Rokotuksia pelkäävät

  • Viestiketjun aloittaja Terveydenhoitaja
  • Ensimmäinen viesti
No jo on!\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 16:43 äiti kirjoitti:
En katsonut dokumenttia mutta voin vain arvata mitkä tahot ovat sen rahoittaneet....
Mitä väliä sillä on kuka rahoittaa jonkun dokkarin tekemisen??? Näillä rokotuksilla säästetään tuhansien lasten henki!!! Jos arvon "äiti" näkisi tämän rokotus-fobiansa ohi, ja ymmärtäisi, ettei kyseessä ole mikää lääketehtaiden salaliitto! Hanki nyt ihmeessä sitten ne kaikki taudit lapsillesi, ja toivo parasta. Kehitysmaissa äidit ymmärtävät lapsensa rokottamisen tärkeyden, mutta kaikki eivät näitä rokotteita saa. Seurauksena lapsia kuolee turhaan.

En todellakaan ymmärrä ihmistä, joka saa asua Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa, ja ei ymmärrä mikä kansantaloudellinen(kin) merkitys on, kun nämä turhat sairaudet saadaan katoamaan maailmasta!
 
On rittäi suuri kansantaloudellinen tappio kun vanhemmat joutuvat olemaan töistä pois lasten sairastelun takia.Rokotusten määrä on suoraan verrannoliinen sairastelujen määrään.TULEHDUKSET,ALLERGIAT,YM yleisimmät sairaudet vähenisivät jos rokotteiden määrää vähennettäisiin.Vielä kerran sanon että immuunipuolustus tuhotaan rokotuksilla.Rokotuksilla tunkeudutaan terveiden solujen elämään,jotka eivät ole enää terveitä rokotuksen jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 09:03 äiti kirjoitti:
On rittäi suuri kansantaloudellinen tappio kun vanhemmat joutuvat olemaan töistä pois lasten sairastelun takia.Rokotusten määrä on suoraan verrannoliinen sairastelujen määrään.TULEHDUKSET,ALLERGIAT,YM yleisimmät sairaudet vähenisivät jos rokotteiden määrää vähennettäisiin.Vielä kerran sanon että immuunipuolustus tuhotaan rokotuksilla.Rokotuksilla tunkeudutaan terveiden solujen elämään,jotka eivät ole enää terveitä rokotuksen jälkeen.

Kummallista... Tietääkseni Suomessa sairastettiin reippaasti enemmän ja vakavammin ennen näitä rokotuksia! Rokotukset tuskin näiden allergioiden takana, mietipä nyt mitä kaikkea ympäristössä on muuttunut vuosikymmentenkin kuluessa. Ennen näitä rokotuksia, näihin sairauksiin kuoltiin tai vammauduttiin pysyvästi!

Itse olen, kiitos rokotusten, välttynyt sairastumasta mm. tuberkuloosiin, hepatiitteihin A & B, vesirokkoon. Tuhkarokon sairastin lapsena, eikä se todellakaan ollut kivaa, verrattuna siis rokotteista saamiini aiheuttamiin oireisiin.

Nämä allergiat, tulehdukset yms. pelkäämäsi sairaudet eivät johdu rokotuksista, eivätkä siis voi vähetä rokottamatta jättämisellä! Eivätkä solut myöskään "sairastu" rokotteista, vaan elimistö kehittää vastaavat vasta-aineet kuin sairauden sairastamallakin, paitsi ilman vakavia jälkitauteja. Ne harvat poikkeukset eivät vahvista sinun "sääntöäsi", mm. autismi ei ole syntynyt tai aiheudu rokotteista, kuten eivät allergiatkaan. Eli lapsi voi allergisoitua vallan hyvin ylihygienisessä kodissa (tunnen tapauksia), vaikka näinhän ei pitäisi olla! Eräässäkin perheessä rokottamattomat lapset ovat sairastaneet kaikkea mahdollista... Saman perheen rokotetut lapset taas eivät!

