Ruukaako lääkäri tutkia näin tarkasti....

  • Viestiketjun aloittaja huh ja hei
  • Ensimmäinen viesti
huh ja hei
kun kyseessä raskaus ja sairasloman hakeminen selän puutumisen vuoksi. Jouduin siis meneen tk-lääkärille hakeen sairaslomaa, kun ei selkä enää jaksa työntekoa (nostelua + kyykkimistä jne.) ja neuvolalääkäri oli lomalla. Äippäloma alkaiskin jo elokuun lopulla. No, kyseessä siis nuori, miespuolinen tk-lääkäri. Ihan asiallisesti kysy viikot ja missä oon töissä. Mutta ei millään meinannut ymmärtää, että selkä ei sinänsä oo kipiänä vaan se puutuu. Lääkäri paineli mun alaselkää ja käski koukistaa käsiä kohti lattiaa ja kyseli, mistä kohti on kipiänä ja säteileekö kipu jalkoihin. Sitten piti vielä sivuttainkin taivutella ja hän kahto, meneekö kädet symmetrisesti kummallakin puollella. Just ja joo, maha pikkasen edessä, niin siinäpäs sitten taivuttelet ja venyttelet, meinas pikkasen huvittaa. Esimerkkejäkin jouduin antamaan, missä tilanteissa selkä puutuu ja miltä se puutuminen tuntuu. Ja sitten lääkäri kehtas vielä kysyä, että onko mulla vakituinen virka, etten vaan potkuja saa. Sanoin, että ihan esimiehen kans oon asiasta keskustellu ja hänkin oli sitä mieltä, ettei mun enää kannata ihtiäni rasittaa ja sijainenkin mulle oli jo hommattuna.

Ei paljon kyllä naurattanu, vielä kun oli ajat myöhäsä ja jouduin tunteroisen istuun ja odotteleen omaa vuoroani, jo sekin rasitti selkää ihan tarpeeksi...... Onneksi sain kuitenkin suurimman hormonryöpyn pidettyä sisällä ettei sentäs rauhottavia tarvinnu lääkärin alkaa määräämään. Annoinkin tulla sitten ukkokullalleni kaikki maailman viat ja vääryydet kotona turvallisesti neljän seinän sisällä (ja koirakin vielä karkas naapuriin, ukkonen ajoi sen onneksi sitten takas häntä koipien välisä kotiin). Onnex mies ymmärtää.....
 
ap
On varmasti normaalia lääkärin tutkintaa silloin kun kyse on ihan oikeasta kivusta eikä raskauden aiheuttamasta puutumisesta. Ja toisekseen, mulla on ollu lapsena notkoselkä, jonka jumpalla oon saanu korjattua, joten sen takia hieman on selkävaivoja raskauden aikana....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On varmasti normaalia lääkärin tutkintaa silloin kun kyse on ihan oikeasta kivusta eikä raskauden aiheuttamasta puutumisesta. Ja toisekseen, mulla on ollu lapsena notkoselkä, jonka jumpalla oon saanu korjattua, joten sen takia hieman on selkävaivoja raskauden aikana....
No mitäs sen olis pitäny tehdä? Ellei satu ni miks menit sinne lääkäriin?
 
no noi samat liikesarjat mä tein, kun raskausaikana oli selän kanssa ongelmia, tosin ne teetti fys. terapeutti, mutta niillä selviteltiin kivun alkuperää. pläähh, no mulla on niin notko tuo selkä, että kipeäksi tuli vaikka kuinka olisi treenannut...
 
k
no voi herranjestas, taas on todettava että kaikesta sitä jaksetaankin valittaa!!!! Eikös se lääkärin homma ole katsoa, mikä on pielessä ja tosiaan päämääränä löytää syy?

Taitaap ap olla niitä, jotka vaan menee lekuriin ja sanoo ai ja kuvittelee saavansa kaks viikkoa saikkua.

huhhuh
 
vieras
Kuule ap, kun se puutuminen ja kipu voi johtua aika samankaltaisista syistä, jotka saattavat olla potentiaalisen vaarallisia. Siksi on tärkeätä, että lääkäri tutkii. Puutuminen selässä kun ei ole mikään raskauden mukanaantuoma automaatio.
 
