Rustolävistyksestä asiaa

Hei!

Kävin ottamassa liikkeessä (kyllä, lävistysliikkeessä ja neulalla tehtynä) kaksi flat-rustolävistystä. Kipua ei ollut lainkaan ensimmäisen kahden päivän aikana, ei minkäänlaista laiton jälkeen.
Nyt kuitenkin korvaa kuumottaa, on punainen ja syke tuntuu koko ajan. Lävistys miltei viikon vanha, puhdistettu lämpimällä vedellä kolmesti päivässä, suolaliuosta käytetty sekä ei ole turhaa koruun koskettu. Olen myös sormieni hygieniasta huolehtinut joka kerta ennen pesua ja erityisesti ennen koruihin koskemista.

Googlen olen kolunnut läpi niin suomeksi kuin englanniksi, ja löytänyt todella vähän keskusteluita asiasta ja vinkit mitä löysin, olivat kaikki ristiriitaisia. Liian lyhyistä tapeista puhuttiin hieman joka paikassa, mutta tapeista yli puolet tulevat "ulos", kun rusto ei ole turvonnutkaan.

Mikä tässä siis on? Pelottelenko itseä liikaa tulehduksen tms riskillä, kun kuitenkaan mitään eritettä ei koruista tule ja olen puhdistuksesta pitänyt huolen? Voiko olla, että esim vahingossa yöllä nukkunut kyseisellä kyljellä ja siitä ärtynyt?

Ei jaksaisi buranaa jatkuvasti vetää..
 

Yhteistyössä