnossa jolloin ihminen pysyy terveenä,koska lähes kaikki ravinteet imeytyvät suoliston kautta.Ensin rokotukset tuhoavat suoliston tärkeää nukkapintaa,sitten tulee korvatulehdus ja antibioottikuuri ,mahdollisesti myös korvakierre.Jatkuvasti tuhotaan lapsen terveyttä.Raviteent eivät imeydy kunnolla ja yleiskunto heikkenee koko ajan.Hiukan tilannetta lievittää maitiohappobakteeri. Em.asiota ei ilmeisesti opeteta terveydenhoitajille.
 
Minulla on kaksi lasta, jotak on saanut kaikki rokotukset. korvatulehduksia on ollut molemmilla kaksi, ei puhettakaan kierteestä. Tavalliset nuhat kestää, mutta tbia, poliota jne en lapsilleni tosellakaan haluaisi!! Rokotukset eivät välttämättä ole täysin turvallisia. Kaikkeen liittyy riski, mutta pienempi paha kuitenkin kuin nuo taudit.

Rokotuksia enemmän olisin huolestunut siitä lisäainemäärästä mitä nykylapset saavat kehoonsa valmisruokien mukana ja mitä ne sitten aiheuttavat.... Ovat muka turvallisia, mutta niiden käyttö on kuitenkin ollut yleistä vasta niin lyhyen aikaa, etteikaikkia vaaroja varmastikaan ole vielä tiedostettu.
 
Hei,

Olemme terve 4- henkinen perhe, isä, äiti ja kaksi lasta. Olemme kaikki saaneet kaikki mahdolliset rokotukset. Olemme pientä flunssaa lukuunottamatta säilyneet terveenä. Lapset ovat sairastaneet vesirokon, korvatulehduksia ei perheessämme ole ollut. Vaikka lapset on rokotettu. Suurempi syy korvatulehduksiin ja niiden määrään taitaa kumminkin olla vanhempien taito hoitaa lasta hyvin. Hygieniataso on kohdallaan, terveet elämäntavat ja terveellinen ruoka, säännöllinen päivärytmi ja vanhempien tupakoimattomuus.
 
justiinsa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 15:01 justiinsa kirjoitti:
Haeppa apteekista tämän vuoden, oliko nuomero 2 vai 3 terveydeksi lehti ja lue truberkuloosi-artikkeli! Mainitaanko että juuri VAIN ROKOTTEILLA on se saatu kuriin
Tarkistin numeron, olikin lehti numero 1
 
äiskä87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 11:11 Terveydenhoitaja kirjoitti:
Terveydenhoitajien koulutukseen ja jatkuvaan työsssäkouluttautumiseen kuuluvat myös rokotteet ja niiden koostumus. Nykyrokotteethan on kehitetty mahdollisimman vähän apu- ja säilöntäaineita sisältäviksi. Rokotteet eivät ole lääkkeitä, vaan vaikuttavat immuunipuolustukseen saaden elimistön valmistamaan vasta-aineita ko. tautia vastaan. Säilytys- ja apuaineet ovat tarpeen, jotta rokote olisi mahdollisimman hyvä suojateholtaan. Jos rokotteita ei olisi keksitty, maailmassa olisi edelleen isorokkoa, tuberkuloosi tappaisi Suomessakin lapsia kuten ennen vanhaan ym.
Mutta ainahan kapinallisia on ollut ja tulee olemaan, vahinko vain, että seuraukset jäävät lasten kannettaviksi niillä, jotka eivät anna rokotuttaa lapsiaan. Lapsethan matkustavat tai tulevat työskentelemään tulevaisuudessa ulkomailla. Työssäni törmään niihin nuoriin, joíta vanhemmat eivät ole antaneet rokottaa ja KAIKKI HALUAVAT ITSE OTTAA KAIKKI MAHDOLLISET rokotukset ulkomaille matkustaessaan.
pitäisikö jo ottaa huomioon sekin että nyt eletää nykyaikaa, ja että isorokot olivat sota-ajan kulkutauteja?!?!
 
äiskä87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2005 klo 21:14 vieras kirjoitti:
Hei,

Olemme terve 4- henkinen perhe, isä, äiti ja kaksi lasta. Olemme kaikki saaneet kaikki mahdolliset rokotukset. Olemme pientä flunssaa lukuunottamatta säilyneet terveenä. Lapset ovat sairastaneet vesirokon, korvatulehduksia ei perheessämme ole ollut. Vaikka lapset on rokotettu. Suurempi syy korvatulehduksiin ja niiden määrään taitaa kumminkin olla vanhempien taito hoitaa lasta hyvin. Hygieniataso on kohdallaan, terveet elämäntavat ja terveellinen ruoka, säännöllinen päivärytmi ja vanhempien tupakoimattomuus.
ikävä juttu vain se, että rokotusvauriot eivät välttämättä ilmaannu heti, päivän tai edes viikon kuluessa rokotuksesta, vaan jopa vasta vuosien kuluttua: kuka sitä tietää jos vaikka syöpä yms olisivat rokotteiden rokotusvaurioita....
 
