Rota-rokote

Millaisia vaivoja muilla on vauva saanut rota-rokotteesta?Meidän pikkunen sai ekan erän rokotteesta torstaina ja sen illan sekä eilisen huusi kuin syötävä. Nyt sitten aloitti äsken taas huutamisen.Ja mikään ei auta.Ollaan kanniskeltu ees taas,laitettu liinaan,sitteriin ja vaunuihin.Olen koittanut imettää,mutta kun edes se ei auta. Ei ole nyt sitten syönytkään reilu kolmeen tuntiin (pitkä aika meidän tytöllä :D ). Mietin siis,että onko tuo nyt vain oireilua siitä rokotteesta vai johtuisiko maitoallergiasta? Sai siis maitoallergiadiagnoosin keskiviikkona, mutta lääkäri ei käskenyt mun enää vältellä maitotuotteita. Olen siis nyt käyttänyt maitotuotteita ihan normaalisti siitä keskiviikosta alkaen.Nyt sitten mietin,että jos on rokkotteesta aiheutuvia oireita,niin kauankohan tuota voi odottaa kestävän? Vai pitäisköhän tässä kuitenkin jättää taas ne maidot omasta ruokavaliosta pois ja katsoa auttaako se?

Nyt ei järki enää juokse kun ei ole taas kolmeen päivään saanut muuta tehdä kuin kanniskella ja murehtia pientä..
 
"vieras"
Ei oma mutta kaverin vauvalla meni maha sekaisin rokotteesta, ihan ripulilla oli useamman päivän ja ilmeisesti mahaa koski kun kipristeli. Ja se kakan hajukin oli sellainen lääkemäinen, ei siis ollenkaan normaali.
 
??
Soitappa päivystykseen. Meille sanottiin että jos rokotteen jälkeen itkee niin ettei saa kontaktia, niin lääkäriin. Käsittääkseni oli joku suolentuppeumariski. Onko kakkannut?
 
[QUOTE="vieras";25896169]Lapsellasi on maitoallergia ja sinä olet käyttänyt maitotuotteita ja imettänyt lasta ja mietit mistä vatsavaivat mahtavat johtua, eikö sinulla ole järkeä päässä?[/QUOTE]

Lääkärin määräyksestä olen käyttänyt maitotuotteita normaalisti.Ei mulla omaa järkeä olekaan,mutta sitä lääkärin järkeä lainasin..
 
"äiti"
Lääkärin määräyksestä olen käyttänyt maitotuotteita normaalisti.Ei mulla omaa järkeä olekaan,mutta sitä lääkärin järkeä lainasin..
No niinpä! Uusavuttomat mammat tekee just niin kuin lääkärit ja terkat sanoo.. Sit ihmetellään kun huutaa ja sairastaa, kun kaikenmaailman myrkkyjä elimistöön laitetaan. Oikeasti, OMAN järjenkäyttö on sallittua ja jopa suotavaa!!
 
[QUOTE="vieras";25896199]No ajattelit sitten että eipä väliä, pannaan vatsa sekasinsa, etkö yhtään moista yhtälöä ihmetellyt?[/QUOTE]

No sitähän mä tässä just pohdin,että johtuuko tämä rokotteesta vai niistä maidoista..Mutta soitamma päivystykseen ja otamme ohjeet sieltä.
 
"haukku"
Me kun otettiin seka eka annos, niin siihen jäi rotarokotteet meidän perheeltä. Lähemmäs kuukauden vauva vaan huusi, kirkui, nukkui pätkissä etc. Sitten pikkuhiljaa palattiin normaaliin systeemiin. Nyt vauva on 7kk, eikä olla otettu tehosteita. Normirokotukset kyllä tietty.
 
"vieras"
Tokihan se maitoallergia on sillä selvä kun lääkäri siitä diagnoosin antaa, eihän sen jälkeen enää tarvi maitoa välttää? Millasella puoskarilla sinä oikein sitä lasta olet kuljettanut, eikö tuon nyt pitäisi olla päivän selvä asia että lapselle joka on jollekin tuotteelle yliherkkä, ei sitä anneta ja sillä hyvä. Jos ei itse voi ja halua pitää dieettiä niin silloin otetaan apteekista tarvittavat vastikkeet käyttöön.
 
No sitähän mä tässä just pohdin,että johtuuko tämä rokotteesta vai niistä maidoista..Mutta soitamma päivystykseen ja otamme ohjeet sieltä.
Voi johtua siitä siitä rotasta tai maitoallergiasta. Meillä molemmat lapset olivat itkuisia muutaman päivän siitä rokotteesta ja kakka oli limaista, vihreää ja haisevaa. Aikalailla samoja mitä meillä maitoallergia imetyksen kautta aiheutti.

Ilmeisesti teillä ei tullut maitoallergiaoireita aiemmin kun itse olet käyttänyt maitotuotteita?
 
