Runsasta hiustenlähtöä, apuja kaipaan!!

  • Viestiketjun aloittaja pian kalju?
  • Ensimmäinen viesti
pian kalju?
Eli lopetin e-pillerit (diane nova) reilu puoli vuotta sitten ja sen jälkeen alkoi hiuksia lähteä ja lähtee edelleen.

Ohimolta etenkin lähtee kovasti. Tein tukistustestin (terveyskirjastossa neuvottiin tekemään tukistustesti, jos lähtee yli 3 vai olikohan 5 on se normaalia kovempaa hiustenlähtöä) ja ohimolta saattoi lähteä pienestä tukistuksesetakin 10 hiusta kerralla.... :0

KÄvin lääkärissäkin. Verikokeita otettiin, kilpirauhaskokeet, verenkuva ja testosteroni, kaikki ne oli ok. Lääkäri tuumas vaan että se vaan on sitten "jotain". PÄänahka oli nopeasti katsottuna hänen mielestään ok.

Voiko tämä tukan lähtö johtua noista e-pillereiden lopetuksesta ja täten hormoneista ja mitä voin asialle tehdä.

Kai niitä hiuksia uusiakin tulee, muuten olisin kai jo kalju. Kaljuja länttejä ei siis ole, mutta yleisesti tukka on ohentunut tosi paljon.

Kiitos jos joku viitsiii vastata.
 
entinen kalju
Jos olis alkanut pälvikalju eli alopecia vaivaamaan, niin silloin olis noita pieniä länttejä. Ne voi aluksi olla ihan pikkuisia, ja niitä on vaikea huomata, mutta ne laajenevat ja itsellä lähti lopulta koko tukka. Jos siis sulla ei länttejä näy, niin en usko, että kaljuunnut, mutta tietysti muuta teerveydentilaa kannattaa seurata, jos ei tuo lopu. Käy vaikka useammalla lääkärillä, itse kävin monillakin, tutkittiin eri sairauksia, mutta lopulta diagnoosi oli alopecia, johon ei lääkettä ole.
 
"aloittaja"
Mun lapsi on jo 4v.

Mitenkä sinulla joka kirjoitit tuosta alopeciasta kävi, onko sinulla hiuksia siis nyt lainkaan?

Mitenkä nopeasti kaljuja länttejä alkoi tulla?
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Pöllötöllötin;25553271:
Nisim-niminen shamppoo toimii hiustenlähtöön. Oikeasti. Kallista on, mutta se nyt on suhteellista
Mistä tuota shampoota saa?

JOtenkin tuntuu vaikealta ajatella että shampoo voisi vaikuttaa hiustenlähtöön, kun eihän se shampoo tuonna hiustuppeen pääse käsiksi..?!
 
entinen kalju
No en tiedä lohduttaako, lähti tosiaan koko tukka lopulta, ja oli poissa n 2 vuotta. Tuolloin ei ollut mulla lapsia ollenkaan. Sit se vaan alkoi kasvaa uudelleen, vaikka lääkäritkin oli jo sanoneet, että mun tyyppinen ärhäkkä alopecia (lopulta koko ihokarvoitus poissa, ripset kulmat ym, ja se se olikin naisena hauskaa....) ei parane. Vaan parani vaan. Hiusten kasvu alkoi ihan yhtä yllättäen kuin lähtökin. Nyt on hiukset ollut jo n. 7 vuotta ainakin, ja välillä bongaan jonkun läntin, mutta massiivista lähtöä ei ole ollut, eli osa hiuksista on aina pysynyt. Näin myös kahden raskauden ja imetyksen aikana. D-vitamiinia olen muuten alkanut syömään pimeänä aikana. Muutenkin yritän vitamiineista pitää huolta, että tulee nautittua. En tiedä onko siitä todellista apua, mutta ainakin luulen niin.
 
entinen kalju
Ja siis mulla ensimmäinen havainto oli juurikin sellainen ihan pieni läntti. Että muuten en alkuun ollut huomannut mitään. Sittemmin tukka lähti niin, ettei sitä todella voinut olla huomaamatta, ja aika nopeasti. Noin puolessa vuodessa (ehkä) kokonaan.
 
vinkki
Ala äkkiä syömään biotiinia! Sinkkilisäkin olisi hyvä. Lue biotiinikeskustelut suomi24:sta ja opit paljon uutta. Toki kestää kauan, kunnes hiukset kunnolla elpyy hormonimuutoksista.
 
"aloittaja"
Kiitos teille kun olette vastailleet, alkaa niin ahistaa näinkin turhamainen asia kuin oma tukka, mutta minkäs teet :(

Eli kaljuja länttejä päänahassa ei ole, tukkaa lähtenyt reilummin jo sen 6 kk, eli pillereiden lopetuksen jälkeen. Päänahkaa ei kutita ja lääkäri sen nopeasti tsekkasi että päänahan iho olisi ok, mutta mene ja tiedä sitten.

Täytyy toivoa että johtuu vaan pillereiden lopettamisesta ja palautuu itsestään.
 
"testailija"
Olen testannut nyt tuota Nisim-shampoota ja kumma kyllä hiuksia ei enää putoillut kun sitä käytti. Lisäsin sitten hoitoaineen ja päänahkaan käytettävän uutteen ja olen kyllä tyytyväinen. Ekaa kertaa voi siis todet aettä joku tuote selvästi pienentäis hiustenlähtöä ja auttaisi. Kaikkee oon kokeillut ja eri tuotteet olleet niin ja näin, joku auttaa hieman, joku ei auta. Missään ei ole selvästi huomannut että tilanne olis jotenkin parantunut paitsi tässä. Tätäkö nyt pitää sitten käyttää aina...että ei ala uudelleen...mene ja tiedä.
 
vierailija
Onko tilanne korjaantunut? Tällä palstalla mainittiin tuotteista esim Nisim, olen kokeillut niitä e-pillereiden jälkeen ja selvä kohennus tilanteeseen on tullut. Erityisesti original hiusvesityyppinen tuote joka jää päänahkann saa hiukset kasvamaan ihan mielettömästi. Sisko alkoi käyttämään sitä pelkästään pituuden lisäämiseen. Ravinto auttaa samoin laserterapia. Mesoterapiaa ei kannata ottaa siinä vaiheessa kun hiuksia lähtee selvästi koska se on lisäshokki hiuksille. Nisim on kyllä ollut paras näistä luontaisista todella. En ole mikään mainosedustaja todellakaan.
 

Yhteistyössä