RUOKAHAASTE vko 8 - Lempiruoka!

Tämän viikon haasteena on jokaisen oma lempiruoka. Voi siis olla myös jälkkäri tai joku muu vastaava. Onnea kisaan! :flower:

(ja ilmoittakaa asap jos tämä on kelpaamaton aihe)


Ruokahaasteen säännöt:
* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys alkaa sunnuntaisin n. klo 20 ja kestää TUNNIN
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen/aiheen

Vanhat aiheet:
vko 1: -keitto
vko 2: -pata, laatikko tai muu uunissa kypsennettävä ruoka
vko 3: -kalaruoka
vko 4: -intialainen ruoka
vko 5: -pastakastike
vko 6: -laskiainen
vko 7: -salaatti
 
Mä osaan kyllä itte tehdä, mutta en osaa viä sanoa mitä tekisin. Mieles on lasagne tai bearnaisekastike ja sen kans jotaki hyvää. Mutta myös punaviinikastike on hyvää. Sekä eräs porsaanpaistiohje. Ja.... :D
Mää tykkään etnisistä ruoista niinku intialaisesta, thairuoasta, sushista. Jotenki en vaan saa niistä ikinä täydellisiä : / Sushia en oo kyllä ees uskaltanu yrittää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
Mää tykkään etnisistä ruoista niinku intialaisesta, thairuoasta, sushista. Jotenki en vaan saa niistä ikinä täydellisiä : / Sushia en oo kyllä ees uskaltanu yrittää :D
Se on loppujen lopuksi yllättävän helppoa, mutta työlästä. Ja vaatii esim. hyvän veitsen. Mä aloittelin sushin kanssa tällaisella:


Helppo tapa tehdä makirullia. Täytteet pitää tietty ostaa itse.
 
  • Tykkää
Reactions: Mythago
"vieras"
Tämä on ruokakuvaketju, nuo blaablaa, lipilipi, mussunpussun- jaarittelut voisi siirtää tuonne Thö-ketjuun,kiitos. :)
En jaksa skrollailla ohi näitä montaa sivua koko viikon ajan.
 
[QUOTE="vieras";28074578]Tämä on ruokakuvaketju, nuo blaablaa, lipilipi, mussunpussun- jaarittelut voisi siirtää tuonne Thö-ketjuun,kiitos. :)
En jaksa skrollailla ohi näitä montaa sivua koko viikon ajan.[/QUOTE]

kärsi sika kärsi.
minä en siihen ketjuun mene.
 
[QUOTE="vieras";28074578]Tämä on ruokakuvaketju, nuo blaablaa, lipilipi, mussunpussun- jaarittelut voisi siirtää tuonne Thö-ketjuun,kiitos. :)
En jaksa skrollailla ohi näitä montaa sivua koko viikon ajan.[/QUOTE]

kyynel
 
lucifer
Scarlett pääsee taas tekemään läskisoosia ja äänestämään itseään aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja...
hei se olen minä joka tekee läskisoosia ja syö läskiä. joten älä huutele väärälle ihmiselle!

paksusti haudutettua läskiä ja tulista sinappia jälkiuunileivän päälle jossa on aitoa voita, vie kielen perseeseen. kannattas sinunkin kokeilla niin ei olis naama norsunvitulla, se kun näyttää heijastavan sinun juttujesi laatuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt

Yhteistyössä