Siis kansantaloudellisesti on kannattavaa rokottaa koko väestö, niin ettei työkykyisestä väestöstä tule työkyvytöntä! Itse en ole sairastunut mihinkään, enkä kärsi allergioista, eikä immuunivasteeni ole heikentynyt rokotteiden vuoksi. PÄINVASTOIN!
 
itse ajattelen asian näin:ennen vanhaan ei ollut allergioita eikä sairasteltu korvakierteitä...yms,mutta jos sairastuit esim.hinkuyskään kuolit siihen koska lääketiede oli siihen aikaan olematonta. Nykyään voi miltei jokaisen ( sikotauti ei kuulu siihen ) taudin sairastaa turvallisesti kehittyneen lääketieteen ansiosta. Sairastelu vain kasvattaa puolustus kykyä. Kolmoisrokotetta tutkittiin joskus korvakierteen aiheuttajana,mutta tulos jäi julkaisematta!!! Televisiosta tuli joskus ohjelma perheistä jotka väittivät rokotteen aiheuttavan heidän lapsilleen autismia.Ottakaa huomioon se että me emme tiedä oliko rokotteet puhtaita vai katukauppa lääkkeitä.Köyhä perhe ostaa katukaupasta epäpuhtaan lääkkeen ja seuraukset voivat olla kamalat,jolloin pelastava enkeli astuu esiin ja tarjoaa perheelle ison summan rahaa ohjelman teosta. Mistä sitten johtuu että tänä päivänä sairastetaan paljon:rokotteista, ilman saasteista, ruokavaliosta...tms.Varmasti kaikki ovat osakseen aiheuttajia.Ei kuitenkaan yksikseen rokote. Itse pidän vesirokko rokotetta täysin turhana. Vesirokko on täysin turvallinen sairastettava. Jos tänä päivänä lapsi sairastuu polioon tai jäykkäkouristukseen ei siihen ole apua.Kehottaisinkin vanhempia ottamaan edes nämä kaksi rokotetta vaikka muut jäisivätkin ottamatta.
 
san74
Kun ilmoitin neuvolassa,eetten ota mpr-rokotusta pojalleni niin nuori lääkäri totesi.että kyllä hän ainakin ottaa omille lapsilleen rokotukset.Olen itse sairastanut kaikki mpr-rokotteeseen kuuluvat taudit,70-luvun lopussa ja olen elossa edelleen...Perusteli rokotetta tai ottoa myös sillä,että jos matkustelee ja saa jonkun näistä taudeista ns.ulkomailta,niin miten sitten?Siis tarkoitin lähinnä sitä,että ne ei ole niin kovia tauteja että niihin kuolisi!?Vai onkohan mulla jäänyt jotain huomioimatta?Jälkitaudeista on puhetta ollut ja myös siitä,että rokotus ei ole sataprosenttinen suoja näitä tauteja vastaan.Voisiko joku viisaampi perustella mulle miksi rokotuttaisin lapseni?Kyse ei ole mistään vakaumuksesta vaan pelosta!!!! :/
 
san74
Kun ilmoitin neuvolassa,eetten ota mpr-rokotusta pojalleni niin nuori lääkäri totesi.että kyllä hän ainakin ottaa omille lapsilleen rokotukset.Olen itse sairastanut kaikki mpr-rokotteeseen kuuluvat taudit,70-luvun lopussa ja olen elossa edelleen...Perusteli rokotetta tai ottoa myös sillä,että jos matkustelee ja saa jonkun näistä taudeista ns.ulkomailta,niin miten sitten?Siis tarkoitin lähinnä sitä,että ne ei ole niin kovia tauteja että niihin kuolisi!?Vai onkohan mulla jäänyt jotain huomioimatta?Jälkitaudeista on puhetta ollut ja myös siitä,että rokotus ei ole sataprosenttinen suoja näitä tauteja vastaan.Voisiko joku viisaampi perustella mulle miksi rokotuttaisin lapseni?Kyse ei ole mistään vakaumuksesta vaan pelosta!!!! :/
 
Tuota, tuota...Ennen aikaankin on ollut allergioita ja astmaa, paitsi että niihin on kuoltu. Moni muukin nykyisin vaarattoman pidetty tauti tappoi, kun lääkkeitä ei ollut, tai lääkkeinä käytettiin ihmiselle jopa myrkyllisiä aineita. Ja myös nämä "vanhan kansan lääkkeet" olivat tunnettuja... Eikä sairastelu todellakaan paranna vastustuskykyä, jose se tuhoaa koko terveyden, jättäen jälkeensä loppu iäksi vaivoja... Kehittyneelle lääketietelle kiitos kuuluu myös rokotteista.

Mitä taas tuon vesirokon "turvallisuuten" tulee, sitähän se ei ole. Onglemana on, että kanta ei ole liikkeellä aina yhtä vahvana, vaan syklisesti vesirokkoa sairastetaan lievästä aina todella vaikeaan. Lievänä sairastettu ei anna riittävää suojaa, vaan vesirokkoon voikin sitten sairastua uudelleen vaikkapa raskaana ollessaan (uskoo olevansa siltä turvassa, kun se kerran tuli jo lapsena sairastettua).Lisäksi vesirokkovirus jää elämään elimistöön, puhjeten pahimmilaan useitakin kertoja vuodessa vyöruusuna. Ja kuten esim. minä, joka en vesirokkoa ole koskaan sairastanut, ole elänyt veitsenterällä ilman rokotetta. Nyt voin hengähtää, rokotteen kun olen saanut.

