rusehtava "tuhru"??

Mulla tuli useaan otteeseen ruskeaa tuhrua, myös veristäkin. Ekan kerran viikolla 5, sitten viikolla 13, sen jälkeen oonkin vuodellu verta ihan runsaammin. Mutta mene vaikka päivystykseen omien hermojesi vuoksi!
-Cora viikko 26
 
Mullakin tuli kolmeen otteeseen verta raskauden aikana. Ekalla kerralla viikolla 6 tuli ruskeaa tuhrua, joka vuoti viikon. Sitten viikolla 14 tuli ihan kirkasta verta ja sitä seurasi ruskeaa tuhrua viisi viikkoa. Sitten reilun viikon tauon jälkeen taas kirkasta verta ja kunnon klöntti hyytynyttä verta. Vauvoilla oli kuitenkin kaikki hyvin ja mitään ei löydetty ultrissa. Lääkärit epäilivät hematoomaa. Veriset vuodot lienevät tavallisia, mutta aina kannattaa soittaa sairaalaan, jos yhtään epäilyttää.

Näin jälkeenpäin mietityttää, olisiko vuodoilla ollut jotain yhteyttä siihen, että odottamani kaksoset syntyivät hyvin yllättäen viikolla 29+1. Todennäköisesti ei...
 
huomenta! :wave: Tänään ei ole jäänyt paperiin mitään pyyhkiessä :D Ja mietin tuossa kun laskeskelin kiertoa, että silloin kun mulla eka kerran(maanantaina) tuli sitä pientä rusehtavaa paperiin pyyhkiessä, niin mulla olis sillon pitäny menkat alkaa jos en olisi raskaana, voiko se jotenki liittyä tuohon? Postia odottelen kuumeisesti täällä, mutta siihenki menee vielä tunteja :D Kunhan nyt ehtis se posti tulla ennenku töihin pitäis lähteä :kieh:

vauvis 12+2 :heart:
 
Moi!

Uskon, että vauvallasi ei ole mitään hätää! Mullakin on tullut tämän raskauden aikana pientä rusehtavaa vuotoa just silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kaikki on kuitenkin kunnossa. Lisäksi mulla istukan reuna on osittain kohdunsuun päällä, joten pieni vuotelu voi johtua siitäkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unicornis:
Saman ongelman kanssa täällä. Testi näytii tänään plussaa ja tuhrua on ollut enemmän tai vähemmän reilun viikon ajan...perjantainen testi oli vielä negatiivinen. Huh kuinka jännää.. |O
Tulin vaan kertomaan, että kesken meni. :'( Vuoto yltyi jo plussapäivän iltana ja 19.6. ultrassa ei näkynyt alkiota. Toivottavasti muilla ei tuhruttelu johda samaan.
 
Pahoittelut Unicornikselle. :( :hug:

Tuo rusehtava tuhru voi olla täysin harmitonta, joillakin sitä vain tulee. Punertavaa pidetään yleensä vaarallisempana. Mutta kuulemma joka kolmannella raskaana olevalla naisella on täysin vaaratonta vuotelua raskauden aikana, eli aina se ei ole merkki pahasta. :)

Mutta valitettavasti toisinaan se sitten on merkki siitä, että joku on vialla. Monilla siitä seuraa sitten kovempi vuoto ja keskenmeno, mulla se minimaalisen niukka rusehtava tuhru, jota tuli vain pyyhittäessä (ei edes housuun asti) oli ainoa merkki siitä, että raskaus oli tuulimuna. :( Ei ole tarkoitus pelotella!!!! Ja muistakaa, että joillakin se on täysin vaaratonta.

Mutta valitettavasti sitä ei tiedä, ennen kuin aika näyttää. :(
 
En haluu maalailla piruja seinille, mutta mulla tuhruvuoto tiesi viime kesänä tuulimunaraskautta, eli tuhruvuoto ei ole aina vaaratonta... Mullekin kaikki sanoi sillon niin...

Mouse, nyt onnellisesti rv 39+5
 
mulle on tullut se kotidopleri, ja viimeksi n puolituntia sitte kuuntelin kuin pikkuisen sydän jyskytti :heart: ja mulla sitä tuhrua tuli viikko sitten, ja sen jälkee ei ole tullut mitään.
Niin, ja neuvolassakin olen käynyt rv 10+4 ja siellä liikkeet ja sydänäänet plussalla :D
Huomena olis sitte tuo neuvola-lääkäri 9.00 aamulla....

vauvis 13+0
 

Yhteistyössä