"vieras"
Voi johtua siitä siitä rotasta tai maitoallergiasta. Meillä molemmat lapset olivat itkuisia muutaman päivän siitä rokotteesta ja kakka oli limaista, vihreää ja haisevaa. Aikalailla samoja mitä meillä maitoallergia imetyksen kautta aiheutti.

Ilmeisesti teillä ei tullut maitoallergiaoireita aiemmin kun itse olet käyttänyt maitotuotteita?
Keskiviikosta saakka, eli vältetty on ennen sitä ja huuot on loppunut, diagnoosi saatu, maitoallergia ja voi ottaa maitotuotteet takasin omaan käyttöön! Olisiko syyt vaihtaa lääkäriä vai?
 
[QUOTE="vieras";25896262]Tokihan se maitoallergia on sillä selvä kun lääkäri siitä diagnoosin antaa, eihän sen jälkeen enää tarvi maitoa välttää? Millasella puoskarilla sinä oikein sitä lasta olet kuljettanut, eikö tuon nyt pitäisi olla päivän selvä asia että lapselle joka on jollekin tuotteelle yliherkkä, ei sitä anneta ja sillä hyvä. Jos ei itse voi ja halua pitää dieettiä niin silloin otetaan apteekista tarvittavat vastikkeet käyttöön.[/QUOTE]

Aika typerää lähteä vittuilemaan, kun ei ole itselläkään tietoa.

Et ilmeisesti ole tietoinen, että ellei äidinmaidon kautta tule oireita ei ole mitään syytä välttää maitoa. Nykytiedon valossa ei suositella turhia välttämisiä ja siedätystä pidetään monissa tapauksissa parhaana hoitomuotona.
 
"vieras"
Aika typerää lähteä vittuilemaan, kun ei ole itselläkään tietoa.

Et ilmeisesti ole tietoinen, että ellei äidinmaidon kautta tule oireita ei ole mitään syytä välttää maitoa. Nykytiedon valossa ei suositella turhia välttämisiä ja siedätystä pidetään monissa tapauksissa parhaana hoitomuotona.
Niin tuntuu olevan kun lapsi huutaa pää punaisena.
 
[QUOTE="vieras";25896325]Keskiviikosta saakka, eli vältetty on ennen sitä ja huuot on loppunut, diagnoosi saatu, maitoallergia ja voi ottaa maitotuotteet takasin omaan käyttöön! Olisiko syyt vaihtaa lääkäriä vai?[/QUOTE]

Tiedäthän, että ennen altistusta pitää jättää kaikki maitoproteiinit pois, myös imettävän, vaikkei siitä tulisikaan oireita ja jos imettävä pystyy maitoa käyttämään niin altistuksen jälkeen voi palata normaaliin, siis tapauksissa ettei tullut oireita.

Tottakai on mahdollista, että oireita saattaa ilmetä, vaikka niitä ei aiemmin ole ollut, mutta itse en lähtisi tällä tiedolla väittämään, että itkuisuus johtuu välttämättä maitoallergiasta.
 
Joo tosiaan oireita siitä maidosta on tullut vain korvikkeessa eikä mun käyttämien maitotuotteiden takia.Mutta me lähdetään nyt käymään tytön kanssa lääkärissä.Kyllä,taas jollain puoskarilla kun täällä päin ei muunlaisia oikeasti ole.
 
---
[QUOTE="vieras";25896418]Suosittelen yksityistä lastenlääkäriä viimeistään maanantaiksi.[/QUOTE]

No jos oikeasti on tuo suolentuppeuma, niin leikataan tod. näk. jo tänä yönä.
 
Joo tosiaan oireita siitä maidosta on tullut vain korvikkeessa eikä mun käyttämien maitotuotteiden takia.Mutta me lähdetään nyt käymään tytön kanssa lääkärissä.Kyllä,taas jollain puoskarilla kun täällä päin ei muunlaisia oikeasti ole.
Älä välitä noista vittuilijoista. Huutelevat tietämättömyyttään suuria luulojansa. :hug:

Mä en usko, että lääkäri suosittelee ihan vielä maidotonta ruokavaliota sinulle vaan tilannetta katsotaan muutama päivä, rota-rokote tosiaan voi aiheuttaa pahoja vatsakipuja pienelle. Meidän vauva sai myös rokotteen torstaina ja koko viikonloppu meni kannellessa itsevää vauvaa, vasta maanantaina helpotti.
 
Ei ollut onneksi mitään hätää. Lääkäri meinasi ensin laittaa meidät suoraan sairaalaan mutta sitten tyttö väänsikin selaiset kakat siihen ettei mitään rajaa. Huuto loppui siihen ja ipana kävi hymyilemään aurinkoisesti. :D lääkäri kuitenkin tutki kaikki varmuuden vuoksi ja käski olla yhteyksissä jos vielä jotain tulee tai jos kuumetta nousee. Eli hukkareissu tehtiin,mutta kyllä se osas jo pelästyttää.
 

Yhteistyössä