Totta on, että asioihin vaikuttavat useat eri tekijät, joten rokotukset eivät ole taatusti se syy, miksi allergioita esiintyy, tai lapsilla todetaan autismia. Yksi suurimmista tekijöistä on parantunut diagnostiikka, keinot todeta sairauksia, antaa niille nimi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 15:00 san74 kirjoitti:
Kun ilmoitin neuvolassa,eetten ota mpr-rokotusta pojalleni niin nuori lääkäri totesi.että kyllä hän ainakin ottaa omille lapsilleen rokotukset.Olen itse sairastanut kaikki mpr-rokotteeseen kuuluvat taudit,70-luvun lopussa ja olen elossa edelleen...Perusteli rokotetta tai ottoa myös sillä,että jos matkustelee ja saa jonkun näistä taudeista ns.ulkomailta,niin miten sitten?Siis tarkoitin lähinnä sitä,että ne ei ole niin kovia tauteja että niihin kuolisi!?Vai onkohan mulla jäänyt jotain huomioimatta?Jälkitaudeista on puhetta ollut ja myös siitä,että rokotus ei ole sataprosenttinen suoja näitä tauteja vastaan.Voisiko joku viisaampi perustella mulle miksi rokotuttaisin lapseni?Kyse ei ole mistään vakaumuksesta vaan pelosta!!!! :/
No, olet yksi onnekkaista. Minä en ehtinyt sairastaa lapsena tiettävästi kuin tuhkarokon (kamala kokemus...), ja kenties sikotaudin niin lievänä, ettei sitä edes huomattu. Vihurirokkoa vastaan minut rokotettiin, kun vasta-aineita ei todettu, ja jouduin työskentelemään vastasyntyneiden osastolla/synnärillä.

MPR-rokote kehitettiin siitä syystä, että nämä lastentaudit ovat tappaneet lapsia kautta maailman. Tauti itsessään voi olla lieväkin, mutta ne jälkitaudit... Rokotus ei aivan välttämättä tuokkaan 100% suojaa, mutta ainakin tauti tulee silloin lievempänä. Ja vasta-aineethan voi todeta verinäytteestä, mikäli epäilee onko riittävä suoja saavutettu. Tehosteitahan annetaan juuri rokotesuojan vahvistamiseksi.
 
meillä rokotetaan lapset nelosrokotteella ( polio,jäykkäkouristus,kurkkumätä,hinkuyskä ) ja muut on jätetty pois ja kyllä meillä lapsilla on ollut korvatulehduksia ja flunssia. Että en mitenkään voisi väittää että vaikka osa rokotuksista on poissa niin lapseni olisi jotenkin terveempiä.
 
Meillä on annettu kaikki mahdolliset rokotteet ja ei olis käyny pienessä mielessäkään ruveta leikkimään oman lapseni hengellä.!!

pari todella lievää flunssaa ei yhtään korvatulehdusta ole ollut ja ikää on lapselle kertynyt 1v9kk

ei ole kivaa istua sairaan lapsen vuoteella ja manailla kun olis pitäny olla viisaampi..

hermot meni ku luki tätä ketjua!
 
