Rukousketju lapsettomille

Voi että... Tänne piti tulla kertomaan tilannettani... Eilen oli Jeesuksen ylösnousemuksen juhlaa ja tänäänkin jatkossa. Voi että, eilen testasin rask.testin Clearblue Plussalla ja siin tuli jotenkin plussa ja tänä aamuna testasin samaisel testil ja heti pärähti vahvan plussan... Voi että, kiitos Taivaan Isälle etten menettänyt uskoa Sinuun!!!

Toivotan teille yhtäkin paljon onnea toivoa tähän tilanteeseen... Itse vielä häkeltynyt ja ihmeissään voiko tämä olla totta... Kiitos Jeesus tästä!!!
 
Onnea viisikko rex ja miehellesi :) Ja kiitos Herralle tähänastisista vastauksista.

Voisiko tällainen kymmenen vuoden konkari saada vielä vastauksen? Onkohan toivo jo mennyttä.. ei ainakaan luonnolliset keinot enää auta ja ei oikein lääketiedekään.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos!!! Naimisissa oltu vuodesta 2006 ja nyt vasta tää iloinen yllätys plussaus ilmestyi mitä otollisempana päivänä... Ei sitä millään voi tajuta, että nään plussan ku niin monta kerta tullut vaan negaa ja tai tuhru tullut jo...

Mä uskon teihin kyllä, että mahdottomasta voi tulla mahdolliseksi... Raskaus voi mahdollistua ku sitä vähiten vaan odottaa... Mieheni simpat normeja, mut mun munasolu kierto mikälie häikkää, mutta vissiin tärppäs... Mut tää on vasta alkutaipale ku ei sitä tiedä mitä siellä on.. Vkolla soitan Tyksiin ja katotaan saadaanko ultraus-aika, jotta nähä mitä siellä on... Toivotaan kaikki hyvin!!!
 
  • Tykkää
Reactions: simpli
Ellenni: uskon Raamatun sopimusrukoukseen, eli yhdessä voi rukouksemme voida enemmän. Tulokset ovat minullakin olleet vielä tähän asti negatiivisia, mutta jospa ne tästä muuttuvat iloksi :) Toivomme parasta :)

Laskin, että rukousketjuumme kirjoittaneista ainakin 8:lle on tullut vastaus (muista ketjuistakin päätellen). Voi olla enemmänkin esim. niitä, jotka eivät palanneet kertomaan tuloksista. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Höpsötin
Olisi ihanaa, jos voisitte myös minun puolestani rukoilla. Olen henkisesti väsynyt jo tähän odottamiseen ja toivomiseen, vaikka menossa on vasta yk4. Minulla on paha pco, munasolut eivät tahdo kypsyä. Clomifenit olleet käytössä, joista ei minulle mitään apua ollut. Terolutit onneksi ovat tasoittaneet ylipitkiä kiertojani. Nyt käytössä Menopur-pistokset.

Minun täytyy tunnustaa, että en ole mikään uskovainen, mutta tämä tuntui jotenkin hyvältä, jos täällä voitaisiin myös minun puolestani rukoilla. Kiitos teille kaikille jo valmiiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkatyttö
Heippa!!

Mun tilanne on nyt se, että tästä ei tullut toivotulla tavalla ja se harmittaa... Tää harmitus on sinänsä hyvinkin erikoinen, etten tiedä onko normaalia vai mikä on ja siitä, että harmittaa, ku toivottu jouluvauva ei nyt sitten tulekaan...

Kävin toissapvänä ultrassa ja yllätyksekseni lääkäri sanoi, että mitään ei näy kohdussa eikä edes munatorves, ei siis minkäänlaista alkiota/pussukkaa... Raskaus on kyllä lähtenyt käyntiin mut ei toivotulla tavalla ja mun hcg -arvo on niin matalaa eli vain 439 ja ei antanut mitään hyvää toivoa tälle ja lisäksi se on kenties ihan jossain vääräs paikas.

Ensi keskiviikkona multa otetaan taas verikokeen hcg -arvon, tutkitaan verenkuvaa sekä otetaan maksa- ja munuaiskokeen ja sitten katotaan mihin toimenpiteeseen ryhdytään... Jos lähtee taas nousemaan se arvo, niin mulle annetaan solumyrkkyä, jotta se missä se siellä sijaitsee niin poistuisi sitten... Sitten alkaisi 3kk karenssi ja syksyllä taas yritystä putkeen...

Ja jos arvo lähtee alas niin ei sit muuta ku odotellaan vuotoa... Toivon kyllä, että arvo lähtis alas ja vuoto tulis itestään pois... Harmittaa kyllä ettei ultras oikein näy missään jää tää epätietoisuus missä tai mihin se munasolu on voinut mennä...
 
