Ruokalista perheelle viikoksi ,rahaa 100e ?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
perheessä isä,äiti ja lapset ,vajaa 3v ja pian 8v. Ei allergioita tai muitakaan YÖKHYI-ruokia.

Mitä kaupasta ostan tuolla rahalla, että ruokkii koko perheen 7 päivän ajan ja tarvii hakea VAIN maitoa ja leipää täydennykseksi ?
 
"aloittaja"
Kohta joku tulee kertomaan kuinka ruokkisi tuolla summalla 12 henkisen perheen 2,5 kuukauden ajan ja lisäksi siihen lypsykarjan sekä kolmisen koiraa.
Ahaa :D .
Juu, siis siitä ei ollut nyt kyse, että olisi vaikeaa saada raha riittämään. Vaan ihan vaan jelppiä,kun oma pää on tyhjä ja tuntuu, että saan aina menemään kauppaan rahaa ihan hirveesti ja silti parin päivän päästä on jääkaappi taas tyhjä.
 
..
:O ....mulla oli viime kuussa 150 € + 50 E€ jonka sain lahjaksi niin 1 aikuisen ja kahden lapsen ruokkimiseen...ja siis siihen sisältyy myös bensa ja hygienia...pikkaset verovelat ja alkuvuoden laskut painaa työtöntä :D
 
Muutama pussi makaronia, reilusti perunaa, sipulia, porkkanoita, keittovihanneksia. Munia, jauhoja, yms niin että leivot leivät itse. Tee keittoja, makaroonilaatikkoa, risottoa ja muuta halpaa isoja satseja. Popcornit on halpaa hyvää telkun edessä :)
 
tt ei kirj
Ostaisin:

porkkanaa 3 kiloa =3 euroa
perunaa 3 kiloa= max 2 euroa
paprikamix 1,70
jääsalaattia 3 pss max 3 euroa
sipulia ja valkosipulia tarpeeksi max 2 euroa
kurkkua kilo n.2,5 euroa
tomaatteja n.3 euroa
punajuuria 3 euroa
leipää ei tarvitse, ostat jauhot ja teet itse (vehnä, sämpylä ja ruisjauho)
kananmunia pari, kolme pakettia
juustoraastetta tai juustoa kilo reilu
rahkaa muutama kilo
maitoa, piimää, luonnonjogurttia, margariinia tai voita
Makaroonia, riisiä.
Jauhelihaa, broileria, lohta. En jaksa luetella enää.

Eli siis makaroonilaatikkoa, kasvis/broileriwokkia, keittoja, pataa, makkaraperunoita, omatekemiä hampurilaisia ja ranskalaisia, risottoa, lasagnettea, lasagnea, muussia, jauhelihakastiketta, chili con carnea, sosekeittoja jne.
 
"aloittaja"
Lapsilisäthän tulee tällä viikolla? :)
Joo, mutta ei nyt ole kyse, etteikö rahat riittäisi. Ajattelin vain apuja saada ruokalistaan viikoksi ja kuvittelin,että meidän kokoisen pesueen ruokkis ihan kivasti satasella viikon ajan,kun ei osta eineksiä tms. Olen vain huono itse ideoimaan. Tuntuu, että aina puuttuu jotain ja sitten menen kauppaan hakemaan ja hups,sinne menikin taas parikymppiä vaikka piti ostaa vain parin euron juttu.
 
naaaa
Jotain sisäfileitä ostaisin ja vähän parempaa lihaa kuin nauta-sika jauhelihaa, ehkäpä kävisimme ravitolassa syömässä tuon viiko ajan tai ainakin parin päivän aikana.
 
"vieras"
Meillä syödään arkiviikolla ihan perussafkoja. Maanantaina teen jonkin keiton, josta syödään tiistainakin. Keskiviikkona laatikko/kiusaus, jota syödään myös torstaina. Perjantaina jotain itsetehtyä mättöä: pizzaa, tortilloja, tacoja, hampurilaisia... (meillä ei lapsikaan välitä karkeista niin tuo perjantain herkuttelu on meidän ''karkkipäivä''). Lauantaina on aina lounaaksi puuroa ja päivälliseksi kalaa. Sunnuntaisin syödään useimmiten joko mun tai miehen porukoilla, mut jos syödään kotona, niin yleensä jotain ''parempaa''.

Ruokaan, hygieniaan, yms. menee kuukaudessa 300-400. Perheessä minä, mies ja lapsi.
 
"mä vaan"
Mä tein 5 päivän ruokalistan, ja siihen riittää 50-70e. Tein oikeen tahallaan pihin ruokalistan, jotta menis mahdollisimman vähän rahaa, kun on muutakin tärkeetä ostettavaa. :D Ja jos en etukäteen mieti, niin rahaa uppoaa aina pirusti ruokakauppaan. Eli teen 6 ihmiselle tälläisiä ruokia:

lihapullat+muusi
jauhelihavuoka+perunat (vuoka siis semmonen et tulee jauhelihaa alle, päälle paprikaa ja tuorejuustoo, ja sit jauhelihasta "kansi", eli hiukan kuin täytetyt jauhelihapihvit, mut isompi)
tonnikalapastavuoka
kylmäsavulohikastike ja nauhapasta
broileripastavuoka

Meillä kun ei oikein noi perunat uppoa, käytetään paljon tummaa pastaa ruuissa.

Lisäksi kauppalistassa on leivänpäällisiä (maksamakkaraa ja pari leikkelettä), kurkkua, tomaattia, porkkanoita, perunoita, klementiinejä, banaaneja, mehua, maitoo, tehojuomia (rainbown jugurttijuomia siis), paula-vanukkaita, juustoo, pastaa. Sämpylöitä leivon itse, kuten aina.

Uskoisin, että 50-70e menee ruokakauppaan.
 
.....
Mä paistoin just puoli kiloa jauhelihaa, minkä laitoin tex-mex pata-aineksiin sekaan (valmispussi missä kuivamausteet, riisiä, paprikaa yms. muttei aromivahvennetta tms.)... siihen spagettipätkiä, kauramakaroonia, purkki herkkusieniviipaleita ja purkki pienittyä ananaspalaa. Tuo sotku kestää meidän perheessä tän ja huomisen, eikä maksa paljon. Ja kaikki tykkää siitä ihan hulluna. Sitten omatekemiä sämpylöitä missä kuituista kaurahiutaletta +vehnäjauhoa +oljyä =nam nam!
 
"viima"
maanantaina kanakastiketta
tiistaina lihapullia
keskiviikkona kalaa
torstaina hernaria
perjantaina kasvispannua
lauantaina lihapataa
sunnuntaina pitsaa

salaattia joka päivälle, jogurttia, mehuja, leipää ja maitoa
 

Yhteistyössä