terkkari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 11:11 Terveydenhoitaja kirjoitti:
Terveydenhoitajien koulutukseen ja jatkuvaan työsssäkouluttautumiseen kuuluvat myös rokotteet ja niiden koostumus. Nykyrokotteethan on kehitetty mahdollisimman vähän apu- ja säilöntäaineita sisältäviksi. Rokotteet eivät ole lääkkeitä, vaan vaikuttavat immuunipuolustukseen saaden elimistön valmistamaan vasta-aineita ko. tautia vastaan.
Tämä on kyllä ihan valetta! terveydenhoitajan koulutuksessa sekä jatkuvassa työn aikaisessa koulutuksessa ei todellakaan käydä rokotteita läpi muuten kuin lääkefirmojen illanistujaisissa... Olen itse terveydenhoitaja neuvolassa ja olen omat lapseni poistanut rokotusohjelmasta.... todellakin valetta että rokotteet ovat vähän säilöntäaineita sisältäviä, niiiin mitäs nyt elohopean käytöstä onkaan haittaa!! \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 11:22 terkkari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 11:11 Terveydenhoitaja kirjoitti:
Terveydenhoitajien koulutukseen ja jatkuvaan työsssäkouluttautumiseen kuuluvat myös rokotteet ja niiden koostumus. Nykyrokotteethan on kehitetty mahdollisimman vähän apu- ja säilöntäaineita sisältäviksi. Rokotteet eivät ole lääkkeitä, vaan vaikuttavat immuunipuolustukseen saaden elimistön valmistamaan vasta-aineita ko. tautia vastaan.
Tämä on kyllä ihan valetta! terveydenhoitajan koulutuksessa sekä jatkuvassa työn aikaisessa koulutuksessa ei todellakaan käydä rokotteita läpi muuten kuin lääkefirmojen illanistujaisissa... Olen itse terveydenhoitaja neuvolassa ja olen omat lapseni poistanut rokotusohjelmasta.... todellakin valetta että rokotteet ovat vähän säilöntäaineita sisältäviä, niiiin mitäs nyt elohopean käytöstä onkaan haittaa!! \|O
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: sinulle terkkari
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 15:29 äiti kirjoitti:
Kiitos terkkari kirjoitukssta.Onneksi on vielä terveydenhoitajia jotka osaavat ajatella itsenäisesti.
Ja kuka tahansa voi vättää olevansa virtuaalisti mitä tahansa!!!

Terveydenhoitajia on joka lähtöön, myös niitä jotka eivät välitä pitää ammattitaitoaan ajantasalla (eli tekevät työtään sillä tieto-taidolla minkä ovat joskus opiskellessaan saaneet). En tähän päivään ole tavannut th:ta, sairaanhoitajaa tai lääkäriä, joka jättäisi lapsensa rokottamatta! Huonoja neuvoja toki olen saanut, mutta terveydenhuollon koulutustakin hankkineena tiedän itse paremmin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 11:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 15:29 äiti kirjoitti:
Kiitos terkkari kirjoitukssta.Onneksi on vielä terveydenhoitajia jotka osaavat ajatella itsenäisesti.
Ja kuka tahansa voi vättää olevansa virtuaalisti mitä tahansa!!!

Terveydenhoitajia on joka lähtöön, myös niitä jotka eivät välitä pitää ammattitaitoaan ajantasalla (eli tekevät työtään sillä tieto-taidolla minkä ovat joskus opiskellessaan saaneet). En tähän päivään ole tavannut th:ta, sairaanhoitajaa tai lääkäriä, joka jättäisi lapsensa rokottamatta! Huonoja neuvoja toki olen saanut, mutta terveydenhuollon koulutustakin hankkineena tiedän itse paremmin.
Minäkin tiedän aivan tavallisia lääkäreitä kaksin kappalein jotka eivät kannata rokotus ohjelmaa sekä yhden terveydenhoitajan,mutta koska he ovat kunnallisessa terveyskeskuksessa töissä he eivät voi jaella tätä omaa mielipidettä asiakkailleen vaan he suosittelevat rokotusta.
 
Terveydenhoitaja
"terkkarille"

Eikö teidän kunnassanne ole rokotusyhteyshenkilöä, joka jakaa uutta tietoa rokotteista tai jota voi konsultoida tarvittaessa. Onpa asiat huonosti. Jos olet todella ammatissa oleva terkkari, niin luulisi kiinnostavan ottaa asioista itsekin selvää. Ei tietoa kukaan toiselle voi väkisin tuputtaa. Olet varmaan kuullut, että näissä uusissa rokotteissa, jotka ovat tulleet vuoden 2005 alusta Suomeen käyttöön, ei enää ole lainkaan sellaista elohopeaa säilöntäaineena, joka jäisi elimistöön, vaan se poistuu nopeammin kuin kaloista saatava elohopea.

Ihmiset ovat yksiöitä myös vasta-aineen muodostuksen suhteen. Jollekin tulee rokotteista enemmän vasta-aineita eli siis parempi suoja ja sen myötä haittavaikutuksiakin voi olla enemmän. Suomessa on kuitenkin erittäin hyvä laadunvalvonta eikä tänne päästetä käyttöön rokotteita, joissa olisi jotakin huomauttamista. Rokoteturvallisuuslääkärit tarkastavat kaikki erät, jotka maahamme tulevat ja myös heidän lapsensa saavat ko. rokotteita.

Oma lapseni sai vuonna 2002 BCG rokotteesta märkäpaiseen peppuun, joka on ko. rokotteen tavanomainen haittavaikutus. Sehän on kuitenkin hoidettavissa oleva asia toisin kuin tubibakteerin aiheuttamat aivokalvontulehdus ja verenmyrkytys, jotka usein hoidosta huolimatta johtavat kuolemaan.