Kirjoitanpa minäkin tänne ketjuun :)
Olemme eläneet lapsettomuuden kanssa jo yli 7 vuotta (en enää ole varma vuosista) Pientä onnea saimme kokea kun tulin ihan luomusti raskaaksi, mutta sain km rv12. Sen jälkeen on hoidot olleet ja menneet, nyt odotamme kotimaista adoptiolasta.

Toivoisinkin, että myös meitä muistettaisiin rukouksissa. Että saisimme pian vastauksen adoptiolapsen odottamiseen. Tai vastauksen siihen siirrymmekö sijaisvanhemmiksi. Välillä on niin raskasta, että mielessä on käynyt erokin ja hyvin epätoivoiset ajatuksen miten sen oman lapsen saisi.

Täytyypä vielä mainita tuosta adoptioprosessista se, että kun kerroin saaneeni kristillisen kasvatuksen ja olevani myös itse uskovainen, niin tuli sellainen olo että "se ei ollut hyvä juttu".
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkatyttö
Eilen oli ultra ja saimme tietää että pikkuisemme on poika! Hänellä kaikki on hyvin ja kasvaa normaalisti! Meidän enkeli-esikoinen saa siis pikkuveljen! :heart:

Kaikille voimia jaksaa eteenpäin siinä raskaassa suossa missä tarvotte! Uskon kyllä että jokaisella se jossain vaiheessa helpottaa,tavalla tai toisella! Ei saa menettää toivoa,mekään ei menetetty ja tässä tulos!

Aurinkoista kevään jatkoa!

Kaktuspiikki ja poikanen 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkatyttö
Hei kaikille, jotka lukevat tätä ketjua. Tämä ketju hiljenee minun osalta, koska Jumala käsittämättömässä viisaudessaan näki hyväksi antaa meidän icsi-hoitojen päättyä tuloksettomina. Päällimmäisenä jäi nyt mieleen kiitollisuus Jumalalle, että on saanut nähdä monia ihmeitä muiden lapsettomien kohdalla ja ihan viime päivinäkin niitä on tapahtunut. Rukoukset ovat kantaneet näinä vuosina meitäkin, siitä kiitos Jumalalle. Vihaa ja katkeruutta ei tarvitse tuntea Jumalaa kohtaan, koska Hänen tiensähän ovat meidän teitämme korkeammat. En voi ennustaa tulevaisuutta, mutta uskon kaiken edelleen Hänen käsiinsä. Siunausta kaikille !
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja iinamiina
Mansikkatyttö - suuren suuret pahoittelut, halaukset ja voimia teille jatkoon. Ihana asia, että jaksat luottaa ja turvata Jumalaan vaikeuksienkin keskellä. Uskotaan, että hänellä on sinun ja miehesi elämään joku ihana suunnitelma, joka vielä odottaa paljastumistaan.

Kiitos tämän ketjun aloittamisesta. Uskon, että moni on saanut siitä apua ja siunausta elämäänsä. Itsekin tänne kirjoitin ja meidän kohdallani Jumalan vastaus oli toisenlainen kuin teillä. Syitä näihin emme kukaan voi tietää, mutta luottamus ja usko Jumalaan on kuitenkin voima, joka voi kantaa erilaisissa elämäntilanteissa.

Siunausta ja kaikkea hyvää elämäänne!

DQ
 
Hei,
löysin tämän ketjun googlen kautta... Saisikohan tätä elvytettyä vielä?
Oli kahlattava jokainen sivu, jokainen kirjoitus läpi, sillä samanlaisessa tilanteessa olevien uskovien kirjoitukset kiinnostivat. Tuntui, kuin olisi "omien" joukkoon tullut. Toivoisinkin, että tämä ketju jatkaisi toimintaansa, vaikka MansikkaTyttö ei jatkakaan enää... (Voimia hänelle!)

Itselläni vajaa vuosi vasta kunnolla yrittämistä. Luomumenkkoja ei ole kuulunut moneen vuoteen kuin muutamia kertoja sairastamani syömishäiriön ja siitä toipumisen vuoksi. Olen aavistellut syksyn aikana, että kaikki ei ole nyt kohdallaan ja menin alkuvuodesta gynelle. Hän totesi karusti, että huonot munasarjat. Ultrassa näkyi selvästi helmimäiset rakkulat molemmissa munasarjoissa, mutta vielä en saanu diagnoosia pco:sta. Estrogeenia ei ollut myöskään riittävästi. Lääkäri kuitenkin vakuutteli, että hoitojen avulla kyllä onnistuu raskautuminen. No, aika epätoivoinen ja surullinen olo on ollut tuosta, vaikkakaan ei TOIVOTON. Olen kokenut, kuinka Jumala on voinut hoitaa, tukea ja voimistaa tänä aikana. Odottelen siis lääkäriaikaa (muutin gynekäynnin jälkeen, ja täällä täytyy vielä odottaa aikaa) ja tulevaa "tuomiota" jatkosta.

