Ruusufinni

Mulla todettu mokoma vaiva äskettäin.. :kieh:

Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

Mä olen ihan hukassa kun en tiedä mitä käyttäisin ihonhoitoo. Lekuri määräs lääkegeeliä ja antibioottikuurin mut millä puhdistaa ihoa ja mitä kosteusvoidetta käyttää.

Lääkärit suosittelee apteekkitavaraa, kosmetologit on ehdottomasti niitä vastaan. Kehen tässä sitte uskoo.

Mä olen ihan toivoton...
 
Mulla kokemusta moisesta riesasta!! Mulla ruusufinni oireilee vain ja ainoastaan nenässä, joka ei luonnostaankaan ole mikään missin nenä vaan suomalainen perunanenä. Ni johan on näky ku siihe välillä iskee ruusufinni!!! Haluaisin silloin vajota maan alle! Nenä turpoaa ja on punainen ku paloauto ja siihen tulee finnejä, joka paikkaan, nenää kiristää ja kutittaa ja sit ku paranee, niin nahka lähtee. ekan kerran ku vaiva tuli, n. 5-6v sitten, ni se oli pahimmillaan silloin, vaiva kesti viikkoja en tiennyt mikä siinä oli luulin vain et jättiläis-finni. Punoitus jäi sen jälkeen pysyväksi riesaksi. Kävinkin ihotautilääkärillä laserilla hoidattamassa punoitusta ja hän se sanoi, et vaiva on todennäköisesti ruusufinni ja sain jotain voidetta siihen. Laserilla punoitus väheni todella merkittävästi, vaikka maksoikin jotain 250-260e, niin kyllä kannatti. Paitsi tulos ei ole kyllä ollut täysin pysyvää, koska aika ajoin ruusufinni vierailee nenässäni, nykyään kestää pahin vaihe vain pari pv. tänävuonna jo ollut kaksi kertaa viimeksi pari vkoa sitten. Luin netistä Bion-tuotteista os. www.bion.fi siellä mainostettiin juuri Bionin tuotteita ruusufinninhoidossa, minä heti tilasin sieltä satsin itselleni, viime vuoden lopulla, kalliita nekin. Nyt olen siis käyttänyt niitä päivittäin, en ole kyllä ihuomannut vielä et auttaisivat mua tässä vaivassa, koska jo kaks kertaa siis ollut tänä vuonna. Mut aion kyllä käyttää niitä vielä... ja tarkkailla tilannetta. Laser oli kyllä iso apu, siellä aion käydä säännöllisesti, mulle varmaan riittää ku käyn 1-2vuoden välein, niin pahin nenän punoitus pysyy poissa. Missä sulla ruusufinni oireilee?
 
Nenä ja nenän vierut. Kiva kun työkaverit päivittelee että onpa sulla kova flunssa (kun nenä on punainen )

Nenä on punainen ja annas olla kun toi kesä tulee niin tulee kirkuvan punaiseksi. No nyt kun tiedän niin osaan kyllä varoa..

Nenän vierut on ärtyneet ja näppylöillä. Sitä kun yrität meikkivoiteella korjata niin ei paljon auta.. Leuka myös punoittaa ajoittain ja on näppylöillä.

Mulla ei nenä ole vielä "kasvanut" mutta isä-vainaallani oli kyllä sellanen punanen ja muhkurainen nenä. Eli sieltä ollaa peritty... :(

Mulle diagnoosi tehtii toissapäivänä. Nyt kun on googlettanu ja lukenu niin eipä paljon naurata.
 
Jos mahdollista rahallisesti ni kantsii mennä sinne laserhoitoon, varmaan sullakin 1-2 kertaa riittää, ni punoitus saadaan häipymään. Tulos näkyy sit aika pian, parin pv:n päästä. Mulla itellä on tapana heti aamulla ku herään ni laittaa meikkivoiteet naamaan vaikka ois sunnuntai. En halua et kukaan yllättää mua ja mun nenää. Vaik tosiaan nyt ollut parempi, mut takaraivossa takoo kokoajan, et punanenä,punanenä... ja kaikenlisäks ku nenä pahimmillaan punoittaa, ni varmistettava, et meikkivoide on varmasti mukana käsilaukussa, jos vaikka jostain syystä jokin hipaisee nenästä voiteen pois, niistettäessä tai lapsi riehuu sylissä ja hutaisee nenää tms. Mulla kyl ku meikkivoiteen ja puuterin kasvoille laitan, ni nenässä toi talivuoto sen verran runsasta, et meikit alkaa valuu... Mulla ei varmaan vielä kovin vakavaa tää ruusufinni ole vielä ja toivottavasti ei koskaan tulekaan. Mäkin kattelin netistä kuvia ruusufinninenuista viime vuonna ja kauhistuin!!! Aivan järkyttävää! Siks heti tilasin niitä bionin tuotteita, ku olin kuullut niitä kehuttavan. Nykyään on kuitenkin kaikenlaisia hoitoja olemassa toisin ku ennen ja toivottavasti uusia keksitään vielä.
 

Yhteistyössä