Jepulis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule ap, kun se puutuminen ja kipu voi johtua aika samankaltaisista syistä, jotka saattavat olla potentiaalisen vaarallisia. Siksi on tärkeätä, että lääkäri tutkii. Puutuminen selässä kun ei ole mikään raskauden mukanaantuoma automaatio.
Just näin. Sen verran kummallinen oire tuo selän "puutuminen" (???) raskauden aikana, että sietääkin tutkia, ettet ole esim. vaarassa halvaantua. Mahtaa lääkäriä rasittaa potilaat, jotka tulevat valmiin muka-diagnoosinsa kanssa vastaanotolle ja ovat sitä mieltä, että turha tutkia, mä tiedän jo tän jutun, mutta anna nyt vaan sitä sairaslomaa!
 
maissihiiri
Täytyy kyllä sanoa että kaikesta täällä jaksaa mammat valittaa, kyllä on elämä vaikeeta jos tuokin on väärin että lääkäri OIKEASTI tutkii! Etkö sä ymmärrä että se on hyvä että tutkitaan, selkävaivoja voi aiheuttaa esim. välilevyntyrä joka voi pahimmassa tapauksessa halvauttaa!

Ai kiesus sentään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuten huomaat ap täällä ei kannata kysellä mitään kun aina porukka rupee ilkeileen ja olemaan ite muka parempii.
Voimia sulle ap!:hug:
:LOL: no mitä tähän olisi pitänyt sanoa? Että olipa tyhmä lääkäri kun kehtasi tutkia ap:n eikä vaan suoraan antanut ap:n haluamaa saikkua?
 
no voi sun..
Siis mikä onkelma? Tottakai se halus tutkia esim että vihlooko joku hermo kun taivutat selkää. Onko joku hermo puristuksissa kun kerran selkä puutuu jne. Aika välinpitämätön olis ollu, jos ei olis tutkinu. Lisäksi, täytyyhän sillä olla joku diagnoosi joka kirjoittaa papereihin.
Ja sun työsuhteestas kysely on ihan normaalia ja loogista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuten huomaat ap täällä ei kannata kysellä mitään kun aina porukka rupee ilkeileen ja olemaan ite muka parempii.
Voimia sulle ap!:hug:
:LOL: no mitä tähän olisi pitänyt sanoa? Että olipa tyhmä lääkäri kun kehtasi tutkia ap:n eikä vaan suoraan antanut ap:n haluamaa saikkua?
no ei mutta täällä on tyyli vähän sellanen et ei voida nätisti vastailla vaan ruvetaan parjaamaan,lukaisepa uudelleen noi vastaukset ni tajuut.
 
vieras
Minä ihan vilpittömästi haluaisin tietää, että mikä siis oli ap:n mielestä nyt huonosti? Sekö että joutui odottamaan tunnin? No se on valitettavaa, mutta myös valitettavasti varmaan minimiaika minkä nykyisin joutuu odottamaan. VEljeni vaimo odotti juuri odotusaikana neljä tuntia ja hänellä sentään oli ihan selvä juttu eli flunssaa ja oli puhelimessa vain käsketty tulla näyttäytymään jonkun antibioottikuurin takia tms.

Ja lääkärikö ei siis olisi saanut tutkia kunnolla? Olisi vain pitänyt todeta, että jaa puutuu ja lyödä joku lappu käteen? Sitten valittaisit täällä, että lääkäri ei vaivautunut edes tutkimaan.
 
boco
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On varmasti normaalia lääkärin tutkintaa silloin kun kyse on ihan oikeasta kivusta eikä raskauden aiheuttamasta puutumisesta. Ja toisekseen, mulla on ollu lapsena notkoselkä, jonka jumpalla oon saanu korjattua, joten sen takia hieman on selkävaivoja raskauden aikana....
se epäili välilevyn pullistumaa joka saattaa sitten synnytyksessä päästää helvetin valloilleen etkä kunnolla kävele puoleen vuoteen. Ole tyytyväinen että tutki niin tarkasti.
 

Yhteistyössä