Jaksaisiko joku rukoilla puolestamme?
Uskomme, että Jumala varmasti auttaa parhaaksi näkemällään tavalla!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Hei, evemaarit. En ole ikinä tällaista tehnyt - olen rukoilussani enemmän sellaista kädet ristiin-huokaus "niinkus tiedät"-aamen -tyyppiä - mutta jostain syystä tuntuu, että asiasi vuoksi olisi oikein rukoilla. Niin sitten teen.
 
Kasenja,
voi että, olipa iloinen yllätys, kun kirjoitit! Kiitos rukouksistasi- ne merkitsevät paljon!
Tuntui helpottavalta, kun tänne sai kirjoittaa ja kysyä rukoustukea samanlaisissa kokemuksissa olevilta...
Millainen tilanne sinulla on?
 
Minun tilanne: yritystä loppuvuodesta 2011 asti. Minä olen 36v, mies 40v. Gynen kautta lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin nyt tammikuussa. Yritettiin ehkä turhankin kauan luomusti, vaikka ikää molemmilla. Meillä ei mitään selkeää yksittäistä ongelmaa, mutta useampia hedelmällisyyttä heikentäviä juttuja: miehen sperman liikkuvuus huono (ja siittiöistä normaalimuotoisia 0%), minulla reilusti ylipainoa ja toinen munatorvi tukossa. Kesällä 2012 oli yksi biokemiallinen raskaus - siis niin varhainen keskenmeno, että ellei olisi tullut heti ensimmäisenä luvallisena päivänä testanneeksi, ei tietäisi koko asiasta.

Meillä lapsettomuuden käsittelyyn vaikuttaa henkisesti paljonkin se, että alun alkaen olimme vapaaehtoisesti lapseton pari, kun 2008 vihille menimme. Tai mies tuossa vaiheessa puhui, etteivät lapset ole ajankohtainen asia, vaikka itse asiassa ajatteli, että "vahinko" olisi ihan iloinen yllätys. Minä taas en halunnut lapsia. 2010 mies sai sitten oikein kunnon vauvakuumeen ja alkoi intoilla asiasta. Minä olin lievästi sanottuna vastahakoinen. Meni yli vuosi, että ajatusmaailmani kääntyi niin paljon, että saatoin oikeasti ja aidosti lähteä mukaan yrittämään lasta.

Tuon historian takia mies moittii itseään, kun ei ottanut aikaisemmin puheeksi sitä, miten merkityksellistä hänelle on lapsi saada. Vasta puhuttiinkin asiasta, ja mies sanoi uskoneensa, että jos Jumala olisi hänelle lapsen tarkoittanut, niin vaimo kyllä tulisi raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Nyt mies vähän hymyili ajatukselleen, ja totesi että eiköhän Jumala kuitenkin oleta hänenkin jotain asian eteen tekevän.

Minä taas syytän helposti itseäni siitä, etten kuunnellut miestä aiemmin - oikeastaan en edes ajatellut lasten hankintaa millään tavalla ennen kuin miehen lapsihaaveiden kriisiytyminen siihen pakotti. Nyt sitten voi jossitella, että olisi pitänyt olla ajoissa asialla...
 
kasenja,
ikävä kuulla, että molemmat tahoillaan syyttelevät itseään. Omalta kohdaltani voin samaistua tunteeseen... Mitä jos en olisi sairastunut, mitä jos olisin pitänyt itsestäni huolta... jne Tuntuu tosin, että tunne vain syö itseä sisältä.

Toivottavasti tilanteenne ei ole toivoton, vai millainen olo ja millaisia vastauksia olette saaneet?

Ilmeisesti teillä on kuitenkin asia, joka yhdistää ja josta saa voimia- usko Jumalaan.
Voimia teille!
 
Riu
Hei kirjoittelijat!

Haluaisitteko perustaa tähän aiheeseen liittyen vaikka oman, meille yhteisen skyperyhmän, jossa voimme pikaviestein kirjoitella toisillemme, ja joskus jopa mahdollisesti ottaa ilmaista ryhmäpuhelua, jonka yhteydessä voimme (ne ketkä jaksaa, uskaltaa ja haluaa) rukoilla asioidemme puolesta.

Monella meistä on varmasti raskas tilanne, eikä ehkä pelkästään pitkään jatkuneiden lapsitoiveiden muodossa, vaan myös koulussa/työssä ja muualla arjesta ottaa kiinni. Itse olen uskossa, ja mielelläni kuulisin myös muiden uskovien kokemuksista lisää ja siitä, miten ikään kuin pitää kiinni. Jakaisin myös omia ajatuksiani ja tuntemuksiani. Haluaisin tällä hetkellä tosiaan sellaista pitävää ja vahvistavaa yhteyttä, ja koen että skypen välityksellä tämä voisi toimia.

Perustan vaikka ryhmää vähitellen. Lisäilkää halutessanne minut listallenne: Sabrecat 2790 (ilman tuota väliä)

Voimia ja siunausta kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@

Yhteistyössä