:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

Sanja onnea puolen välin saavutuksesta :) ja hyvin siellä ultrassa kaikki varmasti on ;) tsemppiä odotteluun!

miss_piggy aivan mahtavaa, onnea kovasti!!!! Toivotaan, että tällä kertaa kyytiläinen on loppuun saakka matkassa mukana, ja varmasti onkin ;) ihanaa :heart:

miranenn hyvin se menee ja varmasti kaikki OK :) Tulehan sitten kertomaan meille uutiset kun olet käynyt!! :)

Täällä poksahti eilen rv 37 rikki, eli täysiaikasia ollaan :p lastenhuoneenkin sain tänään valmiiksi, joten vauva vois tulla vaikka heti :D viikko sitte oli lääkäri/ultra; kokoa poitsulla oli silloin jo ~2,8kg ja kohdunkaula oli 2cm ja pehmeä ja sormelle auki, eli jotain kypsymistä oli siis tapahtunut :p milloinhan tulee lähtö...!? Toivottavasti pian :D Epi-no treenissäkin päästy jo melkein 8,5cm, joten ei olis enää pitkä matka 10cm.. :)

BF & poitsu 37+1
 
Hei taas kaikki! :heart:

NP-ultrassa käyty ja kaikki oli mainiosti! :heart: Niskaturvotusta oli 1,27 mm, eli normaali :)

Pienoinen oli päikkäreillä ja suostu herätä vasta kun kätilö tökki vähän rajummin :D Sit hää heitti kuperkeikkaa, potki ja huitoi menemään tulevien vanhempien iloksi :heart: :)

Varhaisultrassa oli silloin 6 pv jälessä, nyt vaan kaks, joten LA:ta ei muutettu :)



onnellinen miranenn & joulutonttu 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa miranenn et kaikki kunnossa!!! :heart: Kävin jo aamupäivästä eilen tääl kyttäs, et ootkos jo käynyt :p muistan kyllä kuinka np:n jälkeen iso kivi vierähti sydämeltä, kun näki et kaikki ok! Ja että tuo kokokin oli nyt laskettua aikaa vasraavampi, kun viimeks :)

Täällä käyty osteopaatilla tän käden vuoksi ja vähän ehkä epäileväinen olen auttoiko mitään... :/ mut saas nyt sit nähdä, kun ens yö tulee....nyt ainakaan käsi ei tunnu yhtään erilaiselle... :/

BF & poitsu 37+4
 
Sanja: Jaksamista "kärvistelyyn", kyllä ne liikkeet varmaan pian alkavat tuntua :) Ja niitä mahamallejakin on niin erilaisia riippuen vauvan asennosta ja omasta ruumiinrakenteesta. Jotkut pääsee melkein viimemetreille ilman kovin silmiinpistävää kumpua. Nauti vaan kun/jos vaatteet mahtuu vielä päälle ;)

Miss_Piggy: Jiihaa, tervetuloa takaisin! Kunpa kaikki menis nyt nappiin.

Täällä on ensimmäinen perhevalmennus takana. Oli lähinnä luento, missä terkkari kävi läpi synnytyksen vaiheet, eri kivunlievitysmenetelmät ja milloin on oikea aika lähteä sairaalaan. Perusasiaa, mutta ei mitenkään turhalta tuntunut, kun en kauheasti ollut tuohon synnytysaiheeseen etukäteen perehtynyt. Olen vähän tarkoituksella vältellyt asiaan uppoutumista, ettei ala mitkään kauhukuvat pyöriä päässä.

Sen sijaan olen yrittänyt perehtyä lastenvaunuihin. Mutta sepä onkin mahdottoman monimutkaista! Haluaisin ostaa vaunut käytettynä, mutta samalla nimellä on myynnissä niin monia erilaisia systeemejä (eri runko-, pyörä- ja aisavaihtoehdoin ym.). On myös tosi vaikea yrittää saada selville eri vuosimallien eroja. Jos teillä on jo valinta tehtynä niin kertokaas mihin päädyitte ja miksi.