Omassa työssäni vuoden aikana neljä lasta eri perheistä sai tubitartunnan eräältä tubia sairastavalta sukulaiselta ja kaksi muuta lasta tahollaan omalta mummiltaan eli tubia edelleen on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 15:00 Terveydenhoitaja kirjoitti:
"terkkarille"

Eikö teidän kunnassanne ole rokotusyhteyshenkilöä, joka jakaa uutta tietoa rokotteista tai jota voi konsultoida tarvittaessa. Onpa asiat huonosti. Jos olet todella ammatissa oleva terkkari, niin luulisi kiinnostavan ottaa asioista itsekin selvää. Ei tietoa kukaan toiselle voi väkisin tuputtaa. Olet varmaan kuullut, että näissä uusissa rokotteissa, jotka ovat tulleet vuoden 2005 alusta Suomeen käyttöön, ei enää ole lainkaan sellaista elohopeaa säilöntäaineena, joka jäisi elimistöön, vaan se poistuu nopeammin kuin kaloista saatava elohopea.

Ihmiset ovat yksiöitä myös vasta-aineen muodostuksen suhteen. Jollekin tulee rokotteista enemmän vasta-aineita eli siis parempi


suoja ja sen myötä haittavaikutuksiakin voi olla enemmän. Suomessa on kuitenkin erittäin hyvä laadunvalvonta eikä tänne päästetä käyttöön rokotteita, joissa olisi jotakin huomauttamista. Rokoteturvallisuuslääkärit tarkastavat kaikki erät, jotka maahamme tulevat ja myös heidän lapsensa saavat ko. rokotteita.

Oma lapseni sai vuonna 2002 BCG rokotteesta märkäpaiseen peppuun, joka on ko. rokotteen tavanomainen haittavaikutus. Sehän on kuitenkin hoidettavissa oleva asia toisin kuin tubibakteerin aiheuttamat aivokalvontulehdus ja verenmyrkytys, jotka usein hoidosta huolimatta johtavat kuolemaan.

Omassa työssäni vuoden aikana neljä lasta eri perheistä sai tubitartunnan eräältä tubia sairastavalta sukulaiselta ja kaksi muuta lasta tahollaan omalta mummiltaan eli tubia edelleen on.
Ja voi blaa blaa blaa sun p.a.s.k.a puheitasi....voisitko sinä terveydenhoitaja ottaa enemmän asioista selvää kun et tunnu tietävän mitään...jaksat sokeasti uskoa kaikkeen minkä koulutuksesi syöttää sinulle...hohhoijaa...
 
Terveydenhoitaja
Ei kukaan ole väittänytkään sen suojaavan kaikilta taudin muodoilta.
Eihän minkään rokotteen suoja riipu pelkästään rokotteesta, vaan kuten jo todettua myös sen saajan vasta-aineen muodostuskyvystä. "töpölle" kiitos fiksusta kielenkäytöstäsi, kertoo paljon tasostasi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 07:59 Terveydenhoitaja kirjoitti:
Ei kukaan ole väittänytkään sen suojaavan kaikilta taudin muodoilta.
Eihän minkään rokotteen suoja riipu pelkästään rokotteesta, vaan kuten jo todettua myös sen saajan vasta-aineen muodostuskyvystä. "töpölle" kiitos fiksusta kielenkäytöstäsi, kertoo paljon tasostasi.
Ja sinun ahdas katseinen maailman katsomuksesi kertoo paljon sinusta.
 
Terveydenhoitaja
Kiitokset kaikille tähän rokotusteemaan kantaa ottaneille. Sain paljon erilaisia kommentteja aloittamaani ketjuun, ja voin edelleen työstää niitä tutkimukseeni. Rokotusten vastustajien kommentit ovat erityisen kiinnostavia, sillä yhtään perusteltua, tutkimuksin todennettua faktaa ei kenelläkään ole esittää. En aio enää seurata tätä palstaa enkä ottaa kantaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 10:40 Terveydenhoitaja kirjoitti:
Kiitokset kaikille tähän rokotusteemaan kantaa ottaneille. Sain paljon erilaisia kommentteja aloittamaani ketjuun, ja voin edelleen työstää niitä tutkimukseeni. Rokotusten vastustajien kommentit ovat erityisen kiinnostavia, sillä yhtään perusteltua, tutkimuksin todennettua faktaa ei kenelläkään ole esittää. En aio enää seurata tätä palstaa enkä ottaa kantaa.
:LOL:
 

Yhteistyössä