äiskä87
ihmiset jotka pitävät itsestäänselvyytenä rokotuksen myönteisyyttä, eivät uskalla erota valtamassasta, koska silloin olisi itse vastuussa teon seurauksista. kun tekee niinkuin muutkin, rokotusvaurioista voi syyttää neuvolaa, lääkäriä, lääketehdasta, hallitusta, valtiota.....
on nimenomaan tervettä kyseenalaistaa, ottaa selvää mitä haittavaikutuksia tällä voi olla. eikä niitä haittavaikutuksia todellakaan kannata kysellä neuvolasta tai lääkkeen valmistajalta, varsinkin viimeksimainituilla on niin suuret rahat pelissä, etteivät he halua edes tutkia niitä haittavaikutuksia. on tehty puolueettomia tutkimuksia rokotuksista, jotka ovat osoittaneen niidet olemaatomia hyötyjä ja valtavia haittoja, mutta nämä tutkimustulokset ollaat tiukasti kielletty ja estetty julkaisemasta, siinähän kärsisi suuri joukko oihmisiä kun lääkevalmistajien tulot tippuisivat ja ihmiset vaatisivat korvauksia aiheutetusta haitasta! ei vaadi kummoisen hakkerin taitoja, että tutkii netistä asiasta tietävien kommentteja, ja sitä kautta saa käsiinsä näitä salattuja tutkimustuloksia.

toiseksi, pieni vastasyntynyt, eikä vähän isompikaan lapsi osaa vielä sanoa haluaako hän itseensä tungettavan rokotuksia ja niiden elohopeita ynnä miuta lisäainemyrkkyjä, ja vanhemmilla on täysi vastuu siitä, mitä antavat lapseensa laittaa, vastuu suodattaa saamiansa tietoja, ja oikeus kieltäytyä!!! se on niin suuri vastuu että ei saisi pitää itsestäänselvänä, että "kun neuvola suosittelee niin se tehdään". mitä jos lapsesi haluaisi elää ilman kemiallisia töhniä ja myrkkyjä jotka häneen on työnnetty silloin kun hän ei ole voinut vastaan pistää, sanoa että "mitä jos...?" mitä jos tuosta aineesta onkin vain haittaa, jos se aiheuttaa minulle kärsimystä edun sijaan sitten kun olen isompi.

ja onko kukaan oikeasti ottanut selvää rokotteen vaihtoehdoista? mitä jos et antaisikaan rokotuttaa lastasi, vaan antaisit hänen elää puhtaalla elimistöllä, ja JOS hän sairastuisi tautiin mitä vastaan hänet olisi, mutta ei rokotettu, hoitaisit häntä silloin, lempeämmällä tavalla, yksinkertaisesti paikallistaen taudin, koska mm polioon tuberkuloosiin ja jäykkäkoristukseenkin on tehoavat lääkkeet. miksi pitää antaa myrkkyä suoneen, mikä vaikuttaa sielä pitkään, siltä varalta JOS hän sairastuu?? onko kukaan kuulut neuvolasta siitä tosiasiasta, että jos lapsikin(ei koske vastasyntynyttä, pientä vauvaahan pitäisi luonnollisesti varjella kaikelta flunssalta yskätartunnoisilta ihmisiltä)sairastuu hinkuyskään, se voi hetken olla tuskallista ja inhottaa, ja potilas ja vanhemmat saavat univelkaa useammaltakin viikolta, mutta parannuttuaan heidän keuhkonsa ja veren happipitoisuus on kuin olisivat eläneet vuoriston puhtaassa ilmassa, eli mainiossa kunnossa. mutta kun ei, pitää tehdä niin kuin neuvola on saanut ohjeet neuvoa;rokottaa lapsi erilaisilla aineilla, siltävaralta JOS hän sairastuisi. eikö olisi paljon helpompaa ja turvallisempaa hiolehtia kullanarvoisten lastemme vastustuskyvystä niin, että JOS tauti saapuu hänen lähipiiriinsä hänen kehonsa voi luonnollisella tavalla taistella sitä vastaan??? :attn: :attn:
 

Yhteistyössä