Nyt siis RV 29 ja "Hemmo" hengailee mahassa edelleen poikittain, välillä pistää koko mahan heilumaan puolelta toiselle :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä hankittu Emmaljungan classicit, koska saatiin ne kaverilta käytettynä niin halvalla! Emmaljungat olisin kyl muutenkin koko ajan halunnut, kuullut niistä vaan sen verran hyvää, ei muuta syytä :) Kohtahan niitä sit pääsee myös testailemaan, ni voin sit kertoa oliko hyvät myös käytössä :D

Täällä tullut tänään paljon harkkasupistuksia, vaikka vaan istunut/maannut (itse asiassa taas tälläkin hetkellä :D ) :p toivotaan, että kypsyttelis vielä lisää vaan tuota alakertaa!! :) Parin viikon päästä olis vielä se ylimääränen ultra/lääkäri, ni sit taas tietää onko edistystä tapahtunut!! Toivottavasti tietty sit olis jo poika kotona :D ..mut JOS ei ole ;)

BF & poitsu 37+5
 
En muista olenko täällä käynyt onnittelemassa miranenn mutta onnea ja on niiiin iahnaa et säkin pääsit vihdoin tälle puolelle :heart:

ä olen käynyt täällä lueskelemassa paljon ja itseasiassa tuol kuumeilu puolellakin luen usein mut en vaan saa aikaseks kommentoitua. tai ehk kuukaisis sitten kyl kirjoitin pitkän stoorin mut kun piti lähettää niin jotain kummaa tapahtui ja lähetys ei onnistunut ja teksti katosi :/ sekös harmitti. mut nyt uusi yritys.

Eli me ei sittenkään haluttu tietää sukupuolta etukäteen. ja tilaisuuksia sen kysymiselle on ollut kun radi epäilyn takia joutunut äippäpolillä käymään n. kerran kuussa. Mut ainakin tulokkään on nähnyt usein :)
Odotus on täällä edennyt rv34´+3 asti ja aika tuntuu menevän niiiiiin hitaasti kun vaan odottaa et se rv37+0 tulis täyteen niin voisi alkaa käyttään kaikkia poppakonsteja synnytyksen alkuun saamikseksi :D
Kaikki alkaa olla jo valmista vauvaa varten joten tää on vaan odottelua loppu aika. Maha on iso ja olo tukala :D Mutta sen kyl kestää kun tietää että ei eää kauaa mee kun saa pienen ihmeen syliinsä :heart:

tsemppiä kaikille odotteluun ja toivottavasti kaikki menee hyvin :) Mä koitan taas pian saada aikaiseksi päivitellä tänne tietoja ut viimeistään sit kun vauva on syntynyt :D

eläväinen j areiska 34+3
 
harmittaa ku kukaa ei melkei ikinä kirjota tänne, vaik listoilla kuitenki porukkaa on.
Täällä alkanu tulla repimiskipuja ja sydänäänetki kuuluu onneksi dopplerilla ni pahin paniikki-aika on takana päin :D

bf ja eläväinen saavat jo ihan kohta muruset syliin <3 Voi ku tää odottavan aika on ihan liian pitkä, vaik nopeesti nää ekat kuukaudet kyllä menny.

miranenn & joulutonttu 12+4
 
Tää on tosiaan aika hiljanen pinkka.. Mut en mä kyllä itsekään pahemmin koko kaksplussalle enää kirjottele, kun meillä elokuisilla on oma fb ryhmä niin tulee siellä sitten kirjoteltua useasti kun fb muutenkin auki.

Toisinaan aika kuluu nopeaankin ja välillä tuntuu et se matelee :) Ekat joku 13 viikkoa meni niiiiiin hitaasti, mut sit taas joku 20-27 tuntu menevän ihan tosta vaan hetkessä ohi. Nyt on taas sellanen olo, että aika on hidastunut. Ehkä se johtuu siitä et odotan että 30 tulee täyteen. Siihen on enää viikko :)

Mulle on alkanut huonovointisuus taas hiipimään takas :/ Monena päivänä ollu paha olo varsinkin aamusin ja aamupalan jälkeen. Kauheesti ei voi makeeta ja kauheen rasvasta syödä, kun viimeistään yöllä herään siihen et on huono olo ja sit pitääkin jo juosta vessaan oksentamaan ulos kaikki mitä vatsasta löytyy. Toivottavasti tää nyt olis jotain ohimenevää. Ne ekat 18 viikkoa pahoinvointia riitti mulle!!

Muuten ei ole kyllä mitään valittamista. Välillä sitä ei edes muista että on raskaana :D Jotkut asiat tietty pitää jättää tekemättä kun vatsa on tiellä..

Potkuja tulee nykyään harvemmin, mut kaikkee muuta liikehdintää onkin sitten senkin edestä :) Välillä koko vatsaa heiluu ku vauva tekee kuperkeikkaa :) Uusin juttu on että on alkanut tökkimään tohon oikeelle rinnan alle, kun ennen viihtyi tosi alhaalla. Musta on kiva kun vauva liikkuu tuolla masussa ja niitä liikkeitä tulee kyllä varmaan ikävä kun vauva on syntynyt :)

Dana & mini *POKS* 29+0
 
Dana ikävää kyl toi pahoinvointi. Tosin en oo ite joutunu oksentamaan kertaakaan. rv 9 paikkeilla oli pari päivää että oli koko päivän huono olo, mut siinä se sit aikalailla olikin. Ootan itekin innolla että alkaa tuntemaan noita liikkeitä. Nyt on ihan tässä viikon sisään pompsahtanut kohtu näkyville ja olokin iha erilainen.

Aika harvoin tulee itekään enää tänne 2+ kirjoteltua ku meilläkin on joulukuisille oma ryhmä fb:ssä ja siellä tulee sit juteltua joka päivä. Tääl tulee käytyy vaa lukemassa.
 
miss_piggy
Ite en oo naamakirjassa ollenkaan, joten kirjottelen vaan täällä.

Mulla ei oo oikein mitään oireita, rintojen arkuuski tuntuu katoavan johonki... Väsymys on menny ohi ja samoin etova olo. Käytiin tukholmassa ja sain sitte siellä itelleni lenssun, kiva juttu...
Huomenna olis eka neuvola. Harmittaa vaan ku niillä ei oo ultralaitetta, että vois varmistaa onko kaikki hyvin.

miranenn: Eikös sullakin ollu aika oireeton tuo alku, vai oliko sulla jotain erityisiä oireita? Tuliko sulle kohdun kasvukipuja jossain kohden vai ootko selvinny ilman niitä?
Tää on vaan niin outoa ku ei oo yhtään raskaana oleva olo :p

piggy ja 6+2
 
misspiggy joo siis miullahan ainut oire on ollu rintojen vaihteleva arkuus. Nyt on vasta pari viikkoa ollu kohdun kasvukipuja. Tosiaan ku meitä on nii moneen lähtöön ni huomaa kyl että oireet tai oireettomuus kumpikin on ihan normaalia. :)

miranenn 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Hyvä kuulla että joku muuki on ollu lähes yhtä oireeton :D Uskottelen vaan nimittäin koko aika itelleni että keskenhän tämäki on menny tai menossa ainaki jos ei oo vielä menny...
 
miss_piggy
Aika tuttua :D Sitte mietin sitä että ku siinä kkm:ässäkään niin ei mulla ollu mitään oireita, ku vuoto ei alkanu missään vaiheessa itestään. Siis oireita liittyen keskenmenoon, ja hauskaahan tässä on se, että pahoinvointi alkoi mukamas silloin joskus rv 9, vaikka raskaus oli menny jo kesken rv 8!

No eipä tässä auta itseään suitsia, täytyy vaan kärvistellä ja ottaa päiväkerrallaan..ku vaan osais.
 
miss-piggy, nyt vaan koitat nauttia raskaudesta, tiiän hyvin kuin vaikeeta se on, ja ne epäilyt :headwall: ei miullakaan samanlaisia oireita ollut tän raskauden kanssa mitä sen keskenmenneen kanssa.

Danakin jo hurjan pitkällä =) niin se aika vaan vierähtää

ja miranennkin vaan kasvattelee sitä masua, np-etappi jo takanapäin :) ihanaa että siekin/työkin tänne pääsitte :)

Ommoo nappoo hiukkasen; rakenneultrassa käyty, sielläkin kaikki hyvin =) ja pikku prinsessa taitaa tähän maailmaan tulla :heart: avuliaasti taas näytti ihtiään, mitat saatiin nopeasti otettua ja ihania kuvia mukaan :)

Miulle on hyvin herkut ja ruuat maistunut, on mittojen mukaan viikon isompi mitä olisi pitänyt, eli olisi pitänyt olla 21+1 mutta onkin 22+0-1 :ashamed: voisi kuulemma vähän alkaa miettiä mitä sitä suuhunsa laittelee. Ultraajakin päivitteli ettei pitkään aikaan olekkaan noin isoa mitannut rakenneultrassa... Laskettua aikaa ei kuitenkaan siirretä enää tässä vaiheessa, oli minkä kokonen hyvänsä.

Tänään neuvolaan, samalla haastellaan noista miun supisteluista mitä on vähän päästä, varsinkin jos joutuu kumartelemaan paljon. Kesälomallakin vielä oon, niin saas nähä kuin käy kun töihin menee, fyysinen työ kuitenkin :(

Niin muihin maailmoihin meni tuolla rakenneultrassa, ettei muistanu ollenkaan siellä mainita asioista, olisivat tarkistaneet kohdunkaulaa yms onko nuo supistelut vaikuttaneet, paikallinen lekuri tietenkin lomalla :(
 
Heipparallaa ja hyvät juhannukset kaikille ihanille mammoille :)

Mä en muista, koska oon käyny täällä viimeksi kirjottelemassa. Jotenki palstoilla notkuminen jäänyt, kun tämä raskaus tuntuu ainakin vielä suht helpolta ja hyvältä nyt. Toki harkkasupistukset vaivaavat ja niitä tulee pitkin päivää, mut oon kuitenkin pystyny töissä olemaan. Pitää vain muistaa ottaa rauhas. Nyt alko epäilyttää, kävinkö mä täällä teille kertomassa sillon rakenneultrakuulumisia? siitäki on jo reilusti yli kuukausi, mutta pikkuinen tyttö tännekin on tulossa :) Eilen hain postista äitiyspakkauksen..alkaa tää tuntumaan koko ajan todellisemmalta, iik. Ihanaa!

Ihana kuulla, et teillä on menny ultrat hyvin <3 sanja ja miranenn. Oonkohan mä onnitellu miss_piggyä!? Jos en niin kovasti onnea teille <3 toivon koko sydämestäni, että nyt tämä raskaus sujuu hyvin!

Mukavat juhannukset kaikille. Mä lähden lyllertämään kohti asemaa ja junalla kohti vaasan saaristoa. Meen perheen kans mökkeilemään, ku mies joutuu olemaan koko juhannuksen töissä, kurjaa :/
 
Ihania kuulumisia teiltä taas :)

Itsellä on ollut hirveä kiire, kun piti saada kaikki koulutehtävät valmiiksi, mutta valmistuin kuin valmistuinkin 20.6.! Samalla ollaan myös tehty muuttoa, joten raskas kuukausi on ollut.

Tuntuu että viimeiset 2 viikkoa on mahan koko kasvanut ihan silmissä. Aiemmin harmittelin sitä kun ei ole semmoista söpön muotoista vauvamahaa, josta kaikki heti näkis ettei oo pelkästään mitään kesäkiloja kertyny :D Ja vauva pyörii ja potkuttelee monet kerrat päivässä, melko säännöllisin kellonajoin. Keuhkoihinkin se jo työntää raajojansa ja se on todella ahdistavaa :/

Nyt sitten viikko lomaa, jonka aikana sokerirasitus ja neuvolalääkärikäynti. Pahoinvointi ei oo vieläkään loppunut kunnolla niin jännittää että saadaanko sokerirasitusta tehtyä (varmaan oksennan sen litkun ulos). Sitten vielä pari kuukautta kesätöitä ja jäädään miehen kanssa lomille kun sai kesälomansa niin myöhään.

Babyfever1 Jokos olet saanut pienokaisen syliin :)?

Miuyy ja alivuokralainen 25+4
 
Miekin miettiny et onko babyfever saanu pienen syliin ku niin hiljasta ollut :)

Täällä menee edelleen oireettomasti mutta kaikki hyvin. Torstaina oli neuvolalääkäri ja ultras omaksi yllätyksekseni. Välil tulee dopplerilla kuunneltua pientä :) voi ku ootan et saisin pian ison massun! :D

Kiva kuulla teistä muistakin välillä :)

Miuyy miul oli maanantaina sokerirasitus. Oli se aika karmeeta :( miul oli paastoverensokeri 0,1 liian koholla ni joudun mittailee koton noita sokereita. Plääh :/
 
Miranenn Mulla oli kans paastoarvo just rajalla(5,3) ja pitää 2krt/vko mitata sokereita. Aika rasittavaa kyllä kun 4 krt päivän aikana pitää mitata. Vaikeeta on kyllä syödä niin säännöllisesti.. Mut ei tässä onneks enää paljoa ole jäljellä, joten kyllä senkin kai sitten jaksaa.

Tosiaan viimistä kymppiä viedään. Eilen poksahti 30 täyteen :) Melkein kaikki alkaa olla vauvaa varten valmiina. Vaunut ja turvakaukalo vielä puuttuu. Vaunut pitäis vaan käydä tilaamassa ja kaukalo hakea kavereiden luota, mut ei saa aikaseks.. Tai vaunuja en oo tilannu sen vuoksi kun en oo osannut valita.. Otanko Emmaljungan duo edget charleston vai capri black kuosilla??!!?? Ensviikolla käydään ne tulevan vaarin kanssa tilaamassa, hän kun on tingannut niihin hyvän hinnan niin tarvin sen mukaan ;) Siellä kaupassa pitää sit viimeistään päättää mitkä otetaan!

Juhannus on onneks tänään ohi ja ihmiset alkaa taas palautumaan normaaliin kuosiin.. Tänään vielä äitin luo grillaamaan, koko perheen voimin. Veli ja sisko tulee myös, ja veljen uus tyttöystävä :)

Dana & mini 30+1
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Dana joo miulki tekee toi syömisen säännöllisyys vähä hankaluuksia. Töissä kyl ei ongelmaa, mutta kotona.

Itekin tässä mietin et pitäis alkaa ostella vaatteita/tarvikkeita et ei kertarysäyksellä tarvi ostaa ja köyhtyä. Perjantaina meinattiin miehen(!) kanssa lähtee kirppareil käymää. Jopa ite kysy et saako tulla mukaan :D

Nää helteet on yhtä tuskaa. Hiki valuu ja turvottaa. Olo ku porsaalla!

Tänää alko 15. raskausviikko :) tuntuu hirmu vähältä verrattuna esim 17 :D

Ens kuussa kaks neuvola-aikaa. Nyt muutama viikko taas oottelua. Onneks kotona voi kuunnella dopplerilla et ei kauhukuvat kerkee nostaa mieltään :D

Sanjalle ja Vilijonkalle piti huuvella onnittelut tytylupauksista :heart:

Sanjalle vielä tsemppiä että jaksat töissä eikä supparit kiusais kovasti!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla oli toissa päivänä ultra neuvolan pyynnöstä julkisella ja kaikki oli hyvin :) Tyypin sydän sykki ja viikkoja oli koon mukaan 7+4 silloin eli tänään on 7+6 ja LA aikaistui päivällä, eli olis 6.2 :D
Yllättyny olin että kaikki oli kunnossa, ku tää mun oireettomuus on niin hämmentävää. Mulla ei oo ollu vieläkään kertaakaan mitään kohdun kasvukipuja eikä mahassa tuntunu muutenkaan juuri miltään ellei pientä turvotusta lasketa. Tissit vaan on ollu arat, ja esim. eilen oli tosi etova päivä, mutta ei muuta. Nyt taas tissit on täysin normaalit ja heti tietysti alkaa mielikuvitus laukkaamaan...
Tilasin dopplerin huuto.netistä. Missä vaiheessa voi olettaa, että sillä sais jotain kuuluviin jos saa?

Eipä täällä muuta, huomenna pyörähtää käyntiin sitte 8+0 :)
 

